• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nytt in idag, två blindköp som jag hört bra grejer om! Finns inte så många Roja kvar att blindköpa längre men denna är en av dem! Ska bli spännande att prova! 😊

D61F3A78-C0AD-435A-BA77-FEBD1A358782.jpeg

Även ett gäng Rogue-samples från @G.Clooney dök upp idag, blir också väääldigt spännande!

Var väldigt nära att klippa Ahlem förut. Kul att höra dina intryck!

Det är ingen som av en händelse testat dessa?

Näsan är Fredrik Dalman som är Mona di Orios inhouse-näsa (numer). Även han som gjort Tomas Monacos - raw gold.

Har träffat honom och gillar det mesta jag testat.

Ibland undrar jag hur många flaskor du har... 😁
Jag gör mitt bästa konstant för att hålla det kring 60-65st (med målsättning på 50 så hamnar man där, ni vet, "sikta mot stjärnorna så når man trädtopparna").
Men sådana frågor ska man nog ställa lika lite som man frågar en dam vad hon väger.

Minus 15 ute så denna passar ju jäkligt bra... Har faktiskt bara testat denna vid två tidigare tillfällen och då på sticka. Det är helt värdelöst så man skulle börja ta och ge fanken i det där och bara köra på hud. Annars blir det aldrig någon rättvisa ändå. Denna gick precis från en 4/5 till en 5/5. Älskar den lilla, lilla chokladigheten den bär med sig, och fattar inte varför det tagit så lång tid att införskaffa denna. Annorlunda från mina övriga tobakskreationer dessutom, vilket alltid är ett plus i min bok. Inte så söt som jag fruktade heller. Bra grejer. Potent. (Kraft. Power. Strength).
IMG_20240105_181812.jpg

(Sorry @bleppo, men denna stannar ett tag). ;)

Ibland undrar jag hur många flaskor du har... 😁
Jag gör mitt bästa konstant för att hålla det kring 60-65st (med målsättning på 50 så hamnar man där, ni vet, "sikta mot stjärnorna så når man trädtopparna").
Men sådana frågor ska man nog ställa lika lite som man frågar en dam vad hon väger.
Enligt min Parfumo profil så har jag 188 flaskor just nu.
Under ”I had” så har jag 102 flaskor listade men där saknas det nog en del som jag missat att lista.

Minus 15 ute så denna passar ju jäkligt bra... Har faktiskt bara testat denna vid två tidigare tillfällen och då på sticka. Det är helt värdelöst så man skulle börja ta och ge fanken i det där och bara köra på hud. Annars blir det aldrig någon rättvisa ändå. Denna gick precis från en 4/5 till en 5/5. Älskar den lilla, lilla chokladigheten den bär med sig, och fattar inte varför det tagit så lång tid att införskaffa denna. Annorlunda från mina övriga tobakskreationer dessutom, vilket alltid är ett plus i min bok. Inte så söt som jag fruktade heller. Bra grejer. Potent. (Kraft. Power. Strength).
IMG_20240105_181812.jpg

(Sorry @bleppo, men denna stannar ett tag). ;)
HELVE… Jag menar va kul att du gillar den 😂

HELVE… Jag menar va kul att du gillar den 😂
Du får införskaffa den igen!
Som sagt, fick en liten hint av choklad under alltihopa i början, som försvunnit helt nu, och i samband med att den avtog så tilltog plommon-noten vilket bara gör att jag gillar den än mer. Nä, jag kommer nog rida lite på Dior-vågen ett tag till under 2024!

Enligt min Parfumo profil så har jag 188 flaskor just nu.
Under ”I had” så har jag 102 flaskor listade men där saknas det nog en del som jag missat att lista.
Kommer du flytta tillbaka till Sverige lagom tills att mitt vintage-intresse infinner sig, och jag kan be om splittar till förbannelse utan att bli utfattig på bara portot?

Du får införskaffa den igen!
Som sagt, fick en liten hint av choklad under alltihopa i början, som försvunnit helt nu, och i samband med att den avtog så tilltog plommon-noten vilket bara gör att jag gillar den än mer. Nä, jag kommer nog rida lite på Dior-vågen ett tag till under 2024!

Kommer du flytta tillbaka till Sverige lagom tills att mitt vintage-intresse infinner sig, och jag kan be om splittar till förbannelse utan att bli utfattig på bara portot?
Det kommer jag utan tvekan att göra.
Den och Bois d’Argent står på listan.

Portot är ju irriterande men i det stora hela nog mer ett principiellt mentalt problem än ett ekonomiskt sådant i verkligheten.
Jag brukar också försöka skicka med nåt som plåster på såren för det mentala lidandet som portot medför. 🙂
Inga planer på återflytt finns i nuläget.

Har suttit och fixat lite blandade dekanter idag.
Innan jag är färdig så kommer hustrun förbi och ”sniffar” på flaskorna (sprayern) ifråga. De flesta möts av rynkad näsa och gutturala läten av typen ”bleuch!”. Den sista flaskan möts dock av ett ”Mmmmm” och hon tar en spray på sin arm, luktar, tittar på mig och säger ”den här tycker jag du ska ta några spray av efter kvällsduschen varje kväll innan du kommer och lägger dig…”.

Ett gott betyg skulle jag säga. 😁

Doften? Vad kan jag säga, min hustru har en viss förkärlek till maskulina old school dofter (hon har ’stulit’ en av mina TF BdJ flaskor):

IMG_5989.jpeg

IMG_5990.jpeg

Vet faktiskt inte hur många parfymer jag har. Men så många är det inte längre. Har rensat rätt rejält under hösten.

Finns en handfull till men detta är det mesta jag har nu.
Köpte själv en Rose de Taif från Perris nyligen, men ser att du även har Rose de Mai från samma hus... Hur hade du ställt dem mot varandra i en enkel jämförelse? Rose de Taif är jäkligt fin, än mer om man bara får sillaget från den, än om man luktar på den "up close", tycker jag.

Har suttit och fixat lite blandade dekanter idag.
Innan jag är färdig så kommer hustrun förbi och ”sniffar” på flaskorna (sprayern) ifråga. De flesta möts av rynkad näsa och gutturala läten av typen ”bleuch!”. Den sista flaskan möts dock av ett ”Mmmmm” och hon tar en spray på sin arm, luktar, tittar på mig och säger ”den här tycker jag du ska ta några spray av efter kvällsduschen varje kväll innan du kommer och lägger dig…”.

Ett gott betyg skulle jag säga. 😁

Doften? Vad kan jag säga, min hustru har en viss förkärlek till maskulina old school dofter (hon har ’stulit’ en av mina TF BdJ flaskor):
På tal om parfymtjuvar; min Rose de Taif som jag nämner ovan, vems parfymskåp har den hamnat i? Inte är det i mitt iaf.
Men det är ju rätt så roligt att man kan inspirera hondjuren att använda annat än designers som YSL Libre och Armani Code, Flowerbomb och allt vad de heter...
Den där DV är verkligen en doft man enkelt kan visualisera genom att bara titta på ackorden och noterna (och vetskapen om att du äger den). 😁
1704549039577.png
1704549066369.png

Tillbaka
Topp