• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vad rekommenderar ni för vaniljdoft?
En billig och väldigt rakt på vanilj med lite rökelse är Zadig o Voltaire this is him.
Jag sålde min för jag tyckte den var för ensidigt o snällt vaniljig men den är väldigt prisvärd och absolut något jag kunde behållt också. Annars är Histoires de parfum 114 en fantastiskt mysig Amber med en dry down som är massor av grym vanilj o lite kryddor. Öppnar lite örtigt nästan lite Galliano känsla som lägger sig snabbt.
 
Boozt❤️
81F99715-6436-4E7A-9864-F54F37A10D6A.jpeg
 
Vilka är era senaste riktiga hållkäften-dofter? Alltså såna där ni verkligen kände ”wow”.

För mig historiskt har det varit Blue Sapphire Boadicea, Diaghilev- Roja, Parisian Oud - FdB osv.

Senast är det:

Chanel - Le Lion
Roja - L’Oscar
Mona di Orio - Tobaceau

Nu sitter jag och suktar Oud Osmanthus av Mona di Orio och hoppas att det är nästa fullträff. 😁
Tänkte till lite kring detta. Historiskt var Tom Ford inkörsporten för mig. Tuscan leather, Noir och Noir extreme var riktiga håll käften- dofter. Noir extreme håller fortfarande där.

Idag känner jag så för Diaghilev, Oligarch och Enigma.
 
Vilka är era senaste riktiga hållkäften-dofter? Alltså såna där ni verkligen kände ”wow”.

För mig historiskt har det varit Blue Sapphire Boadicea, Diaghilev- Roja, Parisian Oud - FdB osv.

Senast är det:

Chanel - Le Lion
Roja - L’Oscar
Mona di Orio - Tobaceau

Nu sitter jag och suktar Oud Osmanthus av Mona di Orio och hoppas att det är nästa fullträff. 😁

Om jag backar bandet till när jag var ny in i fällan så var det nog The One EDT helt opretentiöst.

Lite mer nyligen så är det nog Amouage - Interlude Black Iris, FdB - OBI, Xerjoff Uden, RM 05, MAB - Ganymede och BtV - Monarch.
 
Vilka är era senaste riktiga hållkäften-dofter? Alltså såna där ni verkligen kände ”wow”.

För mig historiskt har det varit Blue Sapphire Boadicea, Diaghilev- Roja, Parisian Oud - FdB osv.

Senast är det:

Chanel - Le Lion
Roja - L’Oscar
Mona di Orio - Tobaceau

Nu sitter jag och suktar Oud Osmanthus av Mona di Orio och hoppas att det är nästa fullträff. 😁
Mina hållkäften-dofter från senaste året är:

Nishane - Nefs
Prissana - Ma Nishtana
Rania J - Ambre Loup

Nästa hållkäften-doft jag letar efter just nu är en bättre variant på Tom Fords Oud Wood (den har för dåligt tryck).
Har provat FdB - Oud Noir Intense (bra tryck men fy fan så dyr) och Spirit of Kings Zauruc (bättre än TF OW men räcker trycket).

Vad har ni som förslag?
 
Mina hållkäften-dofter från senaste året är:

Nishane - Nefs
Prissana - Ma Nishtana
Rania J - Ambre Loup

Nästa hållkäften-doft jag letar efter just nu är en bättre variant på Tom Fords Oud Wood (den har för dåligt tryck).
Har provat FdB - Oud Noir Intense (bra tryck men fy fan så dyr) och Spirit of Kings Zauruc (bättre än TF OW men räcker trycket).

Vad har ni som förslag?
Det vanliga förslaget är väl Carved Oud från Thameen. Tror också @S.L brukar slå ett slag för Swedoft - Cambodian Oud.
 
Mina hållkäften-dofter från senaste året är:

Nishane - Nefs
Prissana - Ma Nishtana
Rania J - Ambre Loup

Nästa hållkäften-doft jag letar efter just nu är en bättre variant på Tom Fords Oud Wood (den har för dåligt tryck).
Har provat FdB - Oud Noir Intense (bra tryck men fy fan så dyr) och Spirit of Kings Zauruc (bättre än TF OW men räcker trycket).

Vad har ni som förslag?

Oud noir intense är överlägset bäst i den genren. Bara bita i det berömda sura!
 
Aldrig i helvete jag pyntar de pengarna., den är inte fyra ggr. bättre än Zaurac

Zaurac är min husgud - Provanzano. Trots det vill jag påstå att det är värt att gå efter ONI. Jag nöjer mig ärligt talat med OW. Men om det var en genre jag älskade så hade valet varit lätt.

Jag har tre 100 ml från FdB:

Oud bleu intense
Parisian Oud
Sahraa

Alla är givna i min samling.
 
Hur ser eran parfymrutin ut?
Jag brukar lägga en sprut bakom varje öra, samt 2-3 sprut på tröjan, runt bröst/axlar.
Beror mycket på parfym o tillfälle men sällan mindre än 2 spray en vardera sidan halsen om det är en kraftfull sak. Sedan en i nacken om det är en normalt kraftfull parfym till kanske jobb eller liknande. Utökar med en eller två på bröstet om det är utomhus eller en flyktigare doft. Sedan armvecken om det är en lätt sommar freshie utomhus. Mer än dom sju punkterna kör jag i princip aldrig. Däremot kanske en lättare komplettering över skjorta, tisha eller likande beroende på. Det verkar för övrigt bli allt vanligare med internet troll som tycker det är lagom att köra sju spray Sauvage Elixir till jobbet....men det hänger väl ihop med den allmänna tondövhet som finns runtomkring oss lite varstans.
 
Beror mycket på parfym o tillfälle men sällan mindre än 2 spray en vardera sidan halsen om det är en kraftfull sak. Sedan en i nacken om det är en normalt kraftfull parfym till kanske jobb eller liknande. Utökar med en eller två på bröstet om det är utomhus eller en flyktigare doft. Sedan armvecken om det är en lätt sommar freshie utomhus. Mer än dom sju punkterna kör jag i princip aldrig. Däremot kanske en lättare komplettering över skjorta, tisha eller likande beroende på. Det verkar för övrigt bli allt vanligare med internet troll som tycker det är lagom att köra sju spray Sauvage Elixir till jobbet....men det hänger väl ihop med den allmänna tondövhet som finns runtomkring oss lite varstans.

Varför översprayas alltid Sauvage? Varenda gång jag känner den (hemska) doften så är den alltid maxad. Som att nån jävel badat i skiten. Dessutom har den ett sillage som är närmast nukleär.

Det roliga på mitt jobb är att HR gick ut med parfymbegränsning efter att en kvinna fått en astmaattack och nästan strukit med.

Det var inte Tjabo.

Jag väljer doft med omsorg på jobbet. För att inte tala om med hänsyn till min omgivning. Det var yngre förmågor som alltså (jag skojjar inte) drog 5-10 spray av nåt billigt skräp precis innan de klev in på kontoret. 👀
 
Hur ser eran parfymrutin ut?
Jag brukar lägga en sprut bakom varje öra, samt 2-3 sprut på tröjan, runt bröst/axlar.
2-4 "sprut" på musen på bröstet, ja, har en bröstbehåring som i mitt tycke inte är helt olik en ofriserad pin-up-mutta från 60-talet, och så 1-2 sprays på vardera underarm. Beroende på vilken "powaahh" juicen besitter. Ursäkta franskan.
 
Varför översprayas alltid Sauvage? Varenda gång jag känner den (hemska) doften så är den alltid maxad. Som att nån jävel badat i skiten. Dessutom har den ett sillage som är närmast nukleär.

Det roliga på mitt jobb är att HR gick ut med parfymbegränsning efter att en kvinna fått en astmaattack och nästan strukit med.

Det var inte Tjabo.

Jag väljer doft med omsorg på jobbet. För att inte tala om med hänsyn till min omgivning. Det var yngre förmågor som alltså (jag skojjar inte) drog 5-10 spray av nåt billigt skräp precis innan de klev in på kontoret. 👀
Har funderat på det många gånger.
Otroligt påfrestande doft.

När det gäller kontoret är jag extremt försiktig. Har vid ngt tillfälle gjort missen att dra på mig ngt nytt och oprövat som projicerat lite för bra… alltid slutat med att man står på muggen och skrubbar 😂
 
Tillbaka
Topp