• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tre nyskott:

Guerlain - Jicky vintage edt. Doftar påfallande likt Special for Gentlemen av Le Gallion. (Vilket är lite lustigt givet att Jicky är en doft för kvinnor)

Argos - Triumph of Bacchus

Xerjoff - 40 knots

Alla blindköp såklart. Vad annars?

Ok, jag kan ha testat 40 knots och Jocky för aslänge sen men jag minns dem inte så det räknas som blindköp. Väl?

Hur är Argos!?

Tre nyskott:

Guerlain - Jicky vintage edt. Doftar påfallande likt Special for Gentlemen av Le Gallion. (Vilket är lite lustigt givet att Jicky är en doft för kvinnor)

Argos - Triumph of Bacchus

Xerjoff - 40 knots

Alla blindköp såklart. Vad annars?

Ok, jag kan ha testat 40 knots och Jocky för aslänge sen men jag minns dem inte så det räknas som blindköp. Väl?
Kölapp på Jicky.

DD:
38999DA0-1BD8-46C0-96E0-241BE97912FB.jpeg

Om du inte åker till Dubai blir det svårt 🙃

Den är inte så gourmandig som du trodde att den skulle vara. Tänk mer rökig amber med cypriol, choklad, ros och kryddiga inslag. Packad med oud också.

@Spincini hade älskat den. Gillar man Ma Nishtana, samma näsa, känns Majnoon som en självklar hit.
Ska se om jag får tag i den, har en kompis som jobbar i Gulfstaterna under vintern :)

Det var min favorit i mitten av 80-talet och en av mina första parfymer (tillsammans med Lacoste och Lagerfeld). Men nu, nja...
Lagerfeld, Kouros och Fahrenheit. Stapelvaror från min ungdom (född 1971).
Var också tveksam till Kouros nu när doftintresset vaknade på senare år men tycker den är underbar. Fahrenheit tycker jag är lite skoj av nostalgiska skäl men tycker inte den passar mig numer. Lagerfeld har jag inte vågat återuppleva, där känner jag som du, nja…

Den var en favorit på 80-talet. Köpte en för några år sedan för nostalgins skull, men klarade inte av doften.
En av få parfymer jag inte kan få nog av. Sitter som en smäck.

Och kvinnor som var med på den tiden älskar den, yngre kvinnor kräks mestadels, så den är inte kontorsvänlig längre om där finns millenials.

Nya Fahrenheit Parfum är dock mycket bättre, men lite för tungrodd så länge det inte är vinter.

:)

Lagerfeld, Kouros och Fahrenheit. Stapelvaror från min ungdom (född 1971).
Var också tveksam till Kouros nu när doftintresset vaknade på senare år men tycker den är underbar. Fahrenheit tycker jag är lite skoj av nostalgiska skäl men tycker inte den passar mig numer. Lagerfeld har jag inte vågat återuppleva, där känner jag som du, nja…
I min ungdoms dagar var det Karl Lagerfeld för hela slanten, först Classic sedan blev det KL Homme :cool:

Tillbaka
Topp