• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

EMD/KD:
1DD7AEBA-EAC5-4F31-8262-23894246C17F.jpeg

Ny bekantskap.
Grått, konstant småregnande och lite svalt. Då passar en patchouli dominerad chypre riktigt bra. Bergamot och apelsinblomma balanserar upp den jordiga patchoulin riktigt fint mha mossa och vetiver. Vacker/klassig doft. Mer kväll än dag, mer höst/vinter än vår/sommar.

EMD/KD:
1DD7AEBA-EAC5-4F31-8262-23894246C17F.jpeg

Ny bekantskap.
Grått, konstant småregnande och lite svalt. Då passar en patchouli dominerad chypre riktigt bra. Bergamot och apelsinblomma balanserar upp den jordiga patchoulin riktigt fint mha mossa och vetiver. Vacker/klassig doft. Mer kväll än dag, mer höst/vinter än vår/sommar.

En av hennes bättre IMO!

• Like
Reactions: S.L
Det var inget man ser varje dag direkt.... Spännande läsning på fraggan. 👍
Riktigt fin doft. Påminner delvis om Equipage men jag tycker Ho Hang är lite mer ”fizzy”/bubblig och känns inte så klassiskt stram/elegant/konservativ som Equipage. Gillar båda väldigt mycket.

Normalt sett så ratar jag alltid flaskor utan kork men gjorde ett undantag för denna och det var det värt men det stör mig sjukt mycket. Jag bryr mig inte om kartong men kork måste jag (nästan) alltid ha på mina flaskor…

IMG_3507.jpeg

Efter en kryssning över till Helsingfors och ett besök hos LV butiken så kom jag därifrån med en Ombre Nomade.
Detta blir min första LV parfym och denna är sjukt trevlig.
Dock så var jag ute efter Pur Oud, men den fanns inte i den Finska butiken.
Vad jag har förstått så finns den endast hos utvalda LV butiker i England och Frankrike.
Det får nog bli ett besök till England inom en snar framtid och eventuellt slå till på Pur Ouden

Senast ändrad:
IMG_3507.jpeg

Efter en kryssning över till Helsingfors och ett besök hos LV butiken så kom jag därifrån med en Ombre Nomade.
Detta blir min först LV parfym och denna är sjukt trevlig.
Dock så var jag ute efter Pur Oud, men den fanns inte i den Finska butiken.
Vad jag har förstått så finns den endast hos utvalda LV butiker i England och Frankrike.
Det får nog bli ett besök till England inom en snar framtid och eventuellt slå till på Pur Ouden
Jag kan nog hjälpa dig få ta i en begagnad Pur Oud om det är intressant, hojta i PM i såna fall!

Jag behöver hjälp att välja ny parfym och jag kan absolut ingenting! Jag har kört med dior fahrenheit 32 i många år men nu verkar det omöjligt att få tag i så jag behöver något nytt.

Hur kan en parfym vara unisex? Jag tänker mig att en parfym antingen luktar väldigt manligt eller väldigt kvinnligt. Tom Ford oud wood verkar vara en sådan. Den verkar populär men jag vill inte gärna gå runt och lukta som tjejerna på kontoret.

Även Gucci the alchemist garden är unisex. Ingen aning hur den luktar men namnet var tillräckligt coolt för att jag ska vilja ha den.

Jag har gärna en som luktar friskt men egentligen spelar det inte så stor roll, vill bara ha något som luktar gott.

Tack på förhand!

Jag behöver hjälp att välja ny parfym och jag kan absolut ingenting! Jag har kört med dior fahrenheit 32 i många år men nu verkar det omöjligt att få tag i så jag behöver något nytt.

Hur kan en parfym vara unisex? Jag tänker mig att en parfym antingen luktar väldigt manligt eller väldigt kvinnligt. Tom Ford oud wood verkar vara en sådan. Den verkar populär men jag vill inte gärna gå runt och lukta som tjejerna på kontoret.

Även Gucci the alchemist garden är unisex. Ingen aning hur den luktar men namnet var tillräckligt coolt för att jag ska vilja ha den.

Jag har gärna en som luktar friskt men egentligen spelar det inte så stor roll, vill bara ha något som luktar gott.

Tack på förhand!

Tjena,

Om en doft är maskulin eller feminin har mest att göra med kulturen omkring dig. I västvärlden anses tex ofta ros vara en feminin doft. I Frankrike anses den vara unisex och i mellanöstern är den stapelvara i de mest maskulina dofterna.

Oud wood är dock, hur du än vrider och vänder på det inte en feminin doft. Den passar rätt bra på rätt kvinna vill jag påstå men den är mörk, träig och har gummi och läder-undertoner (pga den syntetiska ouden i den).

Om du bara vill lukta gott är det väl inte svårare än att du dundrar in på närmaste Åhléns och testar dig fram?

Finns säkert 100 000 fräscha parfymer i världen. Vilken just du gillar är omöjligt att svara på.

Tack på förhand!
Finns som sagt tusentals alternativ men baserat på Fahrenheit 32 så kan du ju prova denna:
1691355788357.png

Tillbaka
Topp