• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Alarik

Audemars
2-Faktor
Anlände mer Xerjoff mm idag :)
7F6F4653-6300-48B2-BF85-7056560FA3DE.jpeg

Lira är jag nyfiken på efter tips ifrån @Alarik
Än så länge så har jag inte blivit besviken på någon av herrns tips, känns som hans näsa hittar bra godis för mig, tvillingnäsor ;)
Nasomatto och Orto Parisi!
Den förstnämnda är lite mindre svåra.
 
Klarade inte av att följa Jeremy Fragrance på insta längre. Blev för mycket naket, dansande och fjollande :facepalm:
Hans youtube är ännu ok men finns det något annat man borde följa i denna parfymerade värld? Gillar FRAG-Mental på tuben.
Jag har följt Greggieboy76 i en del år. Han har bra, lugna och sansade recensioner. En fördel är också att vi tycks gilla ungefär samma sorts dofter. Han postar tyvärr inte så mycket nu för tiden. Han har väl fullt upp med sitt fragrancesamplesuk.
 
  • Like
Reactions: JCE

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag har följt Greggieboy76 i en del år. Han har bra, lugna och sansade recensioner. En fördel är också att vi tycks gilla ungefär samma sorts dofter. Han postar tyvärr inte så mycket nu för tiden. Han har väl fullt upp med sitt fragrancesamplesuk.
Oh fan, beställde samples där i från för ngra veckor sen. De kom snabbt och till ett skapligt pris. I plast sprayflaskor, jag hade kanske föredragit glas, men sprayen är bra och en av dem gick _inte_ sönder när jag tappade den i kakelgolvet så där är ju plast bra.
 
Nu har man ju inte beställt på säkert 5 dagar så idag klickades Orto Parisi Terroni, PdM Percival samt en påfyllning av Pacific Rock Moss hem.

Testade Violet Delirium av ATH idag, fin första inledning, har inte hunnit fatta mig någon riktig uppfattning än... Vad tycker ni andra?
 

JCE

Cartier
Jag kommer ihåg att jag hade en väldigt mumma doft för typ 15 år sedan. Kom inte ihåg vad den hette och har aldrig sett den någonstans på jätte länge. Köpte den för att den var mycket annorlunda än allt annat som fanns i affären.
Igår öppnade jag en låda på jobbet som varit undanlagd i många år och där ligger en sliten och tom flaska Masaki Matsushima:happyhappy:
Nu har jag suttit och sniffat på korken i timmar.......anis, lakrits, Sambuca.....underbar:)
Finns några på ebay så blir säkert att klicka hem en.
https://www.fragrantica.com/perfume/Masaki-Matsushima/mat-very-male-13131.html
4870C511-245A-41C7-BC3D-8D509E7E798D.jpeg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Nu har man ju inte beställt på säkert 5 dagar så idag klickades Orto Parisi Terroni, PdM Percival samt en påfyllning av Pacific Rock Moss hem.

Testade Violet Delirium av ATH idag, fin första inledning, har inte hunnit fatta mig någon riktig uppfattning än... Vad tycker ni andra?
Bara testat Violet Delirium kort, men mitt första intryck gör mig skeptisk. Samma typ av oud som i hans rena oud, men jasminedoften vet jag inte om jag kommer komma överens med. Tycker det påminner om någon typ av rengöringsdoft, alternativt gammal damdoft. Jag gillar den inte supermycket än.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Skrev om TF så sök efter den i tråden. Tycker den är väl slätstruken.

Jag gillar OW väldigt mycket och kör den ofta. Den var dessutom min första ’Oud’.

Nu undrar jag däremot om den verkligen kan räknas som en riktig Oud?

Är det någon som luktat på något från Areej Le Doré? Och som vet om det finns några återförsäljare i Europa? Mycket nyfiken på en del dofter.


Anlände mer Xerjoff mm idag :)
7F6F4653-6300-48B2-BF85-7056560FA3DE.jpeg

Lira är jag nyfiken på efter tips ifrån @Alarik
Än så länge så har jag inte blivit besviken på någon av herrns tips, känns som hans näsa hittar bra godis för mig, tvillingnäsor ;)

Recension och utlåtande snarast! :)

Renaissence börjar närma sig bottle worthy hemma hos mig iaf.

Xerjoff börjar forma sig till mitt favorithus! Har en Casamorati som väntar på posten.

Någon som luktat på MV Augusta? Skulle kunna köpa den enbart för flaskan i kolfiber...
 

Blyfot

Cartier
Personligen gillar jag Exclusif betydligt bättre, tycker den är roligare - som du säger, kryddigare och mer unik tycker jag själv.
Den är utan tvekan mer komplex och unik ja. Därav tycker jag även att den är bättre. Tror generellt sett att folk som är intresserade av parfymer uppskattar exclusif mer, medans vanliga är mer en "crowd pleaser".
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag gillar OW väldigt mycket och kör den ofta. Den var dessutom min första ’Oud’.

Nu undrar jag däremot om den verkligen kan räknas som en riktig Oud?

Är det någon som luktat på något från Areej Le Doré? Och som vet om det finns några återförsäljare i Europa? Mycket nyfiken på en del dofter.




Recension och utlåtande snarast! :)

Renaissence börjar närma sig bottle worthy hemma hos mig iaf.

Xerjoff börjar forma sig till mitt favorithus! Har en Casamorati som väntar på posten.

Någon som luktat på MV Augusta? Skulle kunna köpa den enbart för flaskan i kolfiber...

För mig är TF oud wood väldigt mycket kvalmig kardemumma. Inte dålig men jag tycker TF är som bäst när det är opolerade och uppkäftiga dofter.
Bär den dock emellanåt.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Xerjoff Lira
71AC86C3-526D-4DE8-8818-0A1FE35731DC.jpeg


Liten hint av citrus med vanilj och karamell.
Marknadsförs för kvinnor men helt klart mer unisex. Behaglig doft för en att sniffa och njuta av.
Damerna hemma gillade denna mycket, både på mig och på de själva :)
Blir en dyr historia ifall man köper flaska då jag misstänker att den kommer användas friskt av hela hushållet.
Flaskvärdig och kommer köpas nästa kampanj tillfälle.
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Lira-11801.html




Xerjoff Bouquet Ideale
9B2134F7-C39F-43D1-9773-76E4C2C6A813.jpeg


Även denna provades
FC3A7622-E41B-4DC6-A082-160F973E7E5A.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Bouquet-Ideale-11800.html

Vanilj, körsbär, fruktig, kryddig.
Noterna är inte så kvinnliga...
Damerna hemma föredrog Lira mer än denna.
Kan absolut tänk mig även denna.
Börjar inse mer och mer att grandmaster @Alarik helt klart är inne på rätt spår...

Xerjoff imponerar än en gång.
Dofterna är klassiska och ”gamla”... men mycket bra, du känner kvaliteten i råvarorna och de håller länge.
Priserna kanske är höga, men för det man får...
Börjar inse att de är fan billigare än många andra dofter som inte har den där långvariga styrkan man önskar... tittar snett på Mandarino Edp ifrån T.Ford...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
För er som fortfarande har några slantar kvar i plånboken tänkte jag göra en liten rensning hemma i doftskåpet och lägga ut ett 30-tal flaskor ikväll för att göra plats för nytt. Det blir en blandning mellan designers och niche med bland annat lite smått och gott från Dior, Chanel, Guerlain, Tom Ford m.fl.
Tänkte ni skulle få första tjing innan jag lägger upp en annons för gamarna i Facebookgruppen. :)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
För er som fortfarande har några slantar kvar i plånboken tänkte jag göra en liten rensning hemma i doftskåpet och lägga ut ett 30-tal flaskor ikväll för att göra plats för nytt. Det blir en blandning mellan designers och niche med bland annat lite smått och gott från Dior, Chanel, Guerlain, Tom Ford m.fl.
Tänkte ni skulle få första tjing innan jag lägger upp en annons för gamarna i Facebookgruppen. :)
Lägger du ut på lifestyle k&s eller har du en lista du kan dra i pm?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
För er som fortfarande har några slantar kvar i plånboken tänkte jag göra en liten rensning hemma i doftskåpet och lägga ut ett 30-tal flaskor ikväll för att göra plats för nytt. Det blir en blandning mellan designers och niche med bland annat lite smått och gott från Dior, Chanel, Guerlain, Tom Ford m.fl.
Tänkte ni skulle få första tjing innan jag lägger upp en annons för gamarna i Facebookgruppen. :)
Kul, det ser jag fram emot :)
 
  • Like
Reactions: Nic
Topp