• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Richard1987

Panerai
Inom ”familjen” så det är lugnt ;)

En bedömning sen när du får hem flaskan, porr favör :)

Nyfiken, många som hyllar den äldre och dömmer ut de nya flaskorna pga sänkt kvalitet.
Jag sålde faktiskt av en 100 ml av nya versionen för en tid sedan, just pga dålig performance. Har dock kvar 5 ml sample så kan jämföra :D
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Minns inte riktigt hur lång tid jag fick, men hälften kanske. Vad var det för batch code på den? :)
Jag försökte kolla det när jag la ut annonsen, men batchkoden är utskuren från klistermärket under flaskan. Den kom så när jag köpte den, så jag vet inte om man ville dölja att man sålde en gammal flaska eller vad orsaken kan vara till det. Jag köpte den 2013 i alla fall, så den är minst så gammal. :)
 

Richard1987

Panerai
Jag försökte kolla det när jag la ut annonsen, men batchkoden är utskuren från klistermärket under flaskan. Den kom så när jag köpte den, så jag vet inte om man ville dölja att man sålde en gammal flaska eller vad orsaken kan vara till det. Jag köpte den 2013 i alla fall, så den är minst så gammal. :)
Ah, alright. Verkar vara vanligt om det är från grey market
 

Richard1987

Panerai
Du får trösta dig med att det är en billigare hobby än klockor i alla fall :happyhappy:
Precis :D Och över att jag kommer dofta grymt!

Kör Dior Sport 2008 idag :D
20200710_075123.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Dekanterna @Tjabo sålde, Samtal samt Viol Dilerium, kan någon länka till beskrivningarna för jag lyckas inte hitta hans inlägg...
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag har hunnit testa båda! Tycker båda var över förväntan i performance! Santal hade dock mer projektion och föll mig i smaken - rejält. Violet delirium är jag fortfarande lite kluven till..

När öppnar hans webshop igen, någon som vet?

Och tack @Tjabo för ypperlig paketering och leverans, kul att få testa!

8/8 öppnar den igen :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har hunnit testa båda! Tycker båda var över förväntan i performance! Santal hade dock mer projektion och föll mig i smaken - rejält. Violet delirium är jag fortfarande lite kluven till..

När öppnar hans webshop igen, någon som vet?

Och tack @Tjabo för ypperlig paketering och leverans, kul att få testa!

Jag gillar verkligen båda men ska jag välja en av dem så föredrar jag santal extreme :)
 
Testade PdM Percival idag, min tredje PdM efter Layton och Carlisle. Var till en början inte så imponerad då jag inte tyckte den doftade så mycket. Skulle säga att den är medium i performance och projektion. Den doftar dock riktigt bra, en blandning av lavendel och lime. Ingen jättesöt doft, skulle säga en blandning av GIT från Creed och Costa Azzura från TF. En helt klart bra doft, betyg B+.

Vad ni än gör, börja inte kolla på Demi Rawling på youtube, nedan börjar hända kort efter...


aaa.jpg

(Skamlöst snott bilden från FB gruppen)
 
Testade PdM Percival idag, min tredje PdM efter Layton och Carlisle. Var till en början inte så imponerad då jag inte tyckte den doftade så mycket. Skulle säga att den är medium i performance och projektion. Den doftar dock riktigt bra, en blandning av lavendel och lime. Ingen jättesöt doft, skulle säga en blandning av GIT från Creed och Costa Azzura från TF. En helt klart bra doft, betyg B+.

Vad ni än gör, börja inte kolla på Demi Rawling på youtube, nedan börjar hända kort efter...


aaa.jpg

(Skamlöst snott bilden från FB gruppen)
Demi Rawling skulle kunna sälja sand i Sahara. I detta fall är det inte parfymen per se som är intressant utan helt och hållet på vad hon anser om en parfym.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Någon som har testat både TF Neroli Portofino samt TF Costa Azzurre och kan kanske ge en input ifall Costa Azzurra har lika dålig perfomance och hållbarhet som NP?

Totalt älskade TF Costa Azzurra Acqua men perfomance och hållbarheten på den va ett skämt, iaf på min hy:(
 
Någon som har testat både TF Neroli Portofino samt TF Costa Azzurre och kan kanske ge en input ifall Costa Azzurra har lika dålig perfomance och hållbarhet som NP?

Totalt älskade TF Costa Azzurra Acqua men perfomance och hållbarheten på den va ett skämt, iaf på min hy:(
Jag har testat neroli portofino forte samt Costa azurra (inte acqua). Jag fick medium performance på båda, rekommenderar att testa vanliga varianten och inte acqua, var ingen beast performance men var absolut inte dålig!
 
Topp