• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

o.01px6eNp0yd.jpg

Top notes: Italian bergamot, orange blossom absolute, cinnamon from Ceylon, Guatemalan cardamom
Heart: Bourbon vanilla from Madagascar, elemi from The Philippines
Base: ambrox, guaiac wood, praline, musk

o.01px6eNp0yd.jpg

Top notes: Italian bergamot, orange blossom absolute, cinnamon from Ceylon, Guatemalan cardamom
Heart: Bourbon vanilla from Madagascar, elemi from The Philippines
Base: ambrox, guaiac wood, praline, musk
Jag måste nog säga att den här blir nog kanske den första PDM som jag inte kommer att införskaffa.
Jag har hittills köpt varje parfym från PDM kollektionen. Både ifrån den manliga och den kvinnliga kollektionen, men nu får det räcka!!
De senaste släppen från PDM har varit en stor besvikelse.. Inget som har WOWat mig. Bl.a. (Sedley, Greenley, Pegasus Exclusif, Haltane osv, osv.).
Dessa är enligt mig s.k. "crowd pleasers", som jag inte alls klickar med.
Tacka vet jag de tidigare PDMs som är hur grymma som helst. Dock så är många diskade :(

Dessa är:

Kalan
Akaster *
Lippizan *
Darley *
Shagya
Ispazon *
Godolphin (Tuscan Leather killer :))
Hamdani * (Kanske min favorit av alla)
Habdan
Kuhyan *
Byerly (Konstigt att denna inte är diskad).
Nisean*

* Diskade

Senast ändrad:
Halloj gänget,
Behöver er hjälp! 🙏🏼

Tips på parfymhus/ställen i Paris mottages tacksamt 🫶🏼

Kommer vilja besöka Guerlain då jag är lite av en sucker för deras dofter, likaså Dior (någon specifik butik av deras många butiker i stan att besöka? ☺️) vad mer? 🥰

Är parfymmuseet värt ett besök?

Stort tack! 🤗

Halloj gänget,
Behöver er hjälp! 🙏🏼

Kommer vilja besöka Guerlain då jag är lite av en sucker för deras dofter, likaså Dior (någon specifik butik av deras många butiker i stan att besöka? ☺️) vad mer? 🥰

Stort tack! 🤗
Sök i tråden, vill minnas att @Tjabo postat Paris upplevelser/rekommendationer.

Hallå tråden jag är nybörjare i denna genre, dior farenheit är en favorit tycker den luktar nice nästan bränsle av något slag. Även aftershave typ old spice men blrjar tröttna, bay rum osv är mycket intressant. Vilken parfym och aftershave är hot hot hot just nu 🤙

Halloj gänget,
Behöver er hjälp! 🙏🏼

Stort tack! 🤗
Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).

@Stevo är Dior nö…eh experten. Han kan allt utom att hitta Mitzah!😁

Paris är för stort för att lista alla bra butiker. Dessa hade jag på listan för Paris senast. Du är inte sugen på att ta med en Iris de Fath åt mig? 😁
Jacques Fath Parfums

12 Av. Victor Hugo, 75116 Paris, Frankrike
Reine de Saba

24 Rue Marbeuf, 75008 Paris

Henry Jacques

2 Avenue Montaigne 75008, Paris France

Fragonard

Fragonard Perfume Museum
9 Rue Scribe
75009 Paris

Diptyque
34 Boulevard Saint Germain
75005 Paris

Nose
20 rue Bachaumont
75002 Paris

La Maison Guerlain

68, avenue des Champs-Élysées

75008 Paris

Muguet Millesime
Annick Goutal
16 rue de Bellechasse
75007 Paris

Serge lutens

Palais Royal

Parfymaffär

142 Gal de Valois · +33 1 49 27 09 09

Dior

Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France

Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm

Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56

Jovoy

4 rue de Castiglione 75001 Paris

Sens unique

13 Rue du Roi de Sicile 75004 Paris France

Gallerior
Haussman Lafayette

Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France

Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm

Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56

Forum des halles

Adress: 101 Porte Berger, 75001 Paris, France

Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 7 pm

Telefonnummer: +33 1 44 76 87 08

Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).

Paris är för stort för att lista alla bra butiker. Dessa hade jag på listan för Paris senast. Du är inte sugen på att ta med en Iris de Fath åt mig? 😁
Tack snälla för superbra tips! 🙏🏼🎉

Halloj gänget,
Behöver er hjälp! 🙏🏼

Stort tack! 🤗

Jag tror jag besökte totalt 6-7st olika Dior butiker när jag var i Paris för någon vecka sedan.

Jag var enbart ute efter Diors: Vetiver, Mitzah och Granville. Men bara 1 butik av dessa hade Vetiver och totalt 3st av dessa på lager, varav två av dom köpte jag direkt 😆

Så om du har tur och vill ha Vetiver så kanske det finns en flaska kvar att köpa på LE BHV Marais.

Tyvärr så hittade jag varken Mitzahn eller Granvillen någonstans. Men jag passade på att slå till på en Milly-La-Foret som också fann på LE BHV.
En annan doft som är ganska ovanlig och som jag inte hade sett någon annanstans.

Annars kan jag rekommendera att ta ett besök hos Dior - Cheval Blanc Spa och dofta på "Cheval Blanc Paris" som enbart säljs där.
Det är en pudrig irisig doft som är säkert menad för kvinnor. Men jag är man nog att säga att jag gillar den 🤣 Jag är en sucker för iris så jag köpte även en sådan på plats.

Lycka till i Paris 😊

Senast ändrad:

Ja, den där Mitzahn är verkligen svårhittad 🤣
Men jag ska tillägga att jag har lyckats att hitta och införskaffat en äldre vintage Mitzah med gamla CD logan på korken 😊
Så nu finns även denna med i min samling 😛

Ja, den där Mitzahn är verkligen svårhittad 🤣
Men jag ska tillägga att jag har lyckats att hitta och införskaffat en äldre vintage Mitzah med gamla CD logan på korken 😊
Så nu finns även denna med i min samling 😛

Haha najs! Är även jag en sucker för iris. Ska lalla förbi chval blanc nästa gång jag är i Paris 🙃

Tack snälla för superbra tips! 🙏🏼🎉

Vet inte hur mkt tid du har men Jovoy bör du avsätta några timmar för. Finns extremt mycket. Men gillar du Guerlain skulle jag rekommendera att testa både Fath och Roja. Fath för att det är ett hus lika klassiskt som Guerlain och Roja för att han, eh, lånat inspiration från Guerlain i en lång rad dofter.

Tillbaka
Topp