• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

De där är grymma! Har ett gäng (fyllda) av de där och de är bäst!

Printar du också etiketter?
Yep!

Använder en sådan här:
945220.jpg

Säkert kommit upp förut... småflaskor i glas... var köper man såna i bra kvalitet?

Tänkte så man slipper åka på semester med stora flaskor och istället packar 10-20st små i storlekar 2-10ml

Amazon eller direkt ifrån specifikt tillverkare?
Men vänta nu..... Brukar du åka på semester med 10-20 olika dofter?! Tycker det är på gränsen till galet att ha flera klockor med mig på semestern. Men det är väl enbart en tidsfråga innan man är fast i doftträsket också...;-)

Men vänta nu..... Brukar du åka på semester med 10-20 olika dofter?! Tycker det är på gränsen till galet att ha flera klockor med mig på semestern. Men det är väl enbart en tidsfråga innan man är fast i doftträsket också...;-)
Jag trodde också det men parfymer är ju banne mig värre än någon annan av våra ekonomiskt sadistiska intressen. Ska ner för 2 dagar med möten i Stockholm, har packat 7 parfymer för att vara säker på att jag har valfrihet.

Notera då att jag normalt är känd för att vara någorlunda sund och strukturerad :banghead:

Som @Lolle säger, valfrihet & obeslutsam ;)
En dag doft, en för natten gånger x 30+ dagar... en jäkla massa!
Och ingen av de dagar eller nätter ska va samma doft heller ;)

40+ flaskor i olika storlekar och färger beställda :hilarious:

Klarade inte av att följa Jeremy Fragrance på insta längre. Blev för mycket naket, dansande och fjollande :facepalm:
Hans youtube är ännu ok men finns det något annat man borde följa i denna parfymerade värld? Gillar FRAG-Mental på tuben.

• Like
Reactions: bvb
Klarade inte av att följa Jeremy Fragrance på insta längre. Blev för mycket naket, dansande och fjollande :facepalm:
Hans youtube är ännu ok men finns det något annat man borde följa i denna parfymerade värld? Gillar FRAG-Mental på tuben.

Ja, han är bara tragisk.
Den enda som jag följer är ”Smelling great Fragrances reviews”. Vi tycks uppskatta samma typ av dofter vilket underlättar en hel del.

Som @Lolle säger, valfrihet & obeslutsam ;)
En dag doft, en för natten gånger x 30+ dagar... en jäkla massa!
Och ingen av de dagar eller nätter ska va samma doft heller ;)

40+ flaskor i olika storlekar och färger beställda :hilarious:
You lost me right after ”en dagdoft, en för natten”..... Det räcker!!! Hör ni det?!? DET RÄCKER!!! ;-)
Å andra sidan är jag bara några mil ifrån Gents butiker i Hbg och Väla...
Man kanske ska ta en tur...:)

Jag brukar kika på "Gents Scents" och om man vill se en halvmärklig brittisk kuf "The fragrance apprentice".

• Like
Reactions: JCE
ATH ozone idag: kraftig öppning av kokos och lime. Kokosnoten är tydligast. Återigen tycker jag han lyckas med en genuin doft, dvs inget syntetiskt, tillgjort med massa konstiga ingredienser. Känns som bra projektion och performance misstänker jag är bra. Skulle definitivt klassa detta som en nischad sommarparfym, tänk er en varm sommardag vid beachklubben med skön loungemusik i bakgrunden. Ingen signaturdoft eller kontorsdoft (i min mening) men kul att ha på sig vid speciella sammanhang.

Mina betyg på ATH. Detta är satta helt efter mina egna preferenser och har inget med hur bra doften faktiskt är.

Tobacco Vanilla Oud: A+
Boss bastard: A+
Neon: A
Ozone: B+
Santal Extreme: B
Oud: B-

Detta är enbart efter en testning och första intryck. Santal Extreme tror jag gör sig bättre på vintern. Oud kan jag känna att de är en välgjord doft, den föll mig helt enkelt inte i smaken efter första testet.

De som genomsyrar hans linje är att dofterna är: genuina, naturliga och inte massproducerade. Jag kan inte påminna mig om att jag doftat någon parfym som luktar som någon av ovan.

En betygsättning likt ovan av de jag har från ATH. Som sagt helt subjektivt utan värdering om det är "bra" eller "sämre" i sig. En del har jag bara testat som hastigast en gång men vissa har fått vara med mer. Skala 1 - 5. Några ord om motivering om varje:

Boss Bastard: 5
Ger behaglig atmosfär men egenartad och utan att vara tråkig. Ganska "djup". Favorit.

Jasmine narcotique: 4
Direkt i flaskan befarades den överväga åt feminina hållet men det intrycket försvann till stor del i skarp drift på armen vilket var positivt för mig. Kul doft.

Ozone: 3
Tror många kan gilla den. Men möjligen lite -Jaha...

Arabica: 3
Bara i hastigheten provad men luktade kanelbullar ur flaskan och mer som noterna anger vid användning. Allround.

Deviant: 2
Speciell men rätt intressant. Inget jag skulle använda ofta dock. Vet inte när riktigt...
--
Minst en av de ovan kommer jag att använda återkommande och kanske ofta till och med.
Nu inväntar jag med spänning Violet delirium.

Senast ändrad:
Battle Of the Cruzes

38D64383-9379-4478-BAB4-9660B7213C2B.jpeg

Xerjoff Cruz del Sur 1
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Cruz-del-Sur-I-46097.html

Söt Rom, läder, behaglig träig doft.
Utmärkt för kallare väder.

43F3AF6D-571A-426D-8EDD-BB3CFA018F49.jpeg

Xerjoff Cruz del Sur 2
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Cruz-del-Sur-II-46098.html

Börjar bra med söt vaniljglass & fruktig.
Men när toppen lägger sig så så blir det baksmet och en konstig mjölkig laktos doft...
Nope... absolut ingenting för mig.
Ifall Cruz 1 va bra och flaskvärdig så är Cruz 2 skrubbvärdig... hell no!

Lade en beställning på Spicebomb Extreme. Jag gillar originalet och har läst tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om den är högst troligen helt i min stil. Har gjort otaliga blindköp genom åren, försöker minska dessa.

Exclusif är grym, mkt tyngre och kryddigare doft. Men den är även mer nichad, så vanliga är ett säkrare kort.

Cool, såg att boozt fortfarande har 125ml till bra pris. Men deras beskrivning av innehållet gör mig riktigt tveksam.
Doftnoter
  • Toppnoter: Frangipani, hjärtnoter, Ylangylang
  • Basnoter: Beeswax, Vanilla, Tuberose, Vetiver

Det är inte ens nära:

https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-de-Marly/Layton-39314.html

Tillbaka
Topp