• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Var sugen på att införskaffa mig en Angels Share från Kilian här under vintern. Tack o lov så sa magkänslan köp en dekant och inte blindbuy.
Vet inte om det är mig det är fel på eller är det fler som upplever AS som en Tobacolor som något tappat en burk kanel i? (Inte i en bra bemärkelse) 🤔
988E981B-22BA-44D1-A4A2-C4EFBF398DBC.jpeg

DD:
533366EC-6CF8-4976-948B-A513DD9E0100.jpeg

Borde egentligen inte slösa sprays av denna just nu då jag är hyfsat förkyld och rätt räppt i snoken för det mesta. Får dock ’whiffs’ från och till och ser fram emot att avnjuta denna till fullo när förkylningen lämnat kroppen. Chypre med civet, musk, honung och blommor (ros/jasmin) i huvudrollerna. Lite skoj att jag tycker att denna som marknadsfördes som en kvinnlig doft faktiskt är rätt lik Jovan’s Oleg Cassini for Men som däremot skulle vara typ ’ultramaskulin’.

Har sample också av EDP versionen av denna, inte testat den ännu.
AF78451D-4A48-4C11-9EB2-E9C64D510E3B.jpeg

Var sugen på att införskaffa mig en Angels Share från Kilian här under vintern. Tack o lov så sa magkänslan köp en dekant och inte blindbuy.
Vet inte om det är mig det är fel på eller är det fler som upplever AS som en Tobacolor som något tappat en burk kanel i? (Inte i en bra bemärkelse) 🤔
+1 på den känslan.
Jag tillhör dock minoriteten som inte heller tycker att Tobacolor är så jäkla upphetsande. AS var dock rent av en ’scrubber’ för mig.

Jag klickade inte alls med Angels Share och tyckte den doftade mer som en jourlivsbutik med ett utbud från mellanöstern snarare än ngt som har med cognac att göra.

Jag klickade inte alls med Angels Share och tyckte den doftade mer som en jourlivsbutik med ett utbud från mellanöstern snarare än ngt som har med cognac att göra.
Precis så.

Älskar flaskan och den hade gjort sig så bra utseendemässigt på hyllan men jourlivsbutiks-doften funkar inte för mig heller…

IMG_1821.jpeg

Det blev några trevliga dofter idag när man var till Stockholm.
Tyvärr så var Kilians Pearl Oud slut både på NK och Cow, så jag slog till på dessa 2 istället.
Eau Noir, en supertrevlig aromatisk anis/lakrits och vanilj doftande parfym. Denna kommer garanterat gå varm under våren.
Och såklart så var jag tvungen att fråga YSL personalen på NK om dom hade Tuxedo hemma. Var bombsäker på att dom inte skulle ha någon, men ack där hade man fel. Tjejen som jobbade där sa att dom hade någon enstaka kvar av den, så jag slog till på en 125a direkt.
Ni som är ute efter en Tuxedo, så titta förbi NK och kolla om dom har några kvar.

Var på Fab Lab idag och har adderat två dofter till som jag villhöver:

MCDI - Chypre Palatin
MCDI- Invision barbare

Messa om ni har dem. Eller vet vart de finns, gärna rabatterat för husfridens skull 😁👌

Knep denna av fantastiska @Spincini.
Får också passa på att tacka alla i denna tråd som bidrar med otroligt läsvärda inlägg, bra stämning och kontinuerligt räddar mig från att spara pengar i dessa tider av inflation.

bdk - Gris Charnel Extrait.
Har EDPn men denna är vassare vintertid, kvällar och vid middagar. Den adderade vaniljen är den stora skillnaden här tycker jag.
Påminner lite om upplägget kring Spicebomb EDT vs Extreme. Inte doftmässigt men strukturellt.

DB9CD20E-7D75-4F15-8B2D-5030B62CC9A9.jpeg

Det hann bli ett sista (?) blindköp i form av Nishane - Unutamam som avslutning på året. Någon som testat?
Den verkade lagom knepig och annorlunda för att jag skulle få upp intresset för den.
Dessutom är näsan Miguel Matos någon som jag håller högt för sin experimentella och alltid spännande kreativitet.

Den har fått en del intressanta omdömen på Fragrantica minst sagt:
Contemplating cutting my arm off so I can finally be rid of it.
Worst perfume I’ve ever smelled. Please don't blind buy!
Ethnic cleansing in a bottle
1st impression: Minty fecal.
If an herb garden had a major case of halitosis and swamp ass, it would be named Unutamam.
I'm just getting childhood memories of smelly old men
On paper, it smells like a used piece of mint dental floss. Kinda scared to wear it now haha

Jag räknar kallt med att jag kommer att älska den. 😁

Det hann bli ett sista (?) blindköp i form av Nishane - Unutamam som avslutning på året. Någon som testat?
Den verkade lagom knepig och annorlunda för att jag skulle få upp intresset för den.
Dessutom är näsan Miguel Matos någon som jag håller högt för sin experimentella och alltid spännande kreativitet.

Den har fått en del intressanta omdömen på Fragrantica minst sagt:

Jag räknar kallt med att jag kommer att älska den. 😁

Det är en atombomb 😅

DD:
F1A4B1DB-A181-417E-9474-BE91B2B40A07.jpeg

Anlände alldeles nyss, cred till såväl Postnord som @otisred som såg till att denna hann bli 2022 sista tillskott! 🙂
Kul att den kom så snabbt!

Åh, Issara är en av favoriterna som jag testat under 2022. Helt fantastisk men tyvärr blir resan för kort på min hud. Blir väldigt nyfiken på Erawan också i o m att vissa säger att det finns likheter så ser fram emot att testa den under 2023.

Tillbaka
Topp