• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Blev nyligen tipsad om den här, hört att den är galet bra! Hur lik är den Ma Nishtana?
Dna't är där men denna är mer åt gourmand-hållet. Oud, honung, plus en massa annat. Sprayade första gången i luften, (hade annan parfym på mig) och då luktade det godis. På kroppen är den den noten som tur nedtonad 😃
Balanserad och komplex doft, Prin är ett geni.
 
Luktar som en tvist mellan The One & TF - Plum Japonis typ
Då kan det med andra ord inte gå fel!

Har hamnat i någon sorts ond spiral där jag tvingats sukta efter dofter som inte finns tillgängliga överallt längre... Mest vanliga designers dessutom... Kan jag skylla på @S.L som jämt och ständigt lockar med diskade dofter? Eller på @otisred som dekanterade en Plum Japonais till mig? 🤔 😁

TF Plum Japonais, RP Flora&Fauna, IM Noir Ambré, IM Pulse of The Night, The One Luminous Night mm. Samtliga inte omöjliga men tillräckligt besvärliga för ett inlägg i tråden.

Edit: Tog bort M7 då den finns att klicka hem.
 
Senast ändrad:
Då kan det med andra ord inte gå fel!

Har hamnat i någon sorts ond spiral där jag tvingats sukta efter dofter som inte finns tillgängliga överallt längre... Mest vanliga designers dessutom... Kan jag skylla på @S.L som jämt och ständigt lockar med diskade dofter? Eller på @otisred som dekanterade en Plum Japonais till mig? 🤔 😁

TF Plum Japonais, RP Flora&Fauna, IM Noir Ambré, IM Pulse of The Night, The One Luminous Night, M7 Oud Absolu mm. Samtliga inte omöjliga men tillräckligt besvärliga för ett inlägg i tråden.
Pulse of The Night och Herod är, enligt mig, slående lika. Jag skulle påstå att det känns 'onödigt' att äga båda, då likheterna är många. Men hey, detta är parfymtråden vi talar om, där små skillnader är stora för oss nördar (men inte för gemene man). 😁
 
Om ni lyckas hitta The One Luminous Night till salu någonstans, så tveka inte att dela med här i KS :)
Det är nog den enda designer parfym som lockar mig för tillfället. Eller nja, den och kanske TF Ebene Fume också :D
Både Royal Night och Mysterious Night är grymma enligt mig. Å då gillar jag inte The One originalet eller EDP:n direkt.
 
Om ni lyckas hitta The One Luminous Night till salu någonstans, så tveka inte att dela med här i KS :)
Det är nog den enda designer parfym som lockar mig för tillfället. Eller nja, den och kanske TF Ebene Fume också :D
Både Royal Night och Mysterious Night är grymma enligt mig. Å då gillar jag inte The One originalet eller EDP:n direkt.


Registrera dig hos Deloox och få påminnelse när den kommer tillbaka i lager. Mitt tips för det var så jag gjorde 😅 tog typ 3-4 v från att jag gjorde det tills de fick in. Förmodligen en mindre leverans då det sålde slut på 1,5 timme

 
Registrera dig hos Deloox och få påminnelse när den kommer tillbaka i lager. Mitt tips för det var så jag gjorde 😅 tog typ 3-4 v från att jag gjorde det tills de fick in. Förmodligen en mindre leverans då det sålde slut på 1,5 timme

Yesbox, det har jag gjort nu
Tack för svar :)
 
Dagens doft...
Efter att ha haft denna i min ägo i några år nu, så har jag kommit fram till att Hamdani har blivit en av mina favoriter bland PdM.
Tyvärr så är denna diskad. Men det kan jag förstå eftersom den inte är någon crowdpleaser kan jag tänka mig.
Den har inte fått direkt bra betyg på Fragrantica heller:
https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-de-Marly/Hamdani-21551.html
Men för mig är den helt gudomlig.
Tänk er en tjärad rökbastu, långt ute i naturen bredvid en stillsam sjö. Exakt så tycker jag att Hamdanin doftar.
5/5p får den av mig utan tvekan.
Obs, lånad bild från nätet.
SQ6REDfn4KQ6iwCK.jpg
 
Går att klämma GIT för runt 150 euro på diverse tyska sidor ibland. Håll utkik på tyska prisjakt, idealo.de. Aventus går nästan aldrig att fynda. Retail ska man inte betala för Creed, det är ett skämt. Speciellt när en majoritet av dofterna är rätt slätstrukna. GIT, Aventus och Royal Mayfair är de enda jag särskilt uppskattat vid testande.

Cool Water har som nämnt vissa likheter med GIT men är betydligt fruktigare där GIT är stram. Gillar båda men GIT lite mer.

GIT för 150 euro låter som ett kap. Gäller detta fortfarande? Känner starkt behov av 100 ml.
 
De höjde priserna på Chanel (och TF märkte jag) härom månaden, så man kunde lika gärna köra NK. Ingen förlust att de slutat mao.
Det verkar som prishöjningen föga hjälpte för Chanel lyser med sin frånvaro likväl... NK it is.

En annan grej som du kanske har koll på:
YSL M7 - Är det någon skillnad på juicen i den kubformade flaskan märkt "M7 Oud Absolu" mot den nyare designen märkt med endast "M7"?
1670748624911.png
1670748674418.png
 
Bra vinterdofter? Om man har Layton, Naxos men vill testa något lite svårare och mer utmanande? Lista gärna några förslag :)
Några som jag själv har och gärna använder i exempelvis december.

Tom Ford - Tobacco Vanille
PdM - Herod
Tauer - Au Coeur du Désert
Floris - Honey Oud
FdB - New York 5th Avenue
Initio - Rehab
MFK - Oud Satin Mood
Penhaligon's - Halfeti Cedar
Roja - Enigma PDC
Rosendo Mateu - No 5
Serge Lutens - Ambre Sultan
Dior - Ambre Nuit
V&R - Spicebomb Extreme
Dior - Homme Parfum
YSL - Tuxedo
 
Bra vinterdofter? Om man har Layton, Naxos men vill testa något lite svårare och mer utmanande? Lista gärna några förslag :)
Bortsett från @G.Clooney s tips ovan så vill jag även lägga till Tobacolor och Spicel Blend av Dior. Nu kanske jag blir hängd här men Bentley for Men Intense är fin. Otroligt boozy! Gillar man boozy och animaliskt så säger jag även Roja - Parfum De La Nuit 1 (Parfum De La Nuit 2 om man inte är ett fan av animaliskt).
 
Bortsett från @G.Clooney s tips ovan så vill jag även lägga till Tobacolor och Spicel Blend av Dior. Nu kanske jag blir hängd här men Bentley for Men Intense är fin. Otroligt boozy! Gillar man boozy och animaliskt så säger jag även Roja - Parfum De La Nuit 1 (Parfum De La Nuit 2 om man inte är ett fan av animaliskt).

Bentley for Men Intense är ju ruggigt bra 👍.
Ett bra exempel på en så kallad affordable som kunde ha kostat betydligt mer om tillverkaren var en annan 🤔.
 
Tillbaka
Topp