• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det verkar som prishöjningen föga hjälpte för Chanel lyser med sin frånvaro likväl... NK it is.

En annan grej som du kanske har koll på:
YSL M7 - Är det någon skillnad på juicen i den kubformade flaskan märkt "M7 Oud Absolu" mot den nyare designen märkt med endast "M7"?
1670748624911.png
1670748674418.png
Jag vet faktiskt inte. Om jag får killgissa så lär det inte vara någon skillnad på La Collection-seriens olika utseenden. Tror nog som så ofta att de förändras aningen över åren och det är därför folk tror det är olika, samt doftminnet som alltid intalar oss att det var bättre förr. Men vem vet? Det är väl bara att köra. Den som säljs nu är kanon!!

Däremot lär det vara ganska stor skillnad mot originalet, precis som de övriga i La Collection. De är nära men inte riktigt samma, som Jazz där jag både har en gammal och en ny. Där har iof också min gamla mognat på sig över 20-25 år, men den gamla Jazz var mer komplex, det känner man även på min gamla även om den sannolikt är lite annorlunda idag. Den gamla är trots allt fortfarande som jag minns den från 90-talet, den nya Jazz är inte riktigt det utan bara nära.
 
Finns ju alltid lustigkurrar som skriver recensioner men just denna känns ju faktiskt otroligt seriös och förtroendeingivande 🤔 😂. Forska du lite till så hittar du med all sannolikhet ovationer och beröm också ska du se 👍.
Det fanns andra recensioner också men denna var den första och fick mig att skratta högt så jag blev tvungen att dela med mig av den 🙂
 
Ligger en Candy Aoud ute på tratten. Säljaren är en mupp, egen erfarenhet, men CA är väl tillräckligt sällsynt för att låta det gå. @Sthlm-Nicklas

Santa Klaus, en mupp? Kan jag aldrig tänka mig 😂

Klaus e rolig: messade honom:

”Vad vill du ha för den?” (Fanns inget pris på hans annons i på Facebook).

1500.

”Absolut, jag tar den!”

Oj, nu har jag lagt en tradera-annons. Oj då.

”Ok? Men lägg till köp nu då så tar jag den där om du hellre vill det?”

Det tror jag inte går. Men jag ska sälja fler Roja.

”Ok vilka?”

H, elysium, oceania bla bla.

”Ok, ge mig ett pris på alla så har vi säkert en affär”

Alla?!?

”Ja? Jag kan ta alla”.

Men några är ju diskade.

”Ja? H och Candy e diskade.”

Jag vet inte. Oj det blev svårt.




Sen slutade han svara.
 
Klaus e rolig: messade honom:

”Vad vill du ha för den?” (Fanns inget pris på hans annons i på Facebook).

1500.

”Absolut, jag tar den!”

Oj, nu har jag lagt en tradera-annons. Oj då.

”Ok? Men lägg till köp nu då så tar jag den där om du hellre vill det?”

Det tror jag inte går. Men jag ska sälja fler Roja.

”Ok vilka?”

H, elysium, oceania bla bla.

”Ok, ge mig ett pris på alla så har vi säkert en affär”

Alla?!?

”Ja? Jag kan ta alla”.

Men några är ju diskade.

”Ja? H och Candy e diskade.”

Jag vet inte. Oj det blev svårt.




Sen slutade han svara.
Och annonsen är borta från facebook va? Hittade den inte nu.
 
Han säljer en Seiko på tradera också. "Råkade göra ett dubbelköp här. Antingen så säljer jag den här eller så ge den tillbaka till Stjärnurmakarna om en vecka eller två.".
 
Jag har pausat parfymanvändningen i stort sett helt sedan jag fick Covid för fyra veckor sedan. I stort sett alla parfymer utom citrus-freshies luktar kemiskt och skumt.

T ex min nya favorit Tom Ford Men Extreme luktar jätteskumt, något kemiskt och inte alls behagligt. Likaså Haltane, Carlisle, TF Noir Extreme, Herod osv. Herod luktar lite hund. Nästan alla lite mer nischiga tyngre dofter luktar annorlunda.

Tack och lov luktar Oud Wood som vanligt, och även alla Chanel-freshies. All mat och allt är som vanligt, enbart lite tyngre parfymer som spökar. ;)

Tänk om inte det normala luktsinnet kommer tillbaka helt? Skulle vara trist som f#n, men bra för ekonomin om man ska se det något gott med det tråkiga. Om inte det vanliga luktsinnet kommer tillbaka så säljer jag rubbet om några månader. Ingen idé att ha parfymer man tycker är vidriga själv. Men avvaktar minst några månader, kanske mer, ingen brådska direkt...
 
Jag har pausat parfymanvändningen i stort sett helt sedan jag fick Covid för fyra veckor sedan. I stort sett alla parfymer utom citrus-freshies luktar kemiskt och skumt.

T ex min nya favorit Tom Ford Men Extreme luktar jätteskumt, något kemiskt och inte alls behagligt. Likaså Haltane, Carlisle, TF Noir Extreme, Herod osv. Herod luktar lite hund. Nästan alla lite mer nischiga tyngre dofter luktar annorlunda.

Tack och lov luktar Oud Wood som vanligt, och även alla Chanel-freshies. All mat och allt är som vanligt, enbart lite tyngre parfymer som spökar. ;)

Tänk om inte det normala luktsinnet kommer tillbaka helt? Skulle vara trist som f#n, men bra för ekonomin om man ska se det något gott med det tråkiga. Om inte det vanliga luktsinnet kommer tillbaka så säljer jag rubbet om några månader. Ingen idé att ha parfymer man tycker är vidriga själv. Men avvaktar minst några månader, kanske mer, ingen brådska direkt...
Hoppas det kommer tillbaks. Jag var helt doft och smakblind i flera veckor men ör nu tillbaks som vanligt. Kämpa broder
 
Jag har pausat parfymanvändningen i stort sett helt sedan jag fick Covid för fyra veckor sedan. I stort sett alla parfymer utom citrus-freshies luktar kemiskt och skumt.

T ex min nya favorit Tom Ford Men Extreme luktar jätteskumt, något kemiskt och inte alls behagligt. Likaså Haltane, Carlisle, TF Noir Extreme, Herod osv. Herod luktar lite hund. Nästan alla lite mer nischiga tyngre dofter luktar annorlunda.

Tack och lov luktar Oud Wood som vanligt, och även alla Chanel-freshies. All mat och allt är som vanligt, enbart lite tyngre parfymer som spökar. ;)

Tänk om inte det normala luktsinnet kommer tillbaka helt? Skulle vara trist som f#n, men bra för ekonomin om man ska se det något gott med det tråkiga. Om inte det vanliga luktsinnet kommer tillbaka så säljer jag rubbet om några månader. Ingen idé att ha parfymer man tycker är vidriga själv. Men avvaktar minst några månader, kanske mer, ingen brådska direkt...
Min syster fick covid förra vintern och hennes luktsinne är sabbat sedan dess. Hennes kille får bara använda ett par av sina parfymer, för resten luktar illa.
Hoppas verkligen att ditt kommer tillbaka i bra form!
 
Jag har pausat parfymanvändningen i stort sett helt sedan jag fick Covid för fyra veckor sedan. I stort sett alla parfymer utom citrus-freshies luktar kemiskt och skumt.

T ex min nya favorit Tom Ford Men Extreme luktar jätteskumt, något kemiskt och inte alls behagligt. Likaså Haltane, Carlisle, TF Noir Extreme, Herod osv. Herod luktar lite hund. Nästan alla lite mer nischiga tyngre dofter luktar annorlunda.

Tack och lov luktar Oud Wood som vanligt, och även alla Chanel-freshies. All mat och allt är som vanligt, enbart lite tyngre parfymer som spökar. ;)

Tänk om inte det normala luktsinnet kommer tillbaka helt? Skulle vara trist som f#n, men bra för ekonomin om man ska se det något gott med det tråkiga. Om inte det vanliga luktsinnet kommer tillbaka så säljer jag rubbet om några månader. Ingen idé att ha parfymer man tycker är vidriga själv. Men avvaktar minst några månader, kanske mer, ingen brådska direkt...

Hade samma utmaningar men det kom tillbaka eftersom.
 
Vi brukar ju roa oss med att posta roliga, raljerande och färgstarka doftrecensioner här till och från (senast idag gällande Bentley Intense tex) och det tycker jag är ett trevligt inslag som jag gärna ser mer av. Ikväll så snubblade jag dock på en recension som gick åt ett helt annat håll och lockar inte så mycket till skratt som till eftertänksamhet av existentiell karaktär samt dofters potentiella betydelse för oss ”parfym-idioters” nära och kära. Författare är Parfumo medlemmen ”Peanut” och doften ifråga är Lagerfelds Photo.

Three quarters full
I distributed brochures during the fall holidays to buy it for you for Christmas. I had no idea of the scent. I had no idea about scents, woods, oakmoss, but you just had to get it: A photographer should own and carry "Photo", I thought.

I had no idea if it would suit you, because the scent seemed to me irrelevant. It was the name that counted for me. My ignorance paired with good intentions was rewarded: Because "photo" fitted exactly, it smelled something like the water from the pouring bottle that always wafted in your darkroom when I visited you so as not to take the bus home from school. Woody-sweetish and bitter-soapy, somehow generic, yet anything but arbitrary.

At some point the scent fell a little out of time. He became more invisible in the abundance of the ever more sparkling, sporty new releases, but you wore him unflinchingly. Not exclusively, but continuously. I gave it to you every now and then, because it belonged to you like your snap finger, your beard and your loose sweaters.

"There are still personal things in the bathroom," said the hospice nurse as we packed your things. She opened the window and let cold air flow into the room. Outside, people rushed back and forth to do the very last Christmas shopping, to get the annual, inevitable desperate gifts, naturally just before closing time. I went to the bathroom and looked around: Your shoes next to the oxygen bottle, your lavender soap, toothbrush. The bottle "Photo" at the washbasin. I had no idea you had him with you till the end. It was certainly not the same bottle as the one on Christmas Eve twenty-five years ago. But the same.

I put it in my pocket and took it home with me. I couldn't take you home with me anymore. It didn't make any sense to me, it was Christmas Eve. So much to do now - and yet nothing more. What do you do when your favorite person leaves? Where to look, where to find? Can Christmas even die and how long does "never again" last? An empty head, a full heart, a three-quarter full bottle of "Photo" in the coat pocket.

I still have no idea. Your Photo bottle is still exactly three quarters full. I always only sniff the spray head carefully, more than that I lack the guts. Because the last time you sprayed - and I want it to stay that way. None other than your snap finger should ever operate the sprayer. They have also set "Photo" - how cynical. Maybe it's better that way, because it reduces the probability that someone will give it to someone for Christmas. So by pure coincidence, as a gift of desperation just before closing time.
 
Ligger en Candy Aoud ute på tratten. Säljaren är en mupp, egen erfarenhet, men CA är väl tillräckligt sällsynt för att låta det gå. @Sthlm-Nicklas
Ingen budar på den auktionen, tack. Håll priserna låga på CA är ni snälla ;)

Måste dock säga att CA och sweetie är några av mina favoriter. Har inte så många dubbletter i samlingen. Men 3st CA och 2st Sweetie visar ju att jag håller fanan högt gällande dem. Fruity aoud är dock bara skum🤷‍♂️

(OT: letar en Roja Bahrain)


Dagens kombo:
20221212_231341.jpg
 
Ingen budar på den auktionen, tack. Håll priserna låga på CA är ni snälla ;)

Måste dock säga att CA och sweetie är några av mina favoriter. Har inte så många dubbletter i samlingen. Men 3st CA och 2st Sweetie visar ju att jag håller fanan högt gällande dem. Fruity aoud är dock bara skum🤷‍♂️

(OT: letar en Roja Bahrain)


Dagens kombo:
20221212_231341.jpg
Sweetie är unik, bara @Tjabo som hatar på den… :(

Bahrain är legendarisk, också verkligen unik! Jag håller ögonen öppna! 👀
 
Senast ändrad:
Jag har pausat parfymanvändningen i stort sett helt sedan jag fick Covid för fyra veckor sedan. I stort sett alla parfymer utom citrus-freshies luktar kemiskt och skumt.

T ex min nya favorit Tom Ford Men Extreme luktar jätteskumt, något kemiskt och inte alls behagligt. Likaså Haltane, Carlisle, TF Noir Extreme, Herod osv. Herod luktar lite hund. Nästan alla lite mer nischiga tyngre dofter luktar annorlunda.

Tack och lov luktar Oud Wood som vanligt, och även alla Chanel-freshies. All mat och allt är som vanligt, enbart lite tyngre parfymer som spökar. ;)

Tänk om inte det normala luktsinnet kommer tillbaka helt? Skulle vara trist som f#n, men bra för ekonomin om man ska se det något gott med det tråkiga. Om inte det vanliga luktsinnet kommer tillbaka så säljer jag rubbet om några månader. Ingen idé att ha parfymer man tycker är vidriga själv. Men avvaktar minst några månader, kanske mer, ingen brådska direkt...
Jag började "träna" smak och luktsinnet så fort som möjligt.
Smaka och lukta på saker du vet precis hur de skall vara. Börja enkelt, frukt, grönsaker osv. Tydligen kan det hindra hjärnan från att koppla fel för dorter och smaker.

Hoppas det löser sig
 
Den ser intressant ut! Visst var Rogue lite halvbökiga att få hem?
Inte så bökigt:
 
Tillbaka
Topp