• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kvällens: PDLN3

IMG_1312.jpeg

Fått upp ett litet sug att börja kolla på nya dofter igen. Varit lite tråkig och kört på YsL La Nuit nu under vintern och tänkte köra på något lite roligare. Var ett otroligt långt tag sedan jag kikade på PdM (äger inget från dem). Vilka PdM-dofter ska man kika in som passar kylan? Som tidigare nämnt är jag mer för dofter som är åt crowd-pleaser-hållet. :)

Kommer ihåg att en doft som jag provat från PdM påminde en del om Nishane Ani. Var ej så superförtjust i den. Kan ni möjligtvis komma ihåg vilken doft det kan vara?

Fått upp ett litet sug att börja kolla på nya dofter igen. Varit lite tråkig och kört på YsL La Nuit nu under vintern och tänkte köra på något lite roligare. Var ett otroligt långt tag sedan jag kikade på PdM (äger inget från dem). Vilka PdM-dofter ska man kika in som passar kylan? Som tidigare nämnt är jag mer för dofter som är åt crowd-pleaser-hållet. :)

Kommer ihåg att en doft som jag provat från PdM påminde en del om Nishane Ani. Var ej så superförtjust i den. Kan ni möjligtvis komma ihåg vilken doft det kan vara?
Tycker att Carlisle och Herod är de bästa vinteralternativen från PDM.

Layton. Lite samma vibbar med vaniljinslagen. Annars har du Oajan som är lite mer åt äppelpaj-hållet.

Tack @Notorious Niklas för provet på :)

Min personliga åsikt är att det är en doft med otroligt bra prestanda på min hud.
18 timmar, vilket är otroligt, men doften är ju så basic. Den är inte tillräckligt
bra helt enkelt och personligen föredrar jag
om jag ska välja en basic doft. Den är ju lika bra, fast istället för amber har vi musk som
stjärnan i doften, lite lättare överlag och smoke samt amber i bakgrunden istället.

Dagens kombo:
Jag gillar verkligen doften men kan tycka att den är lite för
tung ibland. Men jag gillar den underliggande karamel vaniljen som väger upp.
20240108_060707.jpg

Kollat alla mina TF flaskor ingen har vit text under. Förutom FF.
Men den på Tradera har också det. Någon som vet? Antar att den e
legit, men någon som vet vad TF har haft för batch system?

Kan också meddela att jag haft mejlkontakt med Roja efter min beställning från

Det finns nu 4 olika typer av flaskor i rotation beroende på doft.
Frostade flaskan.
Klara flaskan med Roja text på sidorna.
Klara flaskan utan Roja text på sidorna.
Nya klara flaskan som ser ut som den ovan fast med ny kork utan signatur.

(finns även två olika batch system en med endast siffror och en
med bokstäver samt siffror)

Kan vara bra att känna till.
Allt gott!

552615542_112ec05e-3f89-4c43-8c9e-524a3cedd5a9.jpg

Kollat alla mina TF flaskor ingen har vit text under. Förutom FF.
Men den på Tradera har också det. Någon som vet? Antar att den e
legit, men någon som vet vad TF har haft för batch system?

Kan också meddela att jag haft mejlkontakt med Roja efter min beställning från

Det finns nu 4 olika typer av flaskor i rotation beroende på doft.
Frostade flaskan.
Klara flaskan med Roja text på sidorna.
Klara flaskan utan Roja text på sidorna.
Nya klara flaskan som ser ut som den ovan fast med ny kork utan signatur.

(finns även två olika batch system en med endast siffror och en
med bokstäver samt siffror)

Kan vara bra att känna till.
Allt gott!

552615542_112ec05e-3f89-4c43-8c9e-524a3cedd5a9.jpg
Det var ju själve f... Trodde inte du skulle upptäcka den annonsen... Dammsugare! 😆😁

Tog en titt själv på mina flaskor och tror definitivt denna är legit.

Från Private Blend-serien har jag 4 flaskor och batchcodetexten faller sig så här:

Noir de Noir - Vit (som på bilden)
Oud Wood - samma
Tobacco Vanille - samma
Tuscan Leather - Svart (mycket mindre text dessutom)

Har några flaskor till från signature linjen och där varierar det från guld, vit och svart text.

Det var ju själve f... Trodde inte du skulle upptäcka den annonsen... Dammsugare! 😆😁

Tog en titt själv på mina flaskor och tror definitivt denna är legit.

Från Private Blend-serien har jag 4 flaskor och batchcodetexten faller sig så här:

Noir de Noir - Vit (som på bilden)
Oud Wood - samma
Tobacco Vanille - samma
Tuscan Leather - Svart (mycket mindre text dessutom)

Har några flaskor till från signature linjen och där varierar det från guld, vit och svart text.

Vilken annons? haha :p
Det är faktiskt @S.L som brukar vara snäll och tipsa mig.
Han har bra koll. Så tack S.L

Men dumt om vi budar mot varanda

Vilken annons? haha :p
Det är faktiskt @S.L som brukar vara snäll och tipsa mig.
Han har bra koll. Så tack S.L

Men dumt om vi budar mot varanda

Haha, ja, nä jag vet inte heller vad jag pratar om... :rolleyes:
Har du chippat in på den? Jag kan ha gjort det, men jag kommer inte hänga med jättelångt direkt... Tänkte att om den flyger under radarn på alla PJ-fantaster (no offense) så kan det ju vara kul med en flarra. Men om/när den sticker så kommer jag stoppa svansen mellan benen och avvika... 😁

Är det bara jag som rankar dessa 3 i denna ordning?

Chypré Extraordinaire
Haute Luxe
Parfum De La Nuit No 3

Ser massor av folk på nätet som röker crack

Tillbaka
Topp