• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Söndag kväll o kallt ute.
Länge sedan jag körde denna.
IMG_20220904_201827.jpg

 
DD: Azzaro - Pour Homme L'Eau

Barbershop/fougère 'light'. Upplyftande, fräsch, lite söt. Lutar mer åt Rive Gauche än originalet (men denna är betydligt mer citrusdominant än R G).

Tror den hade varit ännu bättre med lite ekmossa i basen.

Passar bra tidig höst som nu, men gör sig nog allra bäst på våren.

206AE640-B4ED-4473-BF65-C1AB32999686.jpeg

 
Senast ändrad:
Alltså är kluven ifall den är dålig eller inte. Men kan konstatera att man inte sprayar nära näsan, för då känner man doften hela dagen.
Vissa gillar ju den dock. Alla bra recensioner på fraggan är ju såklart inte betalda. Smaken är som baken. För mig luktade den som något man dricker och spiller över tröjan på fyllan. 🙃

Jag kan gilla spritiga dofter men då måste de vara mer förfinade som t ex fahrenheit le parfum.
 
Vissa gillar ju den dock. Alla bra recensioner på fraggan är ju såklart inte betalda. Smaken är som baken. För mig luktade den som något man dricker och spiller över tröjan på fyllan. 🙃

Jag kan gilla spritiga dofter men då måste de vara mer förfinade som t ex fahrenheit le parfum.
Den stora skillnaden mellan dessa är väl om man vill ha sin Rom blandad med Zoo apor eller viol 😁 Annars är inte avståndet mellan dessa så avgrundslikt egentligen...
 
Jo kvalitén. Fahrenheit le parfum är uppe och nosar på nischnivå. Bentleyn är mer råbarkad rusta. 😁
Ja, kanske... fast det där med "kvalitet" blir ofta en väldigt subjektiv bedömning. Performance är en OK måttstock tycker jag och i viss mån också om det finns en intressant utveckling från öppning till dry down men å andra sidan finns det ju en slags kvalitet i linjära dofter också . Hursomhelst är det ju rätt subjektivt.
Jag tycker att Fahrenheit är en slugger också men med något mer skolad teknik 😁
 
Tillbaka
Topp