• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Finns det några bra parfymbutiker i Barcelona som man inte skall missa? Skall främst ha en parfym till bättre hälften (rekommendationer på Xerjoff / Roja mottages gärna)

Landar på ARN / CPH / BCN (men Tuxedon är väl slut?).

Skall även en kortis till Düsseldorf men min erfarenhet av tyska flygplatser är att de sällan har något skoj. Men jag kanske har fel?

Barcelona:

Niche perfumery - ligger inne på Arts Hotel (Ritz Carlton). Har bland annat Xerjoff men massa annat

The perfumery- jättespeciell butik. Mobilförbud råder (bryter du mot det kastar de ut dig). 90% indies. Rätt kul faktiskt, nog den största behållningen i BCN.

Regia: storbutik med stort sortiment och värdelös personal (har bla Roja). Ska ha ett museum också men jag blev irriterad på personalen och alla tomma tester-flarror så jag gick.

Barcelona:

Niche perfumery - ligger inne på Arts Hotel (Ritz Carlton). Har bland annat Xerjoff men massa annat

The perfumery- jättespeciell butik. Mobilförbud råder (bryter du mot det kastar de ut dig). 90% indies. Rätt kul faktiskt, nog den största behållningen i BCN.

Regia: storbutik med stort sortiment och värdelös personal (har bla Roja). Ska ha ett museum också men jag blev irriterad på personalen och alla tomma tester-flarror så jag gick.
Tackar!

Niche perfume hade jag inte kollat, den verkar värd ett besök. Tyvärr hade de inte Torino 21 men iaf Mefisto Gentiluomo. Bra start för mig.

Perfumery verkar ju också värd ett besök

Regia verkar ju sådär...

DD: Abolut favorit, kan inte bli finare enligt mig 😍

806CA1B1-B53F-4A42-91DA-728A79B3093A.jpeg

Tänkte klicka hem klassikern Dior Homme. Aldrig testat och känner att man ändå måste bocka av från listan. Ni som haft både Intense och Parfume, viken ska jag köra på? Eller måste jag testa båda:)

Är sugen på random blindköp på säljannonser som dyker upp. Men är det bara jag som tycker det säljs allt mindre parfymer på KS nu?
Haha tänkte samma sak tidigare idag, sugen på att blindköpa nåt fräscht men fan ont om annonser här. Lite klurigt med fb, känns som att "många" blir blåsta...man får hålla sig till kända ansikten och KS.

Någon som använt dessa? Funkar dom bra?
31237744-8578-4F0D-8240-2A4591D55226.jpeg
Inte just den där men liknande i olika utföranden. Perfekt att ha på resor mm. Smidiga att fylla och tar ingen plats. Nackdelen är att särskilja dem om man har många. Jag kör spritpenna för att slippa ta av korken och lukta men inte optimalt. Kanske får leta reda på en dymo.

Är på jakt efter nya höstdofter (inga freshies) att bära på kontor och i andra miljöer där man vill gå lite mer under radarn.
Någon som har några bra tips på bra och säkra höst/vinterdofter?

Är på jakt efter nya höstdofter (inga freshies) att bära på kontor och i andra miljöer där man vill gå lite mer under radarn.
Någon som har några bra tips på bra och säkra höst/vinterdofter?

Beror ju rätt mycket på hur känslig din omgivning är? Finns ju kontor där det i det närmaste råder doftförbud och andra där det är rejält högt i tak.

Men om vi utgår från något mellanläge, dvs dofter som inte projicerar som en mindre kärnkraftsreaktor men ändå har en hyfsad höstig push så:

Designers:

Dior privee - Leather oud
Dior privee - Tobacolor
Dior - Homme parfum
Dior - Homme intense

Tom Ford - Tobacco Vanille
Tom Ford - Noir extreme
Tom Ford - Noir
Tom Ford - Oud wood (även Intense om du kommer över den)

Armani prive - Rose d'arabie

Gucci - Guilty for men absolute

Chanel - Le lion
Chanel - Coromandel
Chanel - Sycomore

Niche:

Fragrance du Bois - Oud bleu intense
Fragrance du Bois - Oud orange intense
Fragrance du Bois - Oud noir intense

Roja - Enigma
Roja - Danger
Roja - L'Oscar

Boadicea The Victorious - The King
Boadicea The Victorious - Monarch
Boadicea The Victorious - Midnight degree

Nishane - Ani
Nishane - Kredo
Nishane - Nefs

Xerjoff - Golden dallah
Xerjoff - Richwood
Xerjoff - Fars

Den här listan kan göras precis hur lång som helst.

Beror ju rätt mycket på hur känslig din omgivning är? Finns ju kontor där det i det närmaste råder doftförbud och andra där det är rejält högt i tak.

Men om vi utgår från något mellanläge, dvs dofter som inte projicerar som en mindre kärnkraftsreaktor men ändå har en hyfsad höstig push så:

Designers:

Dior privee - Leather oud
Dior privee - Tobacolor
Dior - Homme parfum
Dior - Homme intense

Tom Ford - Tobacco Vanille
Tom Ford - Noir extreme
Tom Ford - Noir
Tom Ford - Oud wood (även Intense om du kommer över den)

Armani prive - Rose d'arabie

Gucci - Guilty for men absolute

Chanel - Le lion
Chanel - Coromandel
Chanel - Sycomore

Niche:

Fragrance du Bois - Oud bleu intense
Fragrance du Bois - Oud orange intense
Fragrance du Bois - Oud noir intense

Roja - Enigma
Roja - Danger
Roja - L'Oscar

Boadicea The Victorious - The King
Boadicea The Victorious - Monarch
Boadicea The Victorious - Midnight degree

Nishane - Ani
Nishane - Kredo
Nishane - Nefs

Xerjoff - Golden dallah
Xerjoff - Richwood
Xerjoff - Fars

Den här listan kan göras precis hur lång som helst.

Dior Leather Oud skulle jag knappast bära till kontoret. Enligt mig en svårburen doft. 😅

Dior Homme Parfum - är den bara tillgänglig via Diors hemsida? Likt Homme Original har jag inte hittat den i Stockholm.

Dior Leather Oud skulle jag knappast bära till kontoret. Enligt mig en svårburen doft. 😅

Dior Homme Parfum - är den bara tillgänglig via Diors hemsida? Likt Homme Original har jag inte hittat den i Stockholm.

Vad lustigt att du skriver det. Jag har nämligen leather oud på mig (på kontoret) idag. :)
Tycker inte den är svårare än säg Oud Wood. (Eller oud noir intense, eller kredo).

Sen kanske jag inte har 25 spray med de tyngre dofterna på kontoret heller. Oftast.

Vad lustigt att du skriver det. Jag har nämligen leather oud på mig (på kontoret) idag. :)
Tycker inte den är svårare än säg Oud Wood. (Eller oud noir intense, eller kredo).

Sen kanske jag inte har 25 spray med de tyngre dofterna på kontoret heller. Oftast.
Jag har endast testat den på papper. Som de flesta dofter fungerar den säkert med mindre antal sprut. Skulle dock inte våga bära den personligen till arbetet. Skulle dock säkert fungera hos oss. Alla på kontoret (särskilt ledningen) älskar dofter (även om de inte må vara lika nördiga som oss i denna tråd). 😂

Jag har endast testat den på papper. Som de flesta dofter fungerar den säkert med mindre antal sprut. Skulle dock inte våga bära den personligen till arbetet. Skulle dock säkert fungera hos oss. Alla på kontoret (särskilt ledningen) älskar dofter (även om de inte må vara lika nördiga som oss i denna tråd). 😂

Nyckeln när man sätter doftkulturen på kontoret är sitta i ledningen och proklamera för mer doft. Har jag hört.

Älskar när marknadsmänniskor sitter i ledningsgrupper och har en punkt på agendan: Bolagets doftprofil. It's a thing. typ...

Doftmarknadsföring är en marknadsföringskanal med starka evidens till sin fördel. Hur ska vi kunna maximera utfallet på givna insatser om inte föregår med gott exempel?

Tillbaka
Topp