MisterStefan
Basic
Top notes: Italian bergamot, orange blossom absolute, cinnamon from Ceylon, Guatemalan cardamom
Heart: Bourbon vanilla from Madagascar, elemi from The Philippines
Base: ambrox, guaiac wood, praline, musk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad ska man med ambroxan till i den där blandningen?![]()
Top notes: Italian bergamot, orange blossom absolute, cinnamon from Ceylon, Guatemalan cardamom
Jag måste nog säga att den här blir nog kanske den första PDM som jag inte kommer att införskaffa.![]()
10 prolle, det var inte mycket?
Jag tycker den är så mkt mer smooth och balanserad.
Evig klassiker. Inkörsporten för många till parfymköparberoendet. Den är "still going strong".Dagens doft och tillika nyförvärv
![]()
känns det inte lite som att namnet ligger lite fel i tiden när parfymören och grundaren är ryss.Nytt på g från Bortnikoff,
![]()
Enig.känns det inte lite som att namnet ligger lite fel i tiden när parfymören och grundaren är ryss.
Sök i tråden, vill minnas att @Tjabo postat Paris upplevelser/rekommendationer.Halloj gänget,
Behöver er hjälp!
Tips på parfymhus/ställen i Paris mottages tacksamt
Kommer vilja besöka Guerlain då jag är lite av en sucker för deras dofter, likaså Dior (någon specifik butik av deras många butiker i stan att besöka?) vad mer?
Är parfymmuseet värt ett besök?
Stort tack!![]()
Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).Halloj gänget,
Behöver er hjälp!
Kommer vilja besöka Guerlain då jag är lite av en sucker för deras dofter, likaså Dior (någon specifik butik av deras många butiker i stan att besöka?) vad mer?
Stort tack!![]()
Jacques Fath Parfums
12 Av. Victor Hugo, 75116 Paris, Frankrike
Reine de Saba
24 Rue Marbeuf, 75008 Paris
Henry Jacques
2 Avenue Montaigne 75008, Paris France
Fragonard
Fragonard Perfume Museum
9 Rue Scribe
75009 Paris
Diptyque
34 Boulevard Saint Germain
75005 Paris
Nose
20 rue Bachaumont
75002 Paris
La Maison Guerlain
68, avenue des Champs-Élysées
75008 Paris
Muguet Millesime
Annick Goutal
16 rue de Bellechasse
75007 Paris
Serge lutens
Palais Royal
Parfymaffär
142 Gal de Valois · +33 1 49 27 09 09
Dior
Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France
Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm
Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56
Jovoy
4 rue de Castiglione 75001 Paris
Sens unique
13 Rue du Roi de Sicile 75004 Paris France
Gallerior
Haussman Lafayette
Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France
Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm
Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56
Forum des halles
Adress: 101 Porte Berger, 75001 Paris, France
Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 7 pm
Telefonnummer: +33 1 44 76 87 08
Tack snälla för superbra tips!Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).
@Stevo är Dior nö…eh experten. Han kan allt utom att hitta Mitzah!
Paris är för stort för att lista alla bra butiker. Dessa hade jag på listan för Paris senast. Du är inte sugen på att ta med en Iris de Fath åt mig?![]()
Halloj gänget,
Behöver er hjälp!
Stort tack!![]()
Jag tror jag besökte totalt 6-7st olika Dior butiker när jag var i Paris för någon vecka sedan.Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).
Paris är för stort för att lista alla bra butiker. Dessa hade jag på listan för Paris senast. Du är inte sugen på att ta med en Iris de Fath åt mig?![]()
Tjena, Guerlains stora butik på Champs elysee är rätt ball. Man kan testa vintage-dofter också. (Dock ej köpa vad jag vet).
Ja, den där Mitzahn är verkligen svårhittad
Men jag ska tillägga att jag har lyckats att hitta och införskaffat en äldre vintage Mitzah med gamla CD logan på korken
Så nu finns även denna med i min samling![]()
Tack snälla för superbra tips!![]()