• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Bortnikoffs egen sida körde ju med fraktkostnad på 45 dollar så där tappade de mig på direkten. Vafan tror de man är? @Sthlm-Nicklas eller?
Inte än bror :) Men snart! lol

Någon som kan ge en kort överblick över Bortnikoff, typ en top 5?
Undrar också om dem har några konstiga dofter i stil med typ Sweetie?

Passar också på att önska alla sköningar i tråden en god jul :)

DD: En av mina favoriter SHL Bahrain och Bahrain Omega

20221223_201114.jpg

Nytt in. En höstdoft i lite samma anda som The One Edp. Kunde inte hålla mig (@S.L) från att klicka hem en och prova. Lite mer läder i denna men inte så man kvävs direkt... Trevlig, men något lite generisk. Bra kontorsdoft för säsongen.
IMG_20221223_183836.jpg

Den IM har jag aldrig testat men vill man komma lite bort från det generiska så tjatar jag gärna på om Pulse of the night, Noir Ambre och Or Encens.

Gissar att Bortnikoffs fraktkostnad kan härledas till det tullbefriande logistikupplägget?

Kom på att jag har några ALD att prova också. Verkligen sett fram emot att få testa Antiquity så det fick bli kvällens doft.

Vettefan om jag fått tag i något riktigt måndagsexemplar… den doftar exakt som en sunkig bensinmackstoalett. Satan. Ingen bra start för Russian Adam.

89271FC1-23F3-4B97-B365-A5357E4ADBB9.jpeg

Bättre än den jag testade. Minns inte vad den heter men den doftade, eh, blod. Och typ bläck.

Någon som testat Sayat Nova? Funderar på att dra hem den som 9ml:are.
Jag har en flaska av den. En något söt doft med en boozy aprikos och (chokladig) vanilj. Drar lite åt gourmand-hållet. Har en snäll oud i bakgrunden som ger den lite mer tyng i basen.
Det borde inte vara en doft jag gillar egentligen, då jag oftast har en låg tolerans mot söta dofter och gourmander, men av nån anledning så har jag svårt att göra mig av med den.
Har funderat på att sälja den flera gånger de senaste par åren, men den är fortfarande kvar vilket säger en del i sig. Just under vinterns kallast dagar är den jäkligt mysig att dra på sig.

Kom på att jag har några ALD att prova också. Verkligen sett fram emot att få testa Antiquity så det fick bli kvällens doft.

Vettefan om jag fått tag i något riktigt måndagsexemplar… den doftar exakt som en sunkig bensinmackstoalett. Satan. Ingen bra start för Russian Adam.

89271FC1-23F3-4B97-B365-A5357E4ADBB9.jpeg

Bättre än den jag testade. Minns inte vad den heter men den doftade, eh, blod. Och typ bläck.
Jag tror inte ni riktigt har kommit så långt på er doftresa så ni är redo att uppskatta den typen av dofter ännu grabbar... 😉
Antiquity är för övrigt en av mina favoriter från ALD. En av få dofter jag haft en reservflaska av.

Jag tror inte ni riktigt har kommit så långt på er doftresa så ni är redo att uppskatta den typen av dofter ännu grabbar... 😉
Antiquity är för övrigt en av mina favoriter från ALD. En av få dofter jag haft en reservflaska av.
Haha du får alltså inga vibbar av nerpissad toalettsits på OKQ8 av den? Utifrån noterna och hur den beskrivs så borde jag verkligen gilla den men det här var inte trevligt 😁 Men jag ger inte upp, resan fortsätter!

Haha du får alltså inga vibbar av nerpissad toalettsits på OKQ8 av den? Utifrån noterna och hur den beskrivs så borde jag verkligen gilla den men det här var inte trevligt 😁 Men jag ger inte upp, resan fortsätter!
Det vill jag nog inte direkt påstå, men det låter som något jag skulle kunna gilla! 😁
ALD är väl helt klart lite utav en "acquired taste", och något som gemene man inte direkt uppskattar (eller fattar 😊). Skulle jag testat deras dofter för typ 5 år sen hade jag nog trott någon skojade med mig också.
Det är en av orsakerna till att jag sällan brukar rekommendera dem till andra eller ens pratar om ALD här i tråden, trots att det kanske är mitt favorit hus. Det är det hus jag äger flest dofter från i alla fall.
Med det sagt så har de gått mot att bli lite mer mainstream på senare tid, och har släppt en del dofter som är betydligt lättare att gilla.

Den IM har jag aldrig testat men vill man komma lite bort från det generiska så tjatar jag gärna på om Pulse of the night, Noir Ambre och Or Encens.

Gissar att Bortnikoffs fraktkostnad kan härledas till det tullbefriande logistikupplägget?
Jag vet... Jag vet... Noir Ambré var den jag suktade efter mest men den är ju lite besvärlig. Likaså PoTN. Var bara tvungen att testa mainstream-varianten. Tänkte att nog måste den ha nåt om IM envisas med att erbjuda just den på butikshyllorna.

Kan definitivt ha med saken ha göra, Bortnikoffs frakt, men det är jag givetvis likgiltig inför. Beautynow.nl erbjöd bättre grundpris samt fri frakt, + 9ml. Enda anledningen till att köra via Bortnikoffs egen hemsida blir väl om man kör hans erbjudande "3 för 2".

Hör upp nu alla!

Leta reda på mellandagsreor och posta! Jag hoppas på beautinow och mazzolari. Men den senare har jag aldrig sett en rea hos.
+1
C8NK1V - 10% på Beautynow, men den biter inte på Bortnikoff.
Samma sak med TOMMELISE (5%) på Ecuacion Natural, biter inte på Bortnikoff.
Antar att en mellandagsrea hos ovanstående, även den, inte heller lär bita.

Tillbaka
Topp