• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD - en riktig designerfavorit.

IMG_0088.jpeg

När vi ändå snackar Knize Ten, har jag snubblat över treskilling banco versionen?
44FF0FD8-BDA6-4EB6-B3F0-8B2F8A858F78.jpeg

Nu har jag inte toknördat ned mig i historiken men trodde att denna inte fanns i annat än EDT?
Ja, det står ju klart och tydligt på framsidan (det blir lite sisådär på andra språk än franska med "toalettvatten").
Men är det någon som lyckas få specialutgåvor så är det ju du!

• KS Like
Reactions: S.L
Går och smålurar lite på vad man ska förära omgivningen med för doft ikväll... Blev ett litet spontanklick igår kväll på en Tom Ford for men, som @Ronnie sade: "snart är det maj". Många som gnäller på doften, att den inte håller måttet för att vara en TF och att den är lika flyktig som aceton, men jag har för mig att @Tjabo höll den ganska högt så det var bara att köra, tänkte jag.

Vad blir det för allra sista doft för året ikväll då gossar? Själv slår jag nog på stort och kör på Arancia di Capri eller nåt annat passande för årstiden...

Hälsar alla gott slut med mellandagarnas genomgång av mors vintagelådor. Opium och yvresse tyckte jag funkade ganska bra på mig (eller är det kanske bara doftminnen som spökar?😅)

Tackar för fantastiskt trevlig tråd. Ikväll blir det nog tobacco vanille eller så stökar jag till det med XXV man som är ruskigt rökelse-potent på mig😁
IMG_6246.jpeg

Går och smålurar lite på vad man ska förära omgivningen med för doft ikväll... Blev ett litet spontanklick igår kväll på en Tom Ford for men, som @Ronnie sade: "snart är det maj". Många som gnäller på doften, att den inte håller måttet för att vara en TF och att den är lika flyktig som aceton, men jag har för mig att @Tjabo höll den ganska högt så det var bara att köra, tänkte jag.

Vad blir det för allra sista doft för året ikväll då gossar? Själv slår jag nog på stort och kör på Arancia di Capri eller nåt annat passande för årstiden...

Tjabo håller Tom Ford for men extreme (!) väldigt högt. Det är liksom hela Tom Fords parfymstil i en doft för mig. Det som ”revolutionerade” designerparfymer från intetsägande skräp till något betydligt mer intressant. Sanningen är att Hedi Slimane (Dior) var nåt år innan på bollen men TF var definitivt en av de ledande.

Tjabo håller Tom Ford for men extreme (!) väldigt högt. Det är liksom hela Tom Fords parfymstil i en doft för mig. Det som ”revolutionerade” designerparfymer från intetsägande skräp till något betydligt mer intressant. Sanningen är att Hedi Slimane (Dior) var nåt år innan på bollen men TF var definitivt en av de ledande.
Jo, men "extreme"-varianten har jag redan efter en liten sammandrabbning med S.L, och jag kan bara hålla med - extremt bra grejer! Men nu menade jag den där vanliga genomskinliga flaskan med gul juice. Hade för mig att du skrev gott om den för nåt år sen men det kan vara att jag blandar ihop saker och ting...
Nåja, på väg är den iaf. 😁
375x500.1172.jpg

Tror jag går på OBI eller Xerjoff Uden.
Kommer sitta inomhus 99,3% av tiden samlade runt matbordet så tänker att det blir ngt lättsammare idag.
Jag kommer inte vara lika hänsynsfull utan ska nog snarare leva upp till förväntningarna...
Funderar på Oud Monarch, Oud Wood, Tobacco Vanille, London, eller rentav Parisian kanske? Eller kanske möjligtvis den lite softare TF for men extreme som det nyss talats om.

Hälsar alla gott slut med mellandagarnas genomgång av mors vintagelådor. Opium och yvresse tyckte jag funkade ganska bra på mig (eller är det kanske bara doftminnen som spökar?😅)

Tackar för fantastiskt trevlig tråd. Ikväll blir det nog tobacco vanille eller så stökar jag till det med XXV man som är ruskigt rökelse-potent på mig😁
IMG_6246.jpeg
Opium är fin som fanken!
Har sneglat på nån Yvresse/Champagne flaska på Tratten men det har aldrig blivit av.

Tänkte först YSL Tuxedo men den blev för uppenbar och jag landade till slut i den här som jag gillar skarpt och har lagom sillage och bra longevity. Fått många komplimanger och funkar bra i många olika sammanhang.

IMG_1597.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Nishane/Safran-Colognise-54790.html

Första nytillskottet 2024 levererades nyss,
CD6ACEC7-CCB1-440D-A8F7-324D97596447.jpeg

Det nya året börjar därmed som 2023 slutade, i chyprens tecken och här i form av första generationens Aramis Devin.
Den här bilden har f.ö visst terapeutiskt värde då den på ett bra sätt åskådliggör min all-in mentalitet (alternativt bristande impulskontroll) när jag hittar något jag gillar, i detta fall huset Aramis och deras huvudsakliga näsa, Bernard Chant. Det startade med den vanliga Aramis i senare delen av November… Ytterligare dofter i kikaren från detta ’hus’ under 2024 är åtminstone Aramis 900 och Tobacco Reserve.

Senast ändrad:
Myser med denna ikväll och ger mig till känna på det nya året (så inte @S.L drar hela lasset själv och slipper dessutom vara orolig att man gått och fått i sig en dålig hummer). Råkade visst bli en ogenomtänkt applicering för där fanns fortfarande kräm kvar på armen från den förra (Bois d'Argent). Inget som inte drunknar under denna dock, den sväljer BdA med hull och hår. Gillar den absolut, men förra årets absoluta favorit blev Rouge Privé från Guerlain. Siktar på att prova några fler detta året från Delphine Jelk, företrädelsevis Shalimar - Millésime Iris och Millésime Tonka. Kommer nog också dra hem några från Dior till, börjar med Feve D. (ska bara invänta ett sample först från @Notorious Niklas) och eventuellt Balade Sauvage, Oud Rosewood, Eden-Roc, Vanilla Diorama och Patchouli Impérial. Spice Blend som jag fick prova på från @bleppo var fin, absolut, men annat lockar faktiskt mer. Vill gärna ha en så spretig samling som möjligt, så alla olika humör får sin beskärda del.
IMG_20240102_202946.jpg

Myser med denna ikväll och ger mig till känna på det nya året (så inte @S.L drar hela lasset själv och slipper dessutom vara orolig att man gått och fått i sig en dålig hummer). Råkade visst bli en ogenomtänkt applicering för där fanns fortfarande kräm kvar på armen från den förra (Bois d'Argent). Inget som inte drunknar under denna dock, den sväljer BdA med hull och hår. Gillar den absolut, men förra årets absoluta favorit blev Rouge Privé från Guerlain. Siktar på att prova några fler detta året från Delphine Jelk, företrädelsevis Shalimar - Millésime Iris och Millésime Tonka. Kommer nog också dra hem några från Dior till, börjar med Feve D. (ska bara invänta ett sample först från @Notorious Niklas) och eventuellt Balade Sauvage, Oud Rosewood, Eden-Roc, Vanilla Diorama och Patchouli Impérial. Spice Blend som jag fick prova på från @bleppo var fin, absolut, men annat lockar faktiskt mer. Vill gärna ha en så spretig samling som möjligt, så alla olika humör får sin beskärda del.
IMG_20240102_202946.jpg

Den är på väg 😁 Monarch likaså!

DD: Ambre Nuit

Testar den här som så fint landade från @G.Clooney idag… första initiala tanken var, nej, nope, inte alls min grej. Har historiskt svårt för rosdofter. Den har också något som påminner mig om ngt godis från förr kan inte sätta fingret på vad. Drydown känns behagligare men fortfarande en bit ifrån köp av flaska.

EDIT: Nu efter några timmar när rosen lugnat sig träder en riktigt fin amber fram. Det här kan jag nog se mig själv bära faktiskt.

IMG_0142.jpeg

Senast ändrad:

Testar den här som så fint landade från @G.Clooney idag… första initiala tanken var, nej, nope, inte alls min grej. Har historiskt svårt för rosdofter. Den har också något som påminner mig om ngt godis från förr kan inte sätta fingret på vad. Drydown känns behagligare men fortfarande en bit ifrån köp av flaska.

IMG_0142.jpeg
Låter spännande. Jag har inte heller varit direkt förtjust i ros men när jag la vantarna på en flaska https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Imitation-Man-49850.html så ändrade jag mig. Otroligt fin och välarbetad ros, enligt mig.

EDIT: Nu efter några timmar när rosen lugnat sig träder en riktigt fin amber fram. Det här kan jag nog se mig själv bära faktiskt.

IMG_0142.jpeg
Jag tycker mig kunna känna ett gemensamt DNA i Spice Blend och Ambre Nuit.. Inte att de är lika på något sätt (inte heller en enda gemensam not) men en bas av något gemensamt, vilket inte är särskilt ovanligt när det är samma hus, parfymör och linje. Såg en kort dokumentär igår om de 4 dyraste parfymingredienserna i världen så i fallet "Jasmine-olja" nämde Thierry Wasser i förbifarten att den är en av fyra ingredienser som återfinns i nästan samtliga av guerlains skapelser - the guerlainade, så att säga.

Just rosen i Ambre Nuit är den som gör den lite intressant, enligt mig. Annars hade det bara varit en "another amber". Tycker rosen gifter sig fint med ambern och flaskan blir bara bättre och bättre med tiden, förmodligen precis som din Spice Blend.

Jag tycker mig kunna känna ett gemensamt DNA i Spice Blend och Ambre Nuit.. Inte att de är lika på något sätt (inte heller en enda gemensam not) men en bas av något gemensamt, vilket inte är särskilt ovanligt när det är samma hus, parfymör och linje. Såg en kort dokumentär igår om de 4 dyraste parfymingredienserna i världen så i fallet "Jasmine-olja" nämde Thierry Wasser i förbifarten att den är en av fyra ingredienser som återfinns i nästan samtliga av guerlains skapelser - the guerlainade, så att säga.

Just rosen i Ambre Nuit är den som gör den lite intressant, enligt mig. Annars hade det bara varit en "another amber". Tycker rosen gifter sig fint med ambern och flaskan blir bara bättre och bättre med tiden, förmodligen precis som din Spice Blend.
Ja det där basen låter otroligt rimligt.
T.ex så tycker jag att man känner igen en Nasomatto väldigt tydligt (blindtesta mig inte på det 😂). Dock så skiljer de sig från Orto.

Just another amber är jag fine med när den är fin som den här.

När det gäller Spice Blend är det ju inte en spännande doft eller för den delen särskild speciellt på ngt sätt.
Den har däremot ngt som gör den så otroligt gångbar för mig. Framförallt ngn timme in i resan.

Efter många samtal och besök i butik, med breda axlar och djupa fickor fick jag äntligen sättas upp på en lista, kunde ta mellan 1-3 år innan jag skulle få tilldelning. Var också viktigt att jag kunde påvisa att jag inte flippat massa xerjoff innan. Bara att härda ut tänkte jag. Den som väntar på något gott…………men vilken tur att det inte är rolex klockor som prioriteras, finns ju underbara nätet, beautiknow levererade dessa godbitar på 5 dagar. Året kunde inte börjat bättre. Fuck alla listor och handpenning för massproducerat stål. Goare att lukta gott när jag vill……hoppas på fortsatt go o härlig stämning i världens goaste tråd.
C4519BEE-4BB0-47B5-AE7F-4C89D81088C6.jpeg

Tillbaka
Topp