Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fram emot dina intryck allteftersom!
Jag vill va mä'PSA:
Påminner om att det finns en kontinuerlig PM-tråd för köp & sälj av parfymer, om någon som läser detta och inte är med men skulle vilja, säg bara till så får ni en inbjudan.
Fixat.Jag vill va mä'![]()
Du har ju glömt den överlägset bästa!?Slängde ihop ”lädergänget”,
![]()
Favorit är beroende på dagsform. AdP Colonia Leather tycker jag dock verkar lite underskattad när läder diskuteras.
Vilken/vilka läder favoriter har ni?
Vet att jag glömde GL…Du har ju glömt den överlägset bästa!?
![]()
HahaVet att jag glömde GL…
Trevligt gäng! Vilken är favoriten av dem?Slängde ihop ”lädergänget”,
![]()
Favorit är beroende på dagsform. AdP Colonia Leather tycker jag dock verkar lite underskattad när läder diskuteras.
Som sagt så finns ingen statisk favorit, det varierar från tillfälle till tillfälle.Trevligt gäng! Vilken är favoriten av dem?
Har sneglat lite på Colonia Leather ett tag och kanske slår till på en sån framåt Black Friday. Verkar lovande i beskrivningarna. Och iom att jag blev så positivt överraskad av HR Rouge Privé så blir intresset än större för den. Den står högst upp på listan över nästa läderjuice som skall inhandlas. Sen eventuellt Falcon Leather. Verkar också intressant.
Om jag just nu skulle försöka rangordna där lädern är en framträdande not. Kan ha glömt någon banger.Slängde ihop ”lädergänget”,
Hahaha, jag är ju helt väck idag, glömde GB också…Om jag just nu skulle försöka rangordna där lädern är en framträdande not. Kan ha glömt någon banger.
1. Roja - Great Britain
2. Roja - Semi-Bespoke 21
3. Roja - Musk Aoud (väldigt annorlunda take på läder)
4. TF - Tuscan Leather
5. Chanel - Cuir de Russie
6. Dior - Leather Oud (vintage)
7. Dior - Cuir Cannage
8. Widian - London
9. Roja - Fetish
10. TF - Ombre Leather 16
Haha! Trodde du bara skojade med GL.Hahaha, jag är ju helt väck idag, glömde GB också…
Älskar den.Har någon provat denna och kan säga något om upplevelsen av den?![]()
Den är fin. Classy. Old school. Simplicity done right!Har någon provat denna och kan säga något om upplevelsen av den?![]()
Tack! Låter bra det, får nog bli en flaska så småningom!!Den är fin. Classy. Old school. Simplicity done right!
Tack! Ja då är det avgjort, det blir en flaskaÄlskar den.
Läder, mossa, ros, animalisk. Old-school. Stark performance.
Bar den på jobbet i början av denna vecka och i torsdags kom en kollega (som aldrig pratat parfym förut) och frågade mig om det var Antaeus jag jag burit häromdagen och att han tyckte det luktade fantastiskt gott.
Ja, det skrev du ju. Man ska läsa också bara.Som sagt så finns ingen statisk favorit, det varierar från tillfälle till tillfälle.
Går det fortfarande att köpa AdP Colonia Leather nya? Trodde att den var ersatt med den svarta EDP versionen (aldrig testat, vet inte om det är samma juice?).
Nummer 3 och 5 har jag i skåpet (liten dekant på 3:an dock - tyvärr!), och bortsett från namnet på nummer 5 så hade jag aldrig kunnat urskilja läder i någon av dem. Jag har kanske en för snäv syn på lädernoten.Om jag just nu skulle försöka rangordna där lädern är en framträdande not. Kan ha glömt någon banger.
1. Roja - Great Britain
2. Roja - Semi-Bespoke 21
3. Roja - Musk Aoud (väldigt annorlunda take på läder)
4. TF - Tuscan Leather
5. Chanel - Cuir de Russie
6. Dior - Leather Oud (vintage)
7. Dior - Cuir Cannage
8. Widian - London
9. Roja - Fetish
10. TF - Ombre Leather 16
Det är en intressant not som kommer i många olika formen. CdR och dess avkommor t.ex. helt väsensskild från läderdofter som Tuscan Leather, London osv. Första gången jag doftade på CdR så var det inte heller ”läder” för mig men stilen har nu blivit ”the epitome” av läder i parfymväg för min del. Great Britain går i precis samma stil men mer animalisk och fler lager till sig än de CdR-versioner jag testat.Nummer 3 och 5 har jag i skåpet (liten dekant på 3:an dock - tyvärr!), och bortsett från namnet på nummer 5 så hade jag aldrig kunnat urskilja läder i någon av dem. Jag har kanske en för snäv syn på lädernoten.
Vilken är denna "GL" ni snackar om? Green Leather?
Edit: Slarvade visst med sifforna.
Colonia Leather är iaf garanterat bra!Ja, det skrev du ju. Man ska läsa också bara.
Ja, den finns på några ställen ännu. Och den kommer och går lite här och där. Men den är väl diskad sen ett tag och ersatt med Leather Edp, precis som du säger. Vissa säger att det är samma och vissa menar att det skiljer sig lite dem emellan, men så låter det ju alltid. Jag slår nog till på den första utav dem som jag inbillar mig att jag gör ett "fynd" på. Jag hade ett litet sample på Leather Edp som jag luktade på i begynnelsen av nörderiet men vid den tidpunkten förkastade jag hela genren. Så den är provad men jag minns inte hur den var. Gav den 3/5 då, förmodligen är det nåt annat idag.
Har heller aldrig testat CH MEN (eller dess flankers) som många prisar i lädervärlden, men lika många är besvikna över longevityn. Får se om den blir incoming vid nästa designer-räd hos Tallink.
Nummer 3 och 5 har jag i skåpet (liten dekant på 3:an dock - tyvärr!), och bortsett från namnet på nummer 5 så hade jag aldrig kunnat urskilja läder i någon av dem. Jag har kanske en för snäv syn på lädernoten.
Vilken är denna "GL" ni snackar om? Green Leather?
Edit: Slarvade visst med sifforna.