• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens:
Väldigt speciell doft 😊

3F7CB983-53EA-40FD-B67F-F7D5EBA42DD9.jpeg

Tom Ford Tobacco Vanille är nice.
Jag brukar annars köra layers av Tom Ford Oud Wood och Xerjoff Lira 😊 men det blir ju två parfymer…

Letar efter något manligt, varm och ”vaniljigt”.
Har ni några tips? Budget upp emot 1.5 kkr.

Testa:

Dior - Tobacolor
Tom Ford - Tobacco Vanille
Argos - Triumph of Bacchus
Les Indémodables - Vanille Havane
Nishane - Ani

Tom Fords samtliga parfymer luktar toalettsprej.

Förslag på alternativt omdöme: ”Ingen av de Tom Ford parfymerna jag testade föll mig i smaken”.

Haha jaja 😂 den kan verkligen sticka folk i näsan. Underbar doft. Den och Montale Black Aoud är favoriter när det kommer till Oud och ros.

Du gillar den mörka rosen alltså.
Jag är torsk på:

• Taif
  • Turkish
  • Bulgarisk

Men du som gillar tryck borde definitivt testa Bortnikoff - Triad. Det är ett jävla pang i den. Jag får mer (mycket bra) oud än ros men de flesta får typ 50/50.

Jag är torsk på:

• Taif
  • Turkish
  • Bulgarisk

Men du som gillar tryck borde definitivt testa Bortnikoff - Triad. Det är ett jävla pang i den. Jag får mer (mycket bra) oud än ros men de flesta får typ 50/50.
Jag har Ormonde Jayne Taif och den är också nice men ja, jag gillar den mörka typen av Ros. T ex layers av en ren oud och Amouage Lyric Man 😍😍

Jag ska kolla upp den, tack!

Senast ändrad:
Nyfiken på Dior Homme Original. Hur upplevs den jämfört med Dior Homme Intense? Verkar inte finnas att testa någonstans i Stockholm (kollat hos Kicks Gallerian, NK och Åhléns).

Jag är torsk på:

• Taif
  • Turkish
  • Bulgarisk

Bortnikoff - Triad… är den mycket animalisk? Jag gillar inte när oud är för animaliskt. För mig luktar det häststall 😅

Bortnikoff - Triad… är den mycket animalisk? Jag gillar inte när oud är för animaliskt. För mig luktar det häststall 😅

Får i princip ingen barnyard men detta är ju onekligen rejält med riktig oud vars omkringliggande noter inte syftar att döva den.
Sampla först!

Rätt ballt, jag testade Mona di Orios oud både självt och i parfym. Själv var det en rejäl jäkla stallsmäll. Men i parfymen hade de tämjt den till att helt vara utan stall.

Ja, det kan bli för mycket annars. Ren ren oud kan jag inte ha på mig, den delen av Mellanöstern har jag inte i mig 😂

Problemet för mig är också att när jag väl börjar med att kolla parfymer… det slutar aldrig. Finns så många jag vill ha 😅 djungel där ute

Tillbaka
Topp