• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Har också bockat i det alternativet ett flertal gånger. Problemet är ifall alla väljer det. Hur blir prioriteringen då? 😄
Och stackars den som inte kände för att spendera 19 kr extra 😁
Eller när fraktbolaget är sämst...
Jag köpte naturligtvis också till expresshanteringen i min beställning men sen föll det ju totalt när Budbee bestämde sig för att bara åka runt med mitt paket i två veckor innan jag tog kontakt och frågade vad dom höll på med 😂
 
7B186309-2218-4C2E-A8E0-6E8749EFEB8C.jpeg


ÄNTLIGEN dök min beställning från Gents upp. Budbee har kört runt med den i hela ~2v men inte lyckats leverera.

Lyckades köpa när dom hade denna, Layton och Aventus på superrea i ca 30sek😂
För 600kr (istället för 2200kr) är det helt klart ett bra köp.
Grymt!

Är detta någonting Gents brukar ha som "tradition", eller var det en bugg på sidan som ändå gick igenom?
 

Rätt kul. Blev iaf. Smått sugen på https://www.fragrantica.com/perfume/Perry-Ellis/3600-Red-for-Men-1906.html
 
Nu fick jag Gents på huvudet, fan skulle inte kollat tråden idag, inte bra.
Men men.

(Vill någon ha en splitt är det bara att hojta till)
(OT: Letar efter en till Midnight in Paris)

88.png
Sanslös beställning. Än mer sanslöst att de alltid tar betalt för frakten. 😂

P.S. Kommer du kunna lösa en splitt på United Arab Emirates så är jag sugen. Funderat på att klicka hem den men vet inte om den var så bra som jag trodde. Sosse som man är vill man säkra upp med en splitt. 🤷🏼
 
Fick paket från Magasin du nord idag. Trodde inte dem skickade till Sverige.
Jag gillar inte TF oud wood, provade TF Tobacco oud
och jag måste säga att den är mycket bättre.
Men svår att få tag på, frågan är om den platsar i samlingen.
Ser att några skriver att det är den bästa TF, tvek på det.
Någon som har provat båda?

20221215_165135.jpg
Jag diggade verkligen Tobacco Oud.
Tycker den är otroligt mkt intressantare än OW. Frågar man däremot min fru så skulle hon säga att Tobacco Oud luktar snäppet sämre än valfri bajamaja på Roskilde.
Sålde den eftersom jag i princip aldrig använde den av ovan nämnda anledning… ångrar det lite men kommer nog inte köpa en till, finns bättre för pengarna.
 
DD: https://www.fragrantica.com/perfume...en-Woody-Leather-With-Oudh-Intense-47337.html

375x500.47337.jpg


Fick denna i Sniph. Första intrycket är att det var jäkligt mycket läder (och jag har lite svårt för läder emellanåt). Men såhär gång två är den riktigt fin. Jag körde också en sissy-spray denna gång. Däremot tycks denna vara reformulerad mot den första C. Nån som testat bägge?
Jag har första på split. Den är faktiskt riktigt fin, min sambo tycker den luktar inrökt kärring dock, men men…

Fick paket från Magasin du nord idag. Trodde inte dem skickade till Sverige.
Jag gillar inte TF oud wood, provade TF Tobacco oud
och jag måste säga att den är mycket bättre.
Men svår att få tag på, frågan är om den platsar i samlingen.
Ser att några skriver att det är den bästa TF, tvek på det.
Någon som har provat båda?

20221215_165135.jpg
TO var inte någon hit för min del, tyvärr. Kan enkelt nämna 10st TF som är bättre! Vad tyckte du om Amber Absolute?
 
Fick paket från Magasin du nord idag. Trodde inte dem skickade till Sverige.
Jag gillar inte TF oud wood, provade TF Tobacco oud
och jag måste säga att den är mycket bättre.
Men svår att få tag på, frågan är om den platsar i samlingen.
Ser att några skriver att det är den bästa TF, tvek på det.
Någon som har provat båda?

20221215_165135.jpg
Sålde min också. Den var rolig på nyårsafton men sen fanns det aldrig någon plats för den. Lukten var inte helt lätt för omgivningen här heller. Föredrar OW alla dagar i veckan.
 
Fick paket från Magasin du nord idag. Trodde inte dem skickade till Sverige.
Jag gillar inte TF oud wood, provade TF Tobacco oud
och jag måste säga att den är mycket bättre.
Men svår att få tag på, frågan är om den platsar i samlingen.
Ser att några skriver att det är den bästa TF, tvek på det.
Någon som har provat båda?

20221215_165135.jpg

Tobacco Oud är direkt svag. Hade höga förhoppningar med det namnet men meh var en enda känslan som uppstod.
 
Fick paket från Magasin du nord idag. Trodde inte dem skickade till Sverige.
Jag gillar inte TF oud wood, provade TF Tobacco oud
och jag måste säga att den är mycket bättre.
Men svår att få tag på, frågan är om den platsar i samlingen.
Ser att några skriver att det är den bästa TF, tvek på det.
Någon som har provat båda?

20221215_165135.jpg
TO platsar utan tvekan på TF bästa parfym någonsin . Jag har den t.o.m. på min top 5 parfym lista 😛
Jag fick den som födelsedagspresent av frugan för några år sedan, efter att hon hade hört att jag var sugen på en sådan.
Den presenten ångrar hon idag att hon gav mig. Hon tycker att den är bland de värsta parfymerna som jag har 🤣
Själv tycker jag den är helt jädra outstanding och underbar.
 
Tobacco Oud är direkt svag. Hade höga förhoppningar med det namnet men meh var en enda känslan som uppstod.

Jag håller med, men starkare så hade man gasat alla personer i rummet, haha

TO var inte någon hit för min del, tyvärr. Kan enkelt nämna 10st TF som är bättre! Vad tyckte du om Amber Absolute?
Kan inte heller säga att det är en hit, men bättre än OW tycker jag.
Amber absolute är tyvärr lite tråkig, var är wow känslan? :)
Men tack för splitten :) Det är så otroligt personligt som vi alla vet,
tex Chypre är ju inte ens med på min top 25.

Jag föredrar ju lite konstigare dofter, jag är väl lite mer unisex.
Tänker på att jag gillar lite lättare ibland fruktiga dofter.
Här ser du vad jag gillar, alla på bilden ska stanna i samlingen,
medans jag har några andra hyllor med "tveksamma" dofter.
221215.jpg
 
Damn... Det här forumet tar kål på min ekonomi.
Bara för att ni började snacka lite TF här, så triggade det mitt begär och jag la en blindbuy beställning på en TF Ebene Fume 100ml.
Har inte doftat på den tidigare, men noterna ser intressanta ut.

Jag som bara hade tänkt beställa parfym denna månad ifall Boutique Ideal kommer med jul-erbjudande på Xerjoff.
Vette fan om jag har råd med det om det skulle komma nåt sånt 😂
 
Kan inte heller säga att det är en hit, men bättre än OW tycker jag.
Amber absolute är tyvärr lite tråkig, var är wow känslan? :)
Men tack för splitten :) Det är så otroligt personligt som vi alla vet,
tex Chypre är ju inte ens med på min top 25.

Jag föredrar ju lite konstigare dofter, jag är väl lite mer unisex.
Tänker på att jag gillar lite lättare ibland fruktiga dofter.
Du har helt rätt. Ingen wow-känsla alls på den, förstår inte hypen!

Verkligen, men eftersom du är en frukt-sucker så borde ju CE passa dig perfekt! 😵‍💫
 
Är det inte på sin plats att vi rankar våra TF favoriter nu?

1. For men extreme
2. Noir
3. Costa Azurra (doften inte performance. Den är borta på 4 minuter)
4. Tobacco Vanille (mest linjära doften jag har men ofattbart trivsam den här tiden på året)
5. Beau de jour
6. Foughere d Argent
7. Plum Japonais
8. Oud wood
9. Hombre leather parfum
10. Noir extreme
 
Jag har sån hatkärlek till Tom Ford. Majoriteten av det jag köpt har varit överprisat strunt och lämnat snabbt, speciellt alla freshies.

1. Extreme for men
2. Oud wood
3. Noir Extreme
4. Noir
5. Men

Sen är det stopp. Mkt kinkig. Kan inte ta med dofter jag absolut inte gillar på en gilla-lista. Fucking är nära en sexa, men platsar bättre i toppen på en ogillar minst-lista. :)
 
1. Ombre Leather Parfum
2. Noir Extreme
3 Beau de Jour
4. Noir de Noir
5. Tobacco Vanille
6. Black Orchid
7. Tobacco Oud
8. Ombre Leather
9. Oud Wood
10. Neroli Portofino

med den topp 10 sagd så är det väl som vanligt dagsform... Men jag kan verkligen stämma in i @JensBP kören här och tycka att de flesta är överprisade designers.
Finns såklart undantag men med tanke på vad de kostar i dagsläget kontra många andra märken så är TF inte en hylla jag springer till.
Även om jag trodde att jag skulle blindköpa Noir Extreme Parfum (vilket jag är glad att jag inte gjorde).
Kan också tillägga att jag tyvärr inte doftat på alla, primärt Plum Japonais jag tänker på.
 
1. Ombre Leather Parfum
2. Noir Extreme
3 Beau de Jour
4. Noir de Noir
5. Tobacco Vanille
6. Black Orchid
7. Tobacco Oud
8. Ombre Leather
9. Oud Wood
10. Neroli Portofino

med den topp 10 sagd så är det väl som vanligt dagsform... Men jag kan verkligen stämma in i @JensBP kören här och tycka att de flesta är överprisade designers.
Finns såklart undantag men med tanke på vad de kostar i dagsläget kontra många andra märken så är TF inte en hylla jag springer till.
Även om jag trodde att jag skulle blindköpa Noir Extreme Parfum (vilket jag är glad att jag inte gjorde).
Kan också tillägga att jag tyvärr inte doftat på alla, primärt Plum Japonais jag tänker på.

Alltså Tom Ford är väl designer om något? Dyra kläder men framförallt kläder. Han var ju däremot en pionjär i att från modehusen att göra bättre dofter. Dior släppte Privee några år innan Tom Ford (Dior 2004, TF 2006). Chanels les exclusifs kom ett år senare (2007).

Skillnaden är att Tom Ford grundade sitt imperium 2005. Dior grundades 1946 och Chanel 1910 (Gucci 1921, LV 1854, Hermes 1837 osv).

På ett år tog han steget in i parfymeriet och var en starkt bidragande faktor till varför parfymer är så populära som de är idag.

Jag är inte supernöjd med inriktningen Estee Lauder tagit sista åren (de har varit med sen start) men han är gammal. Han har sålt bolaget. Han har cashat ut och checkat ut. Tyvärr kommer inte TF bli någon kreativ revolutionär igen.
 
Tillbaka
Topp