• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ser den här reko ut? Det var väldigt bra pris så jag är lite tveksam på om den är äkta
IMG_3165.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
4473F2B5-D0DE-487C-A281-7243835BC9A5.jpeg


En riktigt jäkla bra ros. Krämig, fruktig, luftig lagom söt, lagom kryddig. Silkeslen oud i botten. Mycket, mycket bra!
Har du blindköpt ett sample pack för fullvuxna från Jinkoh Store?
 
Har du blindköpt ett sample pack för fullvuxna från Jinkoh Store?
Hehehe! Dök upp några flaskor som jag inte kunde hålla fingrarna ifrån, fick tag i en 5:a Ambre Noir också som jag också verkligen kan rekommendera! Den har släppts på nytt igen om man vill ha en flaska, tror jag ska köpa en 😁 (Jag behöver professionell hjälp)
 
  • KS Like
Reactions: S.L

G.Clooney

Cartier
Så kom denna hem innan idag. Tack för hinten @S.L, den hade gått mig också helt förbi. Kraftig öppning (Power!) av citrus och vanilj med rom där bak. Nästan som en syrlig vaniljkräm. Läst att en hel del drar jämförelser med Oud satin mood och ja, jag fattar var de kommer ifrån. Inget jag hade kopplat om jag inte läst det först dock. Har inte luktat på edt:n eller edp:n av Habit Rouge men Privé har jag och de är inte lika alls. Privé har en stor portion citrus och läder medans denna endast har en gnutta citrus, inget läder, och mycket vanilj. En mer maskulin vanilj, ska nämnas. Något man ska tacka rom-noten för kanske? Prestandan är bland de mer potenta. Sitter och filurar med 4 sprays vilket i vanliga fall är i det blygsammare laget men projektionen fyller huset. Kan inte släppa liknelsen med Oud satin mood - visst fan får man en ros-not? En trevlig bekantskap, none the less.
1000082412.jpg

 

errare

Cartier
2-Faktor
Så kom denna hem innan idag. Tack för hinten @S.L, den hade gått mig också helt förbi. Kraftig öppning (Power!) av citrus och vanilj med rom där bak. Nästan som en syrlig vaniljkräm. Läst att en hel del drar jämförelser med Oud satin mood och ja, jag fattar var de kommer ifrån. Inget jag hade kopplat om jag inte läst det först dock. Har inte luktat på edt:n eller edp:n av Habit Rouge men Privé har jag och de är inte lika alls. Privé har en stor portion citrus och läder medans denna endast har en gnutta citrus, inget läder, och mycket vanilj. En mer maskulin vanilj, ska nämnas. Något man ska tacka rom-noten för kanske? Prestandan är bland de mer potenta. Sitter och filurar med 4 sprays vilket i vanliga fall är i det blygsammare laget men projektionen fyller huset. Kan inte släppa liknelsen med Oud satin mood - visst fan får man en ros-not? En trevlig bekantskap, none the less.
1000082412.jpg


Nämen! Satt och funderade på att beställa hem en igår 😎 Kul att höra!
 

Ronnie

Rolex
IMG_2779 Large.jpeg


Jag skulle ju bara ha två parfymer...

Har noterat att jag sträckt mig efter mitt lilla MFK Masculin Plurieldoftprov på sistone.
Trodde jag hade bestämt mig för att den var ganska tråkig. Tydligen vill jag vara lite Fougèrefarbror ändå.

Kollade runt efter lite billiga alternativ.
Bogart Pour Homme visade sig inte vara alls samma typ av djur som MFK MP. Den verkar åtminstone bli relativt behaglig efter ett tag. Kanske användbar.
Gissar att jag vill ha en massa mer lavendel. Hade siktet på Lalique Pour Homme Lion -den kanske är mer barbershoppig?

Stoppade en annan Lalique i kundvagnen istället. Encre Noire-parfymerna verkade intressanta och de är fånigt billiga. Sporten verkar vara den mest lättsmälta och eftersom jag tydligen är ute efter en vardagsparfym tog jag den. Den här är betydligt roligare. Det luktar väl ungefär barrskog -om barr inte var en frän doft. Jag tror bestämt att det luktar extra friska barr nedrörda i potatismos.
Nu blev jag väldigt nyfiken på de andra Encre Noirearna.

Har även en lattjolajbandoft på väg hem från Amerika...
 
Topp