• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

KD: 🇴🇲

En av de bästa drydowns någonsin? Öppningen är rough dock.


48269245-42E3-4106-871B-218FC6A6CEC7.jpeg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Tänkte fråga om du hade vatten i din, men märkte då att jag också har lite nyansskillnader på vätskan. Dock ej lika ljust som din 🤨
Att det får variera så mycket mellan olika batchar 🥲

Här en snabb bild tagen vid en lampa i hallen, den ena är verkligen gul och den andra en aning ljusare men fortfarande gul. Båda dessa har dock några år på nacken.
BCF1AA43-6A89-491E-9F12-9CFBB202D469.jpeg
Verkar ha fått ngt ämnat för Mellanöstern
616743B0-2B16-46DB-91E3-66CFB22E5EE0.jpeg
 
Tycker du den är så rough initialt? Vette fanken om jag håller med. Men sen tycker jag öppningen hos Roja - Aoud är det bästa med doften också …
Allt är ju relativt men jag får lite samma vibbar som av Black Tier! Istället för bränt gummi är det dock lite konstgjord, animalisk rök. Jag har vänt när det kommer till Aoud’s öppning. Den är fasiken riktigt, riktigt bra 😁
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ikväll fick jag förmånen att gå på event med Mona di Orio. Lite mer exakt så var det denna kollektion:


Näsan bakom kollektionen är Svensk, Fredrik Dalman.

761F1D8B-9F0B-438F-B378-D2C9486AD592.jpeg



Han har tidigare varit lärjunge hos den minst sagt kända (nåja inom parfymbranschen iaf) Bertrand Duchaufour. (https://www.fragrantica.com/noses/Bertrand_Duchaufour.html)

Vi fick testa igenom alla dofter och han bröt också ut noter så vi fick se hur vissa dofter var uppbyggda. Jag fick tex lära mig att neroli, petitgrain och orange blossom är samma växt (olika delar). En rosdoft innehåller minst 50 element, han lyfte ut 4 av dem och så fick vi testa. Vi fick också testa en del synteter av hög kvalitet, 30 årig lagrad patchouli och oud från laos lagrad i 10 år.

Riktigt kul kväll. Jag var där med mannen med 1500 parfymer. (Ja han köpte).

Möjligt att jag är förtrollad av situationen men hela kollektionen var magiskt bra.

Rosdoften (rose concrete), kaffe-doften och tobaksdoften var 12/10. Jag köpte den senare. Det är den by far bästa tobaksdoften jag testat.

En av grundarna bakom märket:
4ADC6893-26A4-44CD-BB7E-84E440BD7CF9.jpeg

7A785F8C-D8BF-4B97-826F-A2A4D1B335A5.jpeg
C9F938ED-D285-4F45-BE65-436DE1B394BB.jpeg
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Ikväll fick jag förmånen att gå på event med Mona di Orio. Lite mer exakt så var det denna kollektion:


Näsan bakom kollektionen är Svensk, Fredrik Dalman.

761F1D8B-9F0B-438F-B378-D2C9486AD592.jpeg



Han har tidigare varit lärjunge hos den minst sagt kända (nåja inom parfymbranschen iaf) Bertrand Duchaufour. (https://www.fragrantica.com/noses/Bertrand_Duchaufour.html)

Vi fick testa igenom alla dofter och han bröt också ut noter så vi fick se hur vissa dofter var uppbyggda. Jag fick tex lära mig att neroli, petitgrain och orange blossom är samma växt (olika delar). En rosdoft innehåller minst 50 element, han lyfte ut 4 av dem och så fick vi testa. Vi fick också testa en del synteter av hög kvalitet, 30 årig lagrad patchouli och oud från laos lagrad i 10 år.

Riktigt kul kväll. Jag var där med mannen med 1500 parfymer. (Ja han köpte).

Möjligt att jag är förtrollad av situationen men hela kollektionen var magiskt bra.

Rosdoften (rose concrete), kaffe-doften och tobaksdoften var 12/10. Jag köpte den senare. Det är den by far bästa tobaksdoften jag testat.

En av grundarna bakom märket:
4ADC6893-26A4-44CD-BB7E-84E440BD7CF9.jpeg

7A785F8C-D8BF-4B97-826F-A2A4D1B335A5.jpeg
C9F938ED-D285-4F45-BE65-436DE1B394BB.jpeg
Fan va häftigt! Jag har bara gått igenom Monogram serien. Tobaksdoften låter riktigt riktigt bra!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
PDM fanboy…

Måste säga att nya Haltane nog knäcker min gamla favorit Carlisle. Inte som vintermysdoft, då är nog Carlisle bättre. Men som allround. Ouden/trät är trevligt och inte för smutsigt, den har fräschör från lavender och citrus, lagom sötma från pralin-noten. Mys från saffran. Funkar absolut på sommarkvällarna. Carlisle är alldeles för tung för sommaren. Haltane är trevligare än sin kusin OFG imo.
99F2FB3C-831C-4B87-BC2E-0F06AA944071.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Var är hypen? Behöver handla något!! Haltane tycker jag fasen nomineras till hösthype iafm
Ja kör Haltane. 😍

Svårt att beskriva hur nöjd jag är med den. Den är en sån parfym man längtar att komma hem till, så man kan fylla på dosen. (Är man sjuk då?)

Jag vet varför jag gillar den tror jag. Den är rätt lik TF Oud Wood trämässigt faktiskt, fast TF har syntetisk oud och denna ska ha äkta, så är ouden rätt lika. Mild och inte alltför utmanande i bakgrunden. Men Haldane har både mer grönhet och är mer gourmand än Oud Wood. Fräschare och mer komplex.

10/10 av mig.
 
Senast ändrad:
Topp