• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens kombo 🤠
Tycker att Borneo oud är underskattad. Alla pratar bara om TF.😑
20220922_162436.jpg

Har varit mer eller mindre med en enda doft sedan vårens start, nämligen Xerjoff Mefisto Gentiluomo. Aldrig fått så många komplimanger tidigare. Nu när det börjar blir mörkare och kyligare tänkte jag låta Mefiston vila lite, men vad bör jag kolla på? Inte så sugen på något jättemörkt, utan något lite fräscht (kanske likt Mefiston?), men samtidigt med någon mörkare not som får doften att passa kommande säsong bättre? Finns det en ”mörk” Mefisto Gentiluomo? 😅 Drömmer kanske lite väl för mycket nu. 😂

Har varit mer eller mindre med en enda doft sedan vårens start, nämligen Xerjoff Mefisto Gentiluomo. Aldrig fått så många komplimanger tidigare. Nu när det börjar blir mörkare och kyligare tänkte jag låta Mefiston vila lite, men vad bör jag kolla på? Inte så sugen på något jättemörkt, utan något lite fräscht (kanske likt Mefiston?), men samtidigt med någon mörkare not som får doften att passa kommande säsong bättre? Finns det en ”mörk” Mefisto Gentiluomo? 😅 Drömmer kanske lite väl för mycket nu. 😂
Dior Homme kanske? YSL La Nuit om man gillar just lavendeln?

Layton kanske? Kan byta mot Gentiluomo 😂

Har nån testat parfymer från Louis Vuitton? Är de nåt att ha. Vet att vissa gillar Ombre Nomade tex.
Jag gick igenom deras utbud för någon vecka sen i deras butik.
Blev väl inte helt blown away av någon... Tyckte många av dofterna gav mig "den här har jag känt förut"-vibbar.
Men eftersom jag inte testat någon ordentligt på hud så ska jag inte säga för mkt.

Jag är på jakt efter TF Extreme for men 2007. Men på ebay kostar den skjortan av seriösa säljare.

Parfume Vintage har en som heter Otiose som ska vara en klon av denna. Är PV nåt att ha? Aldrig testat. De ligger ju som dyrare designers, så man kanske får riktigt bra kvalitét tänker jag?

Divains klon har jag testat, och det är därför jag vill ha den. Men den är lite för ”platt” och håller inte så bra. För priset är den dock kanon. Men vill ha något mer ”riktigt”.

Eller andra tips?

Denna:

Originalet:

Jag är på jakt efter TF Extreme for men 2007. Men på ebay kostar den skjortan av seriösa säljare.

Parfume Vintage har en som heter Otiose som ska vara en klon av denna. Är PV nåt att ha? Aldrig testat. De ligger ju som dyrare designers, så man kanske får riktigt bra kvalitét tänker jag?

Divains klon har jag testat, och det är därför jag vill ha den. Men den är lite för ”platt” och håller inte så bra. För priset är den dock kanon. Men vill ha något mer ”riktigt”.

Eller andra tips?

Denna:

Originalet:
Minns att många beklagade sig över urusel performance på denna, det kan vara en tröst.

Eller andra tips?

Denna:

Originalet:

Minns att många beklagade sig över urusel performance på denna, det kan vara en tröst.

I min bok fortfarande TFs bästa doft. Den här och vanliga noir är själva kärnan i det jag ansåg vara Tom Fords signum. Innan det förstördes helt.

Jag har den, och performance är inte alls dålig IMHO. För att vara en standard EDT vill jag tvärt om påstå att den är riktigt bra. Det kommer emellanåt ut for men extreme på Facebook. Jag hade efterfrågat den där!

Köpte sample på denna och vill nog ha en hel flaska, tyckte den var riktigt fin! Verkar vara halvsvår att få tag i om man vill ha en schysst deal, var köpte du din?

Tror @JensBP handlade därifrån nyligen utan problem 😀

Köpte sample på denna och vill nog ha en hel flaska, tyckte den var riktigt fin! Verkar vara halvsvår att få tag i om man vill ha en schysst deal, var köpte du din?

Tror @JensBP handlade därifrån nyligen utan problem 😀
Ja, mycket smidigt. Lite samples fick man också för det är en riktig kedja och ingen obskyr gråhandlare online.

Tillbaka
Topp