• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Verkar finnas på deras officiella hemsida på andra sidan pölen i alla fall! Så tror inte det men den verkar lite svår att få tag i, åtminstone här i trakterna!
7E23B433-A498-4C84-9D2C-BE4BA5D3162C.jpeg
Ja jag klickade hem en i våras efter mycket letande med rädsla att den skulle bli diskad. Har faktiskt inte sett den i lager någonstans sen dess. Din länk är den första jag sett i lager på mycket länge.

Senast ändrad:
Har hittat två nya dofter jag tydligen måste ha, bägge från Boadicea:

Midnight degree:

(Finns inte på Frag av nåt skäl)

Och denna:

Jag är fan en riktig torsk på bra rosdofter …
Den sista har ju ananas som toppnot? Har du slagit i hövve, mannen? 😵‍💫

• Like
Reactions: bvb
Den sista har ju ananas som toppnot? Har du slagit i hövve, mannen? 😵‍💫

Haha i den här funkar det. Dels är det mest ros och guaiac i centrum med resterande noter som ackompanjerar resan. Dessutom är den väl blandad med resten.

Ingen jävla aventus/hacivat-historia som doftar som dagen efter en rejäl fylla på tropiska drinkar parat med en cologne. Som en bakisrap men du bär en helt ok cologne samtidigt.

Har nån testat parfymer från Louis Vuitton? Är de nåt att ha. Vet att vissa gillar Ombre Nomade tex.
Har kört sample på Nouveau Monde några dagar på senaste. Fantastisk, aningen smutsig och animalisk men ändå hyfsat fräsch oud. Läder kanske inte sticker ut så mycket i min näsa, men kakao, vanilj, patchouli och karamell gör. Väldigt trevlig mix som dessutom håller extremt länge på mig. Jag kommer att köpa denna så småningom.

Har nån testat parfymer från Louis Vuitton? Är de nåt att ha. Vet att vissa gillar Ombre Nomade tex.
Fick två prover av kollegan under förra veckan som ligger framför mig på bordet.
Båda unisex och inte helt rätt för årstiden just nu.
Men Symphony kan du kika på! Påminner väldigt mycket om Roja Elysium.
Fleur du Désert går lite åt söta blommar och medelåldersdam hållet så den vettefan om :D
Sneglat på just Ombre Nomade en tid men fortfarande osniffad så att säga

Sprang in på Åhléns i Sthlm mellan möten och testade lite Chanel Le exclusifs. Bra skit!

Men jag noterade också att Dior hade sina oljor där. Testade ros och oud (vad annars). Riktigt mysigt. Inte riktigt min normala typ av oud (jag föredrar ju oud åt det fekala hållet). Denna är muskigare.

Rosen börjar rejält grönt men övergår till en mycket härlig ros eftersom.

Blandade (såklart) de två också. Blev riktigt bra!

Men såklart kostar skiten 3800 spänn per 3 ml. Så 7600 kändes lite väl svettigt sådär spontant.

Summa summarum:

Oud självt: nja
Ros själv: ja
Oud/ros: jappsolut!

Även musk, amber och patchouli va riktigt mysiga (och överprissatta). Och enklare att gilla.

Sprang in på Åhléns i Sthlm mellan möten och testade lite Chanel Le exclusifs. Bra skit!

Men jag noterade också att Dior hade sina oljor där. Testade ros och oud (vad annars). Riktigt mysigt. Inte riktigt min normala typ av oud (jag föredrar ju oud åt det fekala hållet). Denna är muskigare.

Rosen börjar rejält grönt men övergår till en mycket härlig ros eftersom.

Blandade (såklart) de två också. Blev riktigt bra!

Men såklart kostar skiten 3800 spänn per 3 ml. Så 7600 kändes lite väl svettigt sådär spontant.

Summa summarum:

Oud självt: nja
Ros själv: ja
Oud/ros: jappsolut!

Även musk, amber och patchouli va riktigt mysiga (och överprissatta). Och enklare att gilla.
Det är ju parfymvärldens bästa kombo av en anledning 😍

Tillbaka
Topp