• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bleppo

Omega
2-Faktor
Dagens 🥰
IMG_1381.jpeg
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
722EFB3B-BD46-4A13-8E64-E9C255CC6CE9.jpeg

Nu är ordningen återställd!

Frågor på detta @Sthlm-Nicklas? Favoriten din 🥰😘

Sorgligt att se, du som faktiskt har bra dofter i samlingen :p
Men om du vill lukta gris så ska jag inte stoppa dig, haha.

Är i London i helgen, tar gärna emot tips och dylikt på allt när
det gäller parfym. Inte varit i England på 100 år.

DD: Är mästerverket Rainbird, otroligt bra, top 15

rftdgtgfyhd.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Sorgligt att se, du som faktiskt har bra dofter i samlingen :p
Men om du vill lukta gris så ska jag inte stoppa dig, haha.

Är i London i helgen, tar gärna emot tips och dylikt på allt när
det gäller parfym. Inte varit i England på 100 år.

DD: Är mästerverket Rainbird, otroligt bra, top 15

rftdgtgfyhd.png

För dig som ändå inte är sosse rekommenderar jag Henry Jacques. Ett par prisklasser över Roja. Men förvånansvärt bra skit.

Här är annars en rätt bra guide till London:


 
Sorgligt att se, du som faktiskt har bra dofter i samlingen :p
Men om du vill lukta gris så ska jag inte stoppa dig, haha.

Är i London i helgen, tar gärna emot tips och dylikt på allt när
det gäller parfym. Inte varit i England på 100 år.

DD: Är mästerverket Rainbird, otroligt bra, top 15

rftdgtgfyhd.png
Instämmer med @Tjabo

Testa dig igenom lite HJ! Kan rekommendera Monsieur Bouquet, Ambre Cuir, Correspondance, Musk Oil Black! Blue Vanille & D’Igor 9 är också fina.
 
📦💐🇦🇺😎
1D482932-F6F8-4894-808E-BCC9282955C5.jpeg

 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hur upplever du att den åldrats för din del genom åren? Minns att jag upplevde den som väldigt syntetisk och spretig redan för flera år sedan och misstänker att den skulle upplevas ännu mer åt det hållet nu.
Den var ett rätt tidigt köp men har inte varit så flitigt använd (dekanterat en del från den). Minns hur imponerad jag var av denna och Mefisto första gången jag testade. Instämmer ang. dess syntetiska karaktär, tror jag tidigare refererat till denna som en ”bilhandlar-citrus”, vad det nu egentligen ska betyda… Men därmed inte sagt att jag tycker den är dålig, den har sin charm trots allt och en varm solig dag som denna träffar den inte helt fel.
 
Upplever du någon skillnad i performance på dem?
FdB - har ju i vanlig ordning lite att önska på den fronten för mig.
Tror inte det. Inte jämfört sida vid sida för att se men upplever i såna fall att vintage kanske har ytterst lite bättre prestanda men det är nog försumbart.
Bästa från huset. Sen kommer Sahraa strax efter.
Dessa är de enda 2 från FdB som jag hittills har fastnat för och införskaffat
Instämmer! Sahraa ska införskaffas så småningom, de enda två FDB värda att ha, med reservation för att det finns ett gäng som jag fortfarande inte testat men ingen som pratat gott om dem heller så känner inget sug direkt heller 😁
 

Lidas78

Omega
2-Faktor
Tror inte det. Inte jämfört sida vid sida för att se men upplever i såna fall att vintage kanske har ytterst lite bättre prestanda men det är nog försumbart.

Instämmer! Sahraa ska införskaffas så småningom, de enda två FDB värda att ha, med reservation för att det finns ett gäng som jag fortfarande inte testat men ingen som pratat gott om dem heller så känner inget sug direkt heller 😁
Hehe, OBI har vuxit rejält på mig men framförallt OVI tycker jag är suverän. Vet att det finns några till i tråden som pratar sig varma om de två... 😊😛👍
 
Topp