• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ja kör Haltane. 😍

Svårt att beskriva hur nöjd jag är med den. Den är en sån parfym man längtar att komma hem till, så man kan fylla på dosen. (Är man sjuk då?)

Jag vet varför jag gillar den tror jag. Den är rätt lik TF Oud Wood trämässigt faktiskt, fast TF har syntetisk oud och denna ska ha äkta, så är ouden rätt lika. Mild och inte alltför utmanande i bakgrunden. Men Haldane har både mer grönhet och är mer gourmand än Oud Wood. Fräschare och mer komplex.

10/10 av mig.

Har en dekant på den hemma :) blir en flaska till hösten. Diggar den stenhårt
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har en dekant på den hemma :) blir en flaska till hösten. Diggar den stenhårt
Den ersätter typ Layton på alla punkter. Semifräsch som funkar nästan hela tiden, men så mycket roligare än Layton. 👍

Man får hålla utkik på boozts rea på rea plus köra extrakoder. Jag betalade strax under 1900 för min. Det känns faktiskt prisvärt.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Den ersätter typ Layton på alla punkter. Semifräsch som funkar nästan hela tiden, men så mycket roligare än Layton. 👍

Man får hålla utkik på boozts rea på rea plus köra extrakoder. Jag betalade strax under 1900 för min. Det känns faktiskt prisvärt.

Det lät väldigt värt. Den ersätter inte Layton för mig. Två lite för olika dofter i min näsa :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
När solen gått ner och temperaturen sjunkit…

KD: Roja - Chypré Extraordinaire. One frag to rule them all 💍😁


3D80A818-0C2B-4459-8C40-151573823FC3.jpeg

Sååå sjukt bra! Klarna Delbetalning är farligt nära nästa fylla 🫣😂
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Det blev ingen riktig sommarhype detta år va? CK All kan knappast räknas, några köpte men inga hypar haha.
Nja, det närmaste vi kom är väl just CK All 😂
Jag ska nog använda min imorgon 😁

Ang Haltane så ska jag också ha en till hösten.
Om det fortfarande går att få den för ~1900 på boozt tar jag tacksamt emot en rabattkod via PM, så att vi slipper sprida koden allt för mycket och få den totaldödad som i vintras...😂
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Vet att jag inte är ensam om det här beteendet i gruppen men frugan skakar bara på huvudet.

När man varit på landet och skrotat runt och endast har en Versace Pour Homme där (blev en spontan tripp annars brukar fler följa med) så brukar jag oftast kasta in grejerna från bilen och applicera ngt jag längtat efter. Idag föll det på Enigma EDP.

Fullt rimligt tycker jag. Nästa anhalt psykakuten tycker frugan.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vet att jag inte är ensam om det här beteendet i gruppen men frugan skakar bara på huvudet.

När man varit på landet och skrotat runt och endast har en Versace Pour Homme där (blev en spontan tripp annars brukar fler följa med) så brukar jag oftast kasta in grejerna från bilen och applicera ngt jag längtat efter. Idag föll det på Enigma EDP.

Fullt rimligt tycker jag. Nästa anhalt psykakuten tycker frugan.

Ni har båda rätt, det är fullt rimligt och nästa anhalt bör vara psykakuten. (För både dig och mig det vill säga)
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Vet att jag inte är ensam om det här beteendet i gruppen men frugan skakar bara på huvudet.

När man varit på landet och skrotat runt och endast har en Versace Pour Homme där (blev en spontan tripp annars brukar fler följa med) så brukar jag oftast kasta in grejerna från bilen och applicera ngt jag längtat efter. Idag föll det på Enigma EDP.

Fullt rimligt tycker jag. Nästa anhalt psykakuten tycker frugan.

Fullt rimligt beteende från din sida! Jag brukar säga att jag ska ”skaffa mig lite ny energi” när jag bara skrotat runt en vanlig dag hemma, sen gå och dra på mig någon ny doft från garderoben. Frugan bara skakar på huvudet.
 
  • Like
Reactions: bvb

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nja, det närmaste vi kom är väl just CK All 😂
Jag ska nog använda min imorgon 😁

Ang Haltane så ska jag också ha en till hösten.
Om det fortfarande går att få den för ~1900 på boozt tar jag tacksamt emot en rabattkod via PM, så att vi slipper sprida koden allt för mycket och få den totaldödad som i vintras...😂
Jag har ingen speciellt kod. Den var på rea, sen hade de ytterligare 20% rea med en sån där spak. Plus så hittade kodprogrammet Coupert ytterligare en 150kr-kod som lades ovanpå detta = Voila, under 1900:-.

Boozt kör ju rea på rea var och varannan vecka.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hur ser era inköpslistor ut?
Bortsett Haltane då. Vad har ni som hägrar?

Jag först:

Chanel

Jag har precis köpt Cuir de russie och le Lion, nu ligger Bois des Ies och 1957 kvar på inköpslistan.

Roja

Oligarch eller dennes ersättare
Madison
Musk Aoud
PdV 25

Fragrance de Bois

Oud violet intense
Även orange ligger lite dåligt till. Måste ge Cavort, Solstis och de andra nya släppen en till chans men min initiala känsla va ”meh”

Mona di Orio

Jag köpte tabaceau vilket fortfarande är den bästa tobaksdoften jag testat. Nu hägrar Rose concrete och Café Simien samt Four thieves dåligt till.


Bortnikoff

Oud cologne, triad och möjligen tabac doré. Hade jag klarat djur i doft hade Musk Khabib legat dåligt till.


Sen alla roliga vintagedofter som jag kan komma över. Men de är dels för många för att lista och hopplösa att söka efter en efter en.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Hur ser era inköpslistor ut?
Bortsett Haltane då. Vad har ni som hägrar?

Jag först:

Chanel

Jag har precis köpt Cuir de russie och le Lion, nu ligger Bois des Ies och 1957 kvar på inköpslistan.

Roja

Oligarch eller dennes ersättare
Madison
Musk Aoud
PdV 25

Fragrance de Bois

Oud violet intense
Även orange ligger lite dåligt till. Måste ge Cavort, Solstis och de andra nya släppen en till chans men min initiala känsla va ”meh”

Mona di Orio

Jag köpte tabaceau vilket fortfarande är den bästa tobaksdoften jag testat. Nu hägrar Rose concrete och Café Simien samt Four thieves dåligt till.


Bortnikoff

Oud cologne, triad och möjligen tabac doré. Hade jag klarat djur i doft hade Musk Khabib legat dåligt till.


Sen alla roliga vintagedofter som jag kan komma över. Men de är dels för många för att lista och hopplösa att söka efter en efter en.

Har faktiskt varit relativt svalt på kontot eftersom jag inte fått en riktig lön sen december pga pappaledighet men har några som jag är intresserad av att knipa vid eventuell bonus under året.

FdB
Oud Noir Intense
New york Intense
Oud Vert Intense

Amouage
Reflection Man
Royal Tobacco

Mona di Orio
Tabaceau (bara baserat på din hyllning)

Tom Ford
Noir Extreme Parfum

Xerjoff
Starlight

Hermes
Vetiver Tonka

Bdk
Gris charnel

Sen är det säkert några till som jag glömt bort.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Hur ser era inköpslistor ut?
Bortsett Haltane då. Vad har ni som hägrar?

Jag först:

Chanel

Jag har precis köpt Cuir de russie och le Lion, nu ligger Bois des Ies och 1957 kvar på inköpslistan.

Roja

Oligarch eller dennes ersättare
Madison
Musk Aoud
PdV 25

Fragrance de Bois

Oud violet intense
Även orange ligger lite dåligt till. Måste ge Cavort, Solstis och de andra nya släppen en till chans men min initiala känsla va ”meh”

Mona di Orio

Jag köpte tabaceau vilket fortfarande är den bästa tobaksdoften jag testat. Nu hägrar Rose concrete och Café Simien samt Four thieves dåligt till.


Bortnikoff

Oud cologne, triad och möjligen tabac doré. Hade jag klarat djur i doft hade Musk Khabib legat dåligt till.


Sen alla roliga vintagedofter som jag kan komma över. Men de är dels för många för att lista och hopplösa att söka efter en efter en.
Just nu nästan stiltje på önskelistan. Fler på säljlistan än önskelistan. Enbart Fdb- New York intense som jag har ögonen på till hösten.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur ser era inköpslistor ut?
Bortsett Haltane då. Vad har ni som hägrar?

Jag först:

Chanel

Jag har precis köpt Cuir de russie och le Lion, nu ligger Bois des Ies och 1957 kvar på inköpslistan.

Roja

Oligarch eller dennes ersättare
Madison
Musk Aoud
PdV 25

Fragrance de Bois

Oud violet intense
Även orange ligger lite dåligt till. Måste ge Cavort, Solstis och de andra nya släppen en till chans men min initiala känsla va ”meh”

Mona di Orio

Jag köpte tabaceau vilket fortfarande är den bästa tobaksdoften jag testat. Nu hägrar Rose concrete och Café Simien samt Four thieves dåligt till.


Bortnikoff

Oud cologne, triad och möjligen tabac doré. Hade jag klarat djur i doft hade Musk Khabib legat dåligt till.


Sen alla roliga vintagedofter som jag kan komma över. Men de är dels för många för att lista och hopplösa att söka efter en efter en.
Konstiga tider. Har typ inget på inköpslistan nu. Förutom en backup på Tuxedo. Ganska skönt. :)

Känner mig rätt tillfreds skönt nog. Snarare ska mer säljas av.

Vill dock ha alla diskade flankers av Fahrenheit, men det är svårt då jag vägrar betala flera tusen på ebay.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hur ser era inköpslistor ut?
Bortsett Haltane då. Vad har ni som hägrar?

Jag först:

Chanel

Jag har precis köpt Cuir de russie och le Lion, nu ligger Bois des Ies och 1957 kvar på inköpslistan.

Roja

Oligarch eller dennes ersättare
Madison
Musk Aoud
PdV 25

Fragrance de Bois

Oud violet intense
Även orange ligger lite dåligt till. Måste ge Cavort, Solstis och de andra nya släppen en till chans men min initiala känsla va ”meh”

Mona di Orio

Jag köpte tabaceau vilket fortfarande är den bästa tobaksdoften jag testat. Nu hägrar Rose concrete och Café Simien samt Four thieves dåligt till.


Bortnikoff

Oud cologne, triad och möjligen tabac doré. Hade jag klarat djur i doft hade Musk Khabib legat dåligt till.


Sen alla roliga vintagedofter som jag kan komma över. Men de är dels för många för att lista och hopplösa att söka efter en efter en.
Roja Oligarch
Roja Burlington 1819
Guerlain Mouchoir de Monsieur
Guerlain Derby
YSL Jazz

Men det blir som vanligt säkert nåt helt annat…
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Eller hur? :)

Känns som om att jag behöver fler oud-dofter. Har inte så många. De smutsigaste går bort, men det finns mycket bra även för orientaliska färskingar som mig.

M7 är topp alltså. Finns nog ingen bättre designer-oud. Kanske var lite tung nu i värmen, men funkar ändå rätt bra faktiskt. Mysigt, träigt och varmt..
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD: Ralph’s Club - Parfum

När man vill ha något supergeneriskt med bubbelgumssötma i öppningen och verkligen känna sig som average joe som inte bryr sig en sekund om parfymer.

Otroligt oinspirerande, lite som AdG - Absolu.
Du lär inte få höra att du doftar illa.
Den projicerar bra och håller länge.
Går säkerligen hem hos många.
Dålig, nej, slätstruken och trist, ja.
Gör den mig glad? Inte en sekund.
Men drydown är ändå en förbättring mot originalet och den har en lite mognare profil.

9513E21A-D4FF-4883-BB81-74D66D7589BE.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Roja Oligarch
Roja Burlington 1819
Guerlain Mouchoir de Monsieur
Guerlain Derby
YSL Jazz

Men det blir som vanligt säkert nåt helt annat…
Hörde jag Jazz?

Jag behöver också bygga ut min Jazz-samling. Och då med en gamling og, för min lilla gamling är inte mycket kvar i. Live som jag bytte med dig är trevlig, men og är mycket trevligare. Nyversionen av og är helt ok, men de tidigare mer komplexa om man kan hitta ett bra ex. :)

E701736E-C0E9-4B8C-8E52-1CF223ED3275.jpeg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Flyger till staterna strax, vad bör man leta efter på flygplatsen mm. Även i NY och Miami. Dollarn är ju extremt hög mot kronan men kanske värt iaf. ?

Med mig har jag Adg edp och Ni. Hacivat.
 
Topp