Sjukt mycket värre om hon hittar den i din gym- och bastuväska.Om jag hittat denna i min frus handväska hade jag undrat vad jag har missat den sista tiden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt mycket värre om hon hittar den i din gym- och bastuväska.Om jag hittat denna i min frus handväska hade jag undrat vad jag har missat den sista tiden...
Ja, kanske... fast det där med "kvalitet" blir ofta en väldigt subjektiv bedömning. Performance är en OK måttstock tycker jag och i viss mån också om det finns en intressant utveckling från öppning till dry down men å andra sidan finns det ju en slags kvalitet i linjära dofter också . Hursomhelst är det ju rätt subjektivt.
Jag tycker att Fahrenheit är en slugger också men med något mer skolad teknik
För min del har det i princip alltid varit en bra upplevelse. Tror det tagit 4-5 dagar de allra flesta gångerna.Sprayparfums är inte dom snabbaste att skicka ut beställningar, eller?
Korrekt.Sprayparfums är inte dom snabbaste att skicka ut beställningar, eller?
Instämmer helt! Begreppet kvalitet är ju väldigt relativt även inom industrin och för parfym borde ju en likartad tolkning gälla. Dvs att hög kvalite innebär att slutresultatet linjerar med det planerade/önskade. Så det verkar rimligt som du säger att om slutresultatet motsvarar parfymörens ambition och även i övrigt möter tekniska krav och eventuell önskan om unikitet/nyskapande så är kvaliteten god.Kvalitet är extremt svårt. Du behöver i princip expertkunskaper för att kunna göra en sån bedömning. Det handlar väldigt lite om hur väl du tycker att den doftar, eller ens vilken kvalitet ingredienserna kan anses ha. McDonalds är gott. Men är det kvalitet i mat? Knappast. Detsamma gäller parfym. Väldoftande betyder inte hög kvalitet.
Ex: En rosdoft innehåller lite drygt 50 element för bara rosen. Om du ska bedöma hur väl de 50 är sammansatta måste du dels veta hur de ska vara sammansatta och hur stor plats del varje ska ta.
Gärna också hur varje individuell del ska dofta. Sen ska du bedöma om den eventuella ”avvikelsen” är menad och lirar med tanken skaparen hade när han eller hon skapade doften eller om det är ett fel i skapandet.
Lite som med mat på hög nivå. Är det här Osteria Franscescana som medvetet sabbat ursprungsrecepten för att ta de till nya höjder med en enorm skicklighet eller är det Tjabo som bränt lasagnen? (Massimo Botturas ”burned part of the Lasagne”).
(Sen om man är konstnärligt lagd ska man ju gärna jämföra med tidigare skapade alster hon både parfymören och andra för att se om det är något varesig nyskapande eller som bidrar till utvecklingen av parfymer).
Instämmer helt! Begreppet kvalitet är ju väldigt relativt även inom industrin och för parfym borde ju en likartad tolkning gälla. Dvs att hög kvalite innebär att slutresultatet linjerar med det planerade/önskade. Så det verkar rimligt som du säger att om slutresultatet motsvarar parfymörens ambition och även i övrigt möter tekniska krav och eventuell önskan om unikitet/nyskapande så är kvaliteten god.
För mig är kvalitén god om jag gillar det jag upplever och hållbarhet/projektion är OK sett till användningstillfälle.
Absolut! Sommarens mest använda doft var också den billigaste i mitt fall. Chrome Aqua som verkligen inte kan ses som konst men den är konstigt braI all praktisk bemärkelse så använder jag det jag gillar, oavsett hur bra/dålig kvalitet doften har. Jag kan tycka att de som ser parfym som konst är påtagligt pompösa och har oerhört höga tankar om sig själva.
Nu fick jag meddelandeKorrekt.
Har alltid upplevt långa leveranstider från dom. Beställde nu när de hade sin senaste kampanj och jag lär ju inte varit ensam om det så jag räknar inte med att få ordern i närtid…
Kod till Gents om någon vill ha något utöver allt som undantas... Som vanligt extra synd på "Gillette".
Fan, jag som fått slut på Gillette….Kod till Gents om någon vill ha något utöver allt som undantas... Som vanligt extra synd på "Gillette".
Bergdorf Goodman just nu:Just Roja får man enligt avtalet med dem inte ha kampanj på. Synd att Xerjoff är undantaget..
Bergdorf Goodman just nu:
Bergdorf Goodman just nu:
Gillade den direkt vid första sniffen.DD: Tom Ford Plum Japonais
Kört denna i tre dagar i rad nu och måste säga att jag kände mig nästan lite besviken när jag luktade på den i måndags. Mina förväntningar var skyhöga. Jag har luktat på den för längesen, men kom inte ihåg den så bra och hypen har ju varit galen de senaste åren. Men måste säga att redan andra dagen så uppfattade jag den som mycket bättre och ännu bättre idag på tredje dagen.
Känns väldigt välkomponerad och intressant. Mycket trevlig. Ser fram emot att använda den ännu mer under hösten nu...
Och kul att flera av er också ville testa den!
Gillade den direkt vid första sniffen.
Det var ju själva fan också. Sista gången jag köper splitt på något som är diskat. Bud på att spola ner resten av skiten i toaletten så man inte kärar ner sig ytterligare. Jävlar i min låda, vad bra den är. Får spreja ner mig och kolla på en repris av utfrågningen med Per Bolund så jag får dåliga associationer med den.
Jag har kört min CK All en hel del. Den är bland de bättre sommarparrorna.Absolut! Sommarens mest använda doft var också den billigaste i mitt fall. Chrome Aqua som verkligen inte kan ses som konst men den är konstigt bra
Försökte lägga en order men dem skickar inte till Sverige. Man blir hänvisad till en annan sida med annat utbud. Missar jag något. Vilket gör att vi i Sverige ej kan nyttja erbjudandet den 11-21?Bergdorf Goodman just nu:
Vad rekommenderar ni för vaniljdoft?
Vad rekommenderar ni för vaniljdoft?
Den är också sjukt bra för inga pengar alls! Jag upptäckte den lite sent bara annars hade den ingått i sommar arsenalen!Jag har kört min CK All en hel del. Den är bland de bättre sommarparrorna.
Rätt schysst för 180 spänn eller var det var.
Ja, synd bara att den försvann på 5 sekunder…Jag har kört min CK All en hel del. Den är bland de bättre sommarparrorna.
Rätt schysst för 180 spänn eller var det var.