En av mina bättre köp sett till hur mkt jag använder den samt pris/ml. Älskar denEMD Halloween man X
Gillar kaffet i denna samt prislappen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av mina bättre köp sett till hur mkt jag använder den samt pris/ml. Älskar denEMD Halloween man X
Gillar kaffet i denna samt prislappen
Jep…men ibland har jag svårt att förstå namnetEn av mina bättre köp sett till hur mkt jag använder den samt pris/ml. Älskar den
Undrar om det är någon skillnad på Torino21 och 22…?Lite nyheter från Xerjoff.
Kemi flyttas in under huvudvarumärket och byter näsa från Chris Maurice (Carbonnel). Vem den nya är har jag inte fått reda på.
Andra nya dofter som kommer är: Alexandria orientale, Torino 22 och Erba gold.
Finns den kvar?En polare säljer sin ifall någon är intresserad. 95% kvar av 125ml. 600:-
Beställde nyss ett sample av en kille på Fb, även den 81 %Min är 81%. Tror det finns samples på blocket
Återkom med betyg när du fått denBeställde nyss ett sample av en kille på Fb, även den 81 %
Har faktiskt testat den men är nog 2 år sedan Ska bli kul att prova igen...har för mig att den var som en mer användbar version av Mancera red Tobacco hahaÅterkom med betyg när du fått den
Undrar om det är någon skillnad på Torino21 och 22…?
Fel säsong men Torino21 är en av mina favoriter sommartid så det vore intressant att veta om de bara lagt till en 2:a eller om den skiljer sig på andra sätt.Ingen aning. Men jag kommer uppdatera med info så snart jag vet mer. Jag gillade verkligen ambitionen med Kemi, men tyckte dofterna föll kort (av de jag testat). Lite som om CM var ute på lite väl hal is. Samtidigt har han skapat Luxor, Al Khat och Fars som jag tycker är fullträffar inom den genren (semi-europeisk take på mellanöstern).
Det är ju liksom min favorit-genre. (Hittade på definitionen precis nu).
Jag glömde ju en av mina favorit-höst-dofter. Också dagens doft:
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouroud/Oud-Tabac-49494.html
Tobak, "oud", massa trä, massa kryddor, lite lite sötma. Bra jävla doft denna.
Prismässigt också!Dagens jobbdoft:
Konkurrerar ut alla Sauvage badare..
Tyvärr inte men den har väl fått endast goda recensioner. Är inte så lätt att få tag i numera (till ett vettigt pris)Någon som har/haft ”Mercedes Benz Club Black” och kan ge en kort recension?
Diskad?Tyvärr inte men den har väl fått endast goda recensioner. Är inte så lätt att få tag i numera (till ett vettigt pris)
Öppningen undantaget som blir lite väl mycket gummi är den förbaskat bra!
Jag köpte en Dior Homme Original när jag hade en från 2016 med typ 10ml kvar i flaskan. Tog 1-2 provsprut av Original och reagerade iaf inte på att de var olika. Original såldes, då jag kände mig färdig med den doften.Fick hem en dekant på Dior Homme EdT från 2017. Underbar doft! Synd att jag ej testade den när jag påbörjade min parfymresa, med tanke på att den blivit ersatt av nya Homme. Ni som har testat vintageflaskor av Dior Homme samt Dior Homme Original - hur lika är dem? Är de exakta kopior? Försökt googla runt lite och fått läsa lite olika åsikter. Stor del verkar jämföra med flaskor från pre-2010, vilket jag antar doftade olikt en 2017-flaska.
A beautifully sweet, sexy, syrupy, fruity and boozy rose
Bitter and honeyed Mai Rose rose that is a deep burgundy in color. It smells almost vintage in character like a vintage amber chypre. The rose is realistic, full, and deep next to a jug of warmed honey or sweetened honey lemon tea. Nothing like Ambre Narguile or any of its clones, this is unique and in a lane of its own.
I wasn’t expecting this to be so rose dominant - bitter and fruity aspects of rose a profile characteristic of slight citrus, and tea qualities. Eau de Mystique is like taking a microscope to the core of a beet-red rose and then dropping yourself inside of it. There is also something arousing and naughty about this formula with its fruity qualities like Deviant. I don't know how Wesker manages to do that but that sexy sophisticated DNA is present here as well.
I also smell the stem as if the rose bud was just snapped from its base and the sweet green smell from the open wound in the stem is lingering in the air. This green and herbal, grassy, undercurrent is definitely a tell-tale sign that a real Rose de Mai absolute was possibly used here.
I feel a connection in syrupy scent quality to Tauerville rose flash or Tauer Une Rose De Kandahar but Eau de Mystique is more tangy, bitter and sparkling, citrus and honey dominant rather than creamy and nutty like Une Rose De Kandahar.
It is not thick and incense-y like many other indie rose fragrances typically become. Ensar, Sultan Pasha, Areej Le Doré and House of Matriarch for example are guilty of this. That incense-y, churchy, or thick, gloopy quality of indie rose fragrances to me is the result of throwing everything but the kitchen sink into the perfume to try to compliment the scent of the rose. My analogy for this blending is how homemade juice when settled separates with all the heavy material sitting at the bottom of the jug and the colored flavored water floating above. It is fine for juice to do this but I do not want my fragrances to be this way. Incense roses, and rose ouds, and saffron roses, all thick, warm, and bottom-heavy with only light top notes escaping the skin while the gloopy, waxy, church-y rose stays on the skin. Even though I appreciated this type of rose when I was new to fragrances you realize it is a mediocre and heavy blending style that becomes synonymous with indie roses. In my opinion it soon proves to be monotonous and boring especially at the price. They all begin to smell the same like Malik al Taif, Juriah or Ottoman Empire and Kazimi. Sample them if you can to see what I mean.
Though Wesker produces a colorful and busy notes list I can safely assure you this rose is not indie. Rather very fresh, fruity and tangy, somewhat green and not cacophonous in the least, smelling slightly like fresh apples. You can probably get away with this in spring and summer but winter is coming up and this is the perfect weather for it.
Eau de Mystique is like an edible dewy and lush rose, vibrant, hypnotic and voluptuous. This is also a BIG performance perfume and could possibly lack versatility in some professional environments.
The rose in this is fresh and DEEP. Up there with my favorites.
9.5/10
Du får nog räkna med att vintage flaskorna kan ha påverkats lite olika. Jag har en Intense som är typ från 17 eller innan det och den har stått mörkt osv och har definitivt tappat en del av Iris pushen och är inte lika läppstiftig som den var. Köp "original" o var nöjd är mitt förslag! I praktiken kommer varken du eller någon annan att märka någon skillnad. Att hållas med att jaga vintage för att dom är liiite bättre än befintliga tror jag är rätt meningslöst. Annat med dofter som inte finns längre. Det kan man ju ha skäl till.Fick hem en dekant på Dior Homme EdT från 2017. Underbar doft! Synd att jag ej testade den när jag påbörjade min parfymresa, med tanke på att den blivit ersatt av nya Homme. Ni som har testat vintageflaskor av Dior Homme samt Dior Homme Original - hur lika är dem? Är de exakta kopior? Försökt googla runt lite och fått läsa lite olika åsikter. Stor del verkar jämföra med flaskor från pre-2010, vilket jag antar doftade olikt en 2017-flaska.