• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Eller köp deras kit ifrån deras sida, du får många för en hundring...
1F33D5D1-FC2B-4164-AF8D-CF5A5DB57EBD.jpeg
edit: 29 € fraktfritt
 
  • Like
Reactions: bvb

JCE

Cartier
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg
 
  • Like
Reactions: bvb

bleppo

Omega
2-Faktor
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg

jag tycker AdP är väldigt snäll och lättburen.
 
  • Like
Reactions: JCE

Lello

Omega
Testa
D&G light Blue eau intense.
Versace man eau fraiche

De är rätt ungdomliga och har inte allt för mycket sötma eller ”gubbighet” :)
Testade båda men inget för mig. Trots "ungdomliga" alldeles för mycket medelåldersmedelhavsstekare för min smak :)
Prova Lacoste Blanc när du ändå är där. Helt vit flaska. Grym performance och superfräsch
Kör på denna nu och uppskattar den mycket. Clean och fräsch. Lite som när man idrottade och klev ur duschrummet efter tre varv "sportig" duschcreme.

Provade även Polo Ultra Blue. Lite inne på samma tema men något som inte riktigt lirade... Har du fler dofter som är lite samma som Lacost tas tipsen gärna emot. :)
 

Richard1987

Panerai
Testade båda men inget för mig. Trots "ungdomliga" alldeles för mycket medelåldersmedelhavsstekare för min smak :)

Kör på denna nu och uppskattar den mycket. Clean och fräsch. Lite som när man idrottade och klev ur duschrummet efter tre varv "sportig" duschcreme.

Provade även Polo Ultra Blue. Lite inne på samma tema men något som inte riktigt lirade... Har du fler dofter som är lite samma som Lacost tas tipsen gärna emot. :)

Kan du tänka dig sötma i doften är YSL Y edp helt ok! Lacoste lhomme intense är grym, är söt men inte sliskig :) Mont Blanc explorer finns ju också om man inte vill betala prem för Aventus
 
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg
TF Oud Wood är bra, har både parfymen och deon. Själv kör jag Oud For Greatness idag, förbaskat bra. Har bara en dekant på 5ml men tror den kommer räcka länge då 2 sprej räcker :)

Nu letar jag efter nästa big thing. Funderar på Orto Parisi Terroni, Nasamotto Baraonda eller kanske något från Creed? Några idéer? Gillar GIT!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Är det ok om vi postar flaskor för ev. byte i denna tråd eller ska det bara förekomma på Lifestyle k&s?
Det verkar ju som att vi är några här som blIndköpt rätt mycket och det känns lite roligare att byta istf att försöka sälja.
 

LeoJAttit

Omega
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg
Hoppa tom fords och köp denna istället. Oud wood har tyvärr dålig performance, nedan är bättre på alla sätt;)
https://www.fragrantica.com/perfume/Thameen/Carved-Oud-20509.html
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg

Tänkte på exakt samma sak igår så jag testar båda idag.
Jag är partisk för ADP då jag haft flera av deras dofter tidigare.

Jag jämför lite med ATH’s oud och ingen av dem är lika offensiv som hans oud är. I TF är trä mer dominant medan ADP mer påminner om ATH utan att vara för offensiv.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tänkte på exakt samma sak igår så jag testar båda idag.
Jag är partisk för ADP då jag haft flera av deras dofter tidigare.

Jag jämför lite med ATH’s oud och ingen av dem är lika offensiv som hans oud är. I TF är trä mer dominant medan ADP mer påminner om ATH utan att vara för offensiv.

Enig! Både ADP och ATH är snälla ouds (även om jag kan tycka ATH har lite mer karaktär). TFs oud wood är (för mig) en niche-doft med rejält tryck.

Jag skulle nog helst bära ADP/ATH på dagen och OW på festen.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Enig! Både ADP och ATH är snälla ouds (även om jag kan tycka ATH har lite mer karaktär). TFs oud wood är (för mig) en niche-doft med rejält tryck.

Jag skulle nog helst bära ADP/ATH på dagen och OW på festen.

För min Oud-oerfarna näsa är ATH på en annan nivå än vad jag tycker är snällt. För mig som inte är van är hans Oud betydligt mer animalisk, även om det lägger sig efter ett tag.
 
  • Like
Reactions: JCE

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg
Den "snällaste" oud jag sniffat på är en jag har sample hemma av nu. Roja Aoud. Vill man ha tung oud åt det håll den oftast verkar vara är det kanske inget men doften är god och grejerna förmodligen av hög kvalitet. Snäll är den i alla fall.
Vore det inte för priset hade jag gärna köpt en flaska.
 
  • Like
Reactions: JCE

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag har suttit och funderat på lite Oud till hösten och kommit fram till dessa två. Parman har jag testat men inte Forden.
Har Ni åsikter eller kanske finns det något annat bra val jag missat? Med tanke på att detta är min första Oud så kanske inte något vasst utan hellre en bra entry level i styrka.
imgonline-com-ua-twotoone-nqrJuL2iHF7.jpg

Skrev om TF så sök efter den i tråden. Tycker den är väl slätstruken.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Efter ett par provningar av
Rioja Aoud, en upprättelse för en fin doft

Har i rättvisans namn nu känt av efter en kraftigare dos vad som är ouden i denna skapelse. Här känns den mycket som torrt trä först och främst och uppfattade till en början att det rätt och slätt var det. Lite sågspånsaktigt med en lätt ricinoljeanstrykning och "lättare" än vad jag tycker oud brukat vara det jag känt av det. Men jag är inte så bevandrad i det. Det ska inte tas negativt.

En varm sommardag vid en nykapad vedtrave i solen i väntan på att lastbilen ska komma att hämta den och med aningens medicinal anstrykning i luften. Citrus blandas med den doften som för mig verkar ligga kvar i bakgrunden ända från början till slutet. Blomdoft, ros och pelargoner ovanpå det och sedan muskotnöt. Det senare har jag alltid gillat. Något läder finns med efter en stund också. Dofterna går in i och förändrar varandra så de kunde nog vara svåra att skilja om man inte visste att de fanns där men gör man det är det vad jag kan urskilja.

Denna gången jag provade satt den kvar betydligt längre än första där den knappt märktes efter en, en och en halv, timme. Kan vara att den behöver läggas på lite kraftigare för att få full effekt vilket gjordes nu. Sitter kvar hyfsat än efter ca tre timmar.

Om den är värd sitt pris vete farao, det kan jag inte bedöma. Upp till var och en förstås vad det kan vara värt men tycker de borde fixat den så den inte är brun och fläckar kläder. Åt det finare hållet är den och inte så varken sportig eller busig enligt mig även om vissa delar associerar till nyhuggna träd. Passar säkert jättebra till kostym. Desto värre då om den lämnar bruna fläckar på den fina vita skjortan.
Men sån använder jag ändå inte så ofta så...
 
Topp