• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är inne i ett stim nu, många bra saker som ramlat in denna vecka, idag var det denna:
0AD49686-C5A5-456D-838C-2F47A735082F.jpeg
38F3292C-FF88-4AA5-B522-DD65EEEF602E.jpeg
A7E9CB8D-AD9F-49D7-ACE9-EA704445880E.jpeg
055F777E-B2AD-48EF-90E4-2F8165392B84.jpeg

”The scent of a treasure chest crafted from precious Wood and filled with Spices from faraway lands, stowed on a boat sailing uncharted seas.”
https://www.fragrantica.com/perfume/Histoires-de-Parfums/1828-4488.html
Den här kommer att vara en stöttepelare iaf på de varmare delarna av året, jävligt bra...

Jag har blivit lite luktblind för den. Första användningen var intrycket en riktigt potent doft. Nu har det lagt sig betydligt.
Det där är intressant för jag tänkte idag när jag skrev det där idag att undrar om jag inte uppfattade den som kraftfullare i början, om det var igår eller förrgår första gången jag provade den. Höll inte i sig lika mycket nu tyckte jag. Kan det påverka att det är varmare? Eller vänjer man sig från gång till annan? Kanske skadar luktsinnet permanent så det aldrig blir vad det var:) Nä, så illa är det nog inte.

Få se hur det blir nästa gång.

• Like
Reactions: bvb
Det där är intressant för jag tänkte idag när jag skrev det där idag att undrar om jag inte uppfattade den som kraftfullare i början, om det var igår eller förrgår första gången jag provade den. Höll inte i sig lika mycket nu tyckte jag. Kan det påverka att det är varmare? Eller vänjer man sig från gång till annan? Kanske skadar luktsinnet permanent så det aldrig blir vad det var:) Nä, så illa är det nog inte.

Testade ett litet sprut på handryggen idag och tycker att den var rejält kraftfull måste jag erkänna.

De där är intressant. Jag har också märkt att jag upplever dofter olika dag från dag. Jag har testat pdm layton tre olika gånger och fått olika uppfattningar om den varje gång.. första gången tyckte jag den var väldigt klen och intetsägande, andra gången upplevde jag den som väldigt fräsch och igår tyckte jag den var väldigt söt och karamellaktig...

Testade ett litet sprut på handryggen idag och tycker att den var rejält kraftfull måste jag erkänna.
Du får testa igen sen och se om det är nån skillnad.

De där är intressant. Jag har också märkt att jag upplever dofter olika dag från dag. Jag har testat pdm layton tre olika gånger och fått olika uppfattningar om den varje gång.. första gången tyckte jag den var väldigt klen och intetsägande, andra gången upplevde jag den som väldigt fräsch och igår tyckte jag den var väldigt söt och karamellaktig...

Det kanske är placebo alltihop. Vi bara inbillar oss att det doftar nåt öht:blackeye:

Den var ett monster första gången. Jag upplevde dock inte alls samma doft på huden som när jag luktade på flaskan. Det var en doft jag inte riktigt känt i parfymväg tidigare, möjligt att det påverkar. Men så har jag känt med flera dofter tidigare, att kraften avtagit.

Någon som köpt chocolate, rose and oud från ATH? Hörde på hans youtube att han slutar tillverka den.

Trist att inte alla ATHs dofter produceras is 10 ml, känns som att man inte behöver mer med dessa.

Edit: Fel. Det verkar dom göra, bara att många är slutsålda.

• Like
Reactions: bvb
Har du testat den än?
Det var en specialdeal förra veckan, man fick en 50ml på köpet.

Jag gjorde en beställning i sista sekund :D
Inte testat den ännu.
Hade ingen aning om den dealen! Blev grymt trevligt överraskad när jag fick min leverans igår, hade beställt 50ml Ozone och fick den + 50ml Chocolate Rose and Oud + 10ml Blood Orange + 10ml Boss Bastard + 10ml Neon! :D

Kul samtal på jobbet idag, mina kollegor satt ute och fikade på takterassen. En kvinnlig kollega hade köpt en parfym (Mysk) som tydligen ska vara en gammal klassiker, jag tvingades prova en spray på handleden och fick låtsas tycka om tantparfymen haha Plötsligt börjar alla diskutera parfymer.

Slängde ur mig att jag snöat in på parfymer och det blev en rolig konversation om parfymanvändande. En kollega sa att hon tycker att det har börjat lukta så gott på övervåningen och att det är sedan jag flyttade upp där för 2 veckor sedan haha. "Herrparfym luktar så gott" fick jag höra...typ som om alla herrparfymer doftar samma.

Inte så mkt nörderi men sällan parfymer hamnar som samtalsämne överhuvudtaget :D Får även ta på mig äran för hur övervåningen numera luktar hahah

Senast ändrad:
Inte testat den ännu.
Hade ingen aning om den dealen! Blev grymt trevligt överraskad när jag fick min leverans igår, hade beställt 50ml Ozone och fick den + 50ml Chocolate Rose and Oud + 10ml Blood Orange + 10ml Boss Bastard + 10ml Neon! :D
Kul! Jag beställde 4 st 10ml idag, hoppas han slänger med någon extra i mitt paket! Lite konstigt att han slänger med så mycket gratis när mycket verkar sälja slut direkt.. ska oavsett bli jäkligt kul att testa efter att ha sett alla hans videos!

Kul! Jag beställde 4 st 10ml idag, hoppas han slänger med någon extra i mitt paket! Lite konstigt att han slänger med så mycket gratis när mycket verkar sälja slut direkt.. ska oavsett bli jäkligt kul att testa efter att ha sett alla hans videos!
Konstigt javisst, men det funkar på mig, gillar det lilla jag testat och känner som jag har fått så mycket av honom att jag borde supporta lite till, surfar redan nya möjliga att inköp...

Konstigt javisst, men det funkar på mig, gillar det lilla jag testat och känner som jag har fått så mycket av honom att jag borde supporta lite till, surfar redan nya möjliga att inköp...

Kolla hans senaste youtubevideo. Han kör ordrar fram till 28e, sen stänger de ordrar, tar semester i Juli. Sedan kommer re-branding och ny shop.

Han har nog slitit som tusan. Jag mailade om sample som inte kom med i min första beställning och fick svar en söndag.

Håller med, men samtidigt är 2200 kronor för 100 ml Aventus inte så astronomiskt dyrt som folk verkar få den att framstå somo_O

100 ml går väl på 3200? :)

När jag köpte min flaska Aventus 2013 gick den på 1556:- så det har hänt en del med priserna. På den tiden var dessutom flaskorna på 120ml.

Här är lite andra priser jag betalat för Creed (alla är 120ml-flaskor):
Green Irish Tweed 955:-
Erolfa 1429:-
Millésime Impérial 1132:-
Original Santal 907:-
Silver Mountain Water 1128:-
Tabaróme Millésime 782:-
Virgin Island Water 1212:-

Ibland är det lite kul att man är så pass nördig som man är, och noterar priser och annan info i Excel. :)

Jäkligt sugen på
Maison Francis Kurkdjian Oud Satin, någon som kan tipsa vart jag köper den till schyst pris?

När jag köpte min flaska Aventus 2013 gick den på 1556:- så det har hänt en del med priserna. På den tiden var dessutom flaskorna på 120ml.

Här är lite andra priser jag betalat för Creed (alla är 120ml-flaskor):
Green Irish Tweed 955:-
Erolfa 1429:-
Millésime Impérial 1132:-
Original Santal 907:-
Silver Mountain Water 1128:-
Tabaróme Millésime 782:-
Virgin Island Water 1212:-

Ibland är det lite kul att man är så pass nördig som man är, och noterar priser och annan info i Excel. :)

Hur är Tabaróme Millésime?
En av få Creed jag inte doftat på tyvärr.

Hur är Tabaróme Millésime?
En av få Creed jag inte doftat på tyvärr.
Sålde den för några år sedan, men jag tyckte den var ganska trevlig. Av vad jag minns så var den en fräsch tobaksdoft. Den var unik på det viset att tobaken parats med en krispig ingefära-not, som gjorde den lite mer intressant. Den hade lite old school vibbar, så man måste nog uppskatta den typen av dofter till viss del. Minns den som relativt grön också, så det är tobaksblad snarare än cigarr eller piptobak man får känslan av.

8B25D2C2-7B89-4D39-924D-8AB7EED0EFBA.jpeg

Jäkla @Alarik Inte bra, inte bra alls ;)
Dofterna är dock jäääkligt bra... de samplers man har luktat på... behöver fler samplers ifrån huset... om de andra är lika bra...
Söta & goda, nästan så man vill dricka de få dropparna i småflaskorna, blev några av de ”större” flaskorna beställda.

Undrar om Corallo, Fiero, Italica, Regio ifrån Casamorati serien är lika bra...?

Dofterna är dock jäääkligt bra... de samplers man har luktat på... behöver fler samplers ifrån huset... om de andra är lika bra...
Söta & goda, nästan så man vill dricka de få dropparna i småflaskorna, blev några av de ”större” flaskorna beställda.

Undrar om Corallo, Fiero, Italica, Regio ifrån Casamorati serien är lika bra...?
Vad kul att du gillade dem.
Av de övriga så är det främst Lira som jag gillar. De andra är inte för mig men det innebär ju inte att inte du skulle gilla dem.

Fiero är mer åt det kryddiga hållet, inte söt i mitt tycke. Jag är inte förtjust i söta dofter men gillar Fiero.

Tillbaka
Topp