• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DHS 2008
20220715_075713.jpg

Va i Taormina till igår, tror aldrig jag sett så mkt helikoptrar - ens i Monaco. Skiten ligger ju uppe på ett berg så inte helt oväntat kanske men där hade du mått gott!

Jag som är höjdrädd va inte fullt lika nöjd!

C4B2CC3A-4D10-4F38-924E-2168625C2315.jpeg
Du är en vinnare🙌 wow

Här kommer sommarens bästa megacheapie-tips!

Calvin Klein All. Riktigt fräsch sommardoft med fräschören av citrus, blomster och rabarber. Helt klart unisex. Jag får lite Byredo-vibbar, inte att den är speciellt lik någon av deras, men det är lite deras vibb.

Man kan väl kalla det en flanker på One. Men helt annorlunda.

Och priset är tokgalet. 178 bagis för 50 ml. Klockrent köp.
0F0C50D9-B8D5-4DE5-AECD-4479FD935FFB.jpeg

Senast ändrad:
Här kommer sommarens bästa megacheapie-tips!

Calvin Klein All. Riktigt fräsch sommardoft med fräschören av citrus, blomster och rabarber. Helt klart unisex. Jag får lite Byredo-vibbar, inte att den är speciellt lik någon av deras, men det är lite deras vibb.

Man kan väl kalla det en flanker på One. Men helt annorlunda.

Och priset är tokgalet. 178 bagis för 50 ml. Klockrent köp.
0F0C50D9-B8D5-4DE5-AECD-4479FD935FFB.jpeg

Slog till på en direkt, priset var som du säger helt galet! Tackar för tipset 👍

Slog till på en direkt, priset var som du säger helt galet! Tackar för tipset 👍
Lätt hänt. 😆

Den är seriöst ruggigt bra för en lättare citrusfloral sommarparre. Kanske inte överdrivet manlig, så om man inte pallar blommorna så kan man ju ge bort det till någon med det täcka könet..

Åh spännande, i synnerhet med lite civet i botten. Hur är den?
Den är riktigt fin tycker jag. Lite som en grönare & stramare/mörkare tolkning av Eau Sauvage. Faktiskt inte helt olik FB Etruscan Water, grönare men liknande känsla i dessa. Kan inte påstå att civet är särskilt påtaglig. Om något så tycker jag att de hade kunnat ta ut svängarna ännu lite mer med denna Så hade det kunnat vara en fullträff, nu är den lite för ’safe’ kan jag tycka.

Är väl 5ml flaskan från den där Portugisiska sidan, eller rör jag ihop det nu?
Du rör ihop det! Jag lyckades hitta en 5ml till rimligt pris på en spansk auktionssite. Säljaren hade en till salu men frågade om jag behövde fler, så jag köpte hela hans lager på 5x5ml 😎

• Love
Reactions: S.L
Jag hittade Moustache EDP i en ny spansk affär. 75 ml för under 40 euro.

Jag har ju lite dålig erfarenhet av butiker från den halvön sen jag blev blåst på just en Moustache sist som aldrig kom, och aldrig blev återbetald trots att de skrev att de skulle kreditera. Nu har de slutat svara. Men jag hoppas detta ställe är bättre. De har flera fysiska butiker i Kicks-stil som man faktiskt kan hitta online utan problem.

Dock outar jag inte stället tills den kommer så inga fler dras med av hypen och blir blåsta, som jag blev sist. Jag är testpilot här. 🙃🙃

Moustache EDP är en riktigt bra klon av Tuxedo faktiskt. Så när man är lite snål och bara vill ha stilen är den perfekt. Även att slösa massa hemma. :)

Visserligen är det inte så svårt att hitta Moustache EDP längre. Finns i många affärer numera. Plus finns på Rochas hemsida, så att den är diskad stämmer nog inte. Bara att de verkar ha gått upp aningen i pris överallt. :)

Dagens test:

Perris Monte Carlo.

Bergamott
Arancia (apelsin)
Mandarino
Taif rose

Gillar alla! Helt okomplicerade, enkom väldoftande. Fullständigt avsaknad av komplexitet. Har både mandarino och arancia på var sin arm i skrivande stund. Kan tänka mig bägge.

Användningsområdet känns väl dock något begränsat. Inget man dundrar på sig när det är 8 grader och snålblåst. Men som vår/sommardofter beträffat riktigt trevliga. Som AdP fast dessa har suttit snart 1,5h på min arm nu och jag känner tydligt av dem. Så ändå inte som AdP. 😁👌

Edit:

Nu såhär ett gäng timmar senare:

Mandarino (som tycks jämföras en del med Tom Fords dito) har utvecklats riktigt fint. Cederträt och musken har utvecklats fint med de olika tonerna av mandarin och blommor. Geraniumet är obefintligt lyckligtvis.

Skulle säga att det är ett bra billigare substitut för Xerjoff Kobe.

Arancia har sin fina öppning till trots gått mer (till min fasa) åt gourmandhållet. Vaniljen och mandeln (om än fint gjort ska tilläggas) ger den en krämig nästan apelsinglass liknande komposition.

Även om detta är en av få gourmander jag tolererar så gör det att den går bort för mig.

Senast ändrad:
Jag hittade Moustache EDP i en ny spansk affär. 75 ml för under 40 euro.

Jag har ju lite dålig erfarenhet av butiker från den halvön sen jag blev blåst på just en Moustache sist som aldrig kom, och aldrig blev återbetald trots att de skrev att de skulle kreditera. Nu har de slutat svara. Men jag hoppas detta ställe är bättre. De har flera fysiska butiker i Kicks-stil som man faktiskt kan hitta online utan problem.

Dock outar jag inte stället tills den kommer så inga fler dras med av hypen och blir blåsta, som jag blev sist. Jag är testpilot här. 🙃🙃

Moustache EDP är en riktigt bra klon av Tuxedo faktiskt. Så när man är lite snål och bara vill ha stilen är den perfekt. Även att slösa massa hemma. :)
Jag har fått bekräftelsemail om att varorna är skickade och trackingnummer som fungerar hos DHL. Så jag antar att butiken är legit, så vågar länka den nu. De har flertal stora butiker runt Spanien samt en väldigt aktiv insta med massor av följare. Känns tryggare än en skum butik ala’ Candido i Portugal där man hamnar på en slummig bakgata utan affärer i google street. :)

Obs! Ta inte edt, helt annan parfym.

Tillbaka
Topp