Notorious Niklas
Silver
Verkligen. Finns många guldkorn i privée-kollektionen där man inte låtit nutidens syntetiska skräpideal fått fäste. Liknande dofter lär väl aldrig göras från huset igen efter att FK började där misstänker jag.Ja, så långt är jag med.
Men om du tar Oud isaphan eller oud rosewood från huset där Francis är CD så är de betydligt mer i linje med en riktig oud ros! Herr Kurkdjian är ju snarare jävligt vass på att hitta kemikalier som blir svinpopulära (BR 540 tex). Det är inte min stil men man kan inte ta från honom att han typ tagit fram de senaste årens största hits.
Intressant! Men ja, det finns en anledning till att jag inte äger en enda flaska MFK (Endast ägt Masculin Pluriel men sålde den) men har 38st Roja-flaskor i samlingenJag ska nämna att jag har inga problem alls med parfymer som t.ex. TF - Oud Wood, Tobacco Oud, Gucci - Intense Oud, Dior - Oud Ispahan, Leather Oud, Oud Rosewood, Purple Oud osv, som har "Oud" i titeln.
Inga av ovanstående har nog en uns av riktig oud i trots namnen. Men oavsett det, så uppskattar jag alla som jag nämnde.
Tobacco Oud och Leather Oud har jag t.o.m. som mina "all time" favoriter, som är helt gudomligt fina
Men om jag ska prata om MFK - Oud Satin Mood så är den inte ens i närheten så bra bra som t.ex. TF - OW är.
Jag hittar som sagt ingen oud alls i denna. Vaniljen finns där helt klart och en hint av ros, men i det stora hela, så doftar parfymen långt ifrån Oud.
Därav besvikelsen
Gillar man hur Aoud/Amber Aoud är i stilen så tror jag att man (Bevisligen inte alla!) skulle kunna gilla OSM, men som ni säger och vad jag också kan dra mig till minnes är den otroligt långt ifrån lika bra även om jag vill minnas att den var bra.
Fick lov att göra lite efterforskningar i tråden och det låter som jag var inne på samma spår som er faktiskt. Dags för en ny testomgång, mycket hinner hända på nästan tre år:
Även @Tjabo såg en liten liknelse i stilen back in the day