• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Oh fina!
Har också en Afrique hemma, gillar! Dock lite osäker kring hur länge den håller, ska prova den vidare.

Dela gärna med dig vad du tycker om de andra efter lite testande :) Har sneglat på de andra två också men inte landat helt än.
Will do! Afrique sitter kvar på mig sen senaste påfyllningen vid 17. Härligt!
 
DD:
46B3D231-711F-4E1F-BD8E-714441A42C46.jpeg

 
Hej på er i tråden, jag är på jakt efter en ny parfym men det visar sig väldigt svårt. Hade varit tacksam för lite tips på parfymer jag kan gå och lukta på i butik. I själva problemet ligger att jag inte vet exakt vad jag vill ha, eller kanske rättare sagt så kan jag inte sätta ord på det riktigt. Jag vill ha en maskulin parfym till kvällar och vinterhalvåret (på sommaren har jag denna https://www.dior.com/en_se/beauty/products/dior-homme-cologne-Y9190300.html som jag trivs bra med), men som ändå inte endast luktar typ tobak eller kryddor.

Jag har testat nedan i förra veckan och de gillar jag inte, så kanske det kan hjälpa lite. Tacksam för hjälp :)

Ogillar: Dior Sauvage, Fahrenheit, Pacco Rabanne 1 million, Tom Ford Noir Extreme, de flesta Acqua di Parma & Givenchy Gentleman Boisée.

Goda men inte det jag är på jakt efter (t.ex. för somriga): Valentino Uomo Born in Roma & Armani Stronger With You.
Tror du hade gillat:

Armani - Stronger with you Intensely (eller Absolutely). Om du nu gillar originalet. De sitter helt ok också.

Dolce & Gabbana - The One edp. Håller lite olika på folk men generellt ganska dåligt. Tycker dock på sista tiden att jag fått bättre performance faktiskt. Luftad flaska eller vad det nu beror på vet jag inte. Lukten är kanon. Maskulin, smått generisk men skitbra.
 
Någon som vill ha 1000 kr på Gents.se att handla för?
Skicka pm. Kostnad: gratis :)
Först till kvarn
Valfläsk från parfympartiet! Vi löser aldrig problematiken med kortsiktiga bidrag.
Rösta på mig så kommer jag se till att högkostnadsskyddet för hushåll och privatpersoner mot de extrema parfympriserna, finns på plats den 1 november!

Skämt åsido, konung är du!
 
Tror du hade gillat:

Armani - Stronger with you Intensely (eller Absolutely). Om du nu gillar originalet. De sitter helt ok också.

Dolce & Gabbana - The One edp. Håller lite olika på folk men generellt ganska dåligt. Tycker dock på sista tiden att jag fått bättre performance faktiskt. Luftad flaska eller vad det nu beror på vet jag inte. Lukten är kanon. Maskulin, smått generisk men skitbra.

Tack för svar. Skulle testa idag men Armani:n fanns ej att testa. Testade dock D&G:n, som var helt OK, inte exakt vad jag letar efter.

Testade även Guilty by Gucci som är god men som inte stannar mer än några minuter på min hud verkar det som :/

Ska försöka testa Burberry Hero och Dior Intense när chans ges.
 
Tillbaka
Topp