andreas123
Basic
Ser den här reko ut? Det var väldigt bra pris så jag är lite tveksam på om den är äkta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Behövs en mer högupplöst bild för att kunna avgöra och gärna en bild på sprayern.Ser den här reko ut? Det var väldigt bra pris så jag är lite tveksam på om den är äkta
Har du blindköpt ett sample pack för fullvuxna från Jinkoh Store?
Sunset in Maroc by Jinkoh Store
A new and limited perfume by Jinkoh Store for women and men, released in 2023. The scent is floral-spicy. Projection and longevity are above-average. The...www.parfumo.com
En riktigt jäkla bra ros. Krämig, fruktig, luftig lagom söt, lagom kryddig. Silkeslen oud i botten. Mycket, mycket bra!
Hehehe! Dök upp några flaskor som jag inte kunde hålla fingrarna ifrån, fick tag i en 5:a Ambre Noir också som jag också verkligen kan rekommendera! Den har släppts på nytt igen om man vill ha en flaska, tror jag ska köpa en (Jag behöver professionell hjälp)Har du blindköpt ett sample pack för fullvuxna från Jinkoh Store?
Sedley 10/10 var ju minst lika humoristiskt (i min bok iaf).Ens dagliga instagramflöde är lite udda ibland samt mestadels skit, men kul med lite humor ibland: Megamare
Så kom denna hem innan idag. Tack för hinten @S.L, den hade gått mig också helt förbi. Kraftig öppning (Power!) av citrus och vanilj med rom där bak. Nästan som en syrlig vaniljkräm. Läst att en hel del drar jämförelser med Oud satin mood och ja, jag fattar var de kommer ifrån. Inget jag hade kopplat om jag inte läst det först dock. Har inte luktat på edt:n eller edp:n av Habit Rouge men Privé har jag och de är inte lika alls. Privé har en stor portion citrus och läder medans denna endast har en gnutta citrus, inget läder, och mycket vanilj. En mer maskulin vanilj, ska nämnas. Något man ska tacka rom-noten för kanske? Prestandan är bland de mer potenta. Sitter och filurar med 4 sprays vilket i vanliga fall är i det blygsammare laget men projektionen fyller huset. Kan inte släppa liknelsen med Oud satin mood - visst fan får man en ros-not? En trevlig bekantskap, none the less.
Kamrater, här kommer en liten utläggning efter 6 timmar på Harrods Salon de Parfums.
Under fyra dagar varvade jag mina aktiviteter med besök på troligtvis den bästa parfymavdelningen
i Europa. Den bästa personalen och det bästa utbudet. Jag använde besöket till att beta av alla dofter
och hus jag inte har provat tidigare. Så att jag en gång för alla kan köpa eller stryka dofterna från min lista.
Jag uppskattar att jag provade runt 350 dofter.
Jag hade 9 dofter som jag skulle köpa men som inte levde upp till förväntningarna tex Henry Jacques, Dior med flera.
Det var istället två random dofter som föll mig i smaken lite oväntat. Slänger in lite random bilder i tråden, jag tog inte så många.
Vet inte om jag har blivit kräsen eller om majoriteten av dofterna är lite random överlag. Men 2 dofter av typ 350 är ju lite klent.
Så många dofter är så fruktansvärt kommersiella om ni förstår vad jag menar. Roja är ju väldigt bra där, finns några riktiga mästerverk.
Sedan fanns det väl 3-4 som jag kanske köper i framtiden, men som inte var värda att köpa på plats pga
endast handbagage på flyget. Som finns lätt att få tag på här hemma. Tex Oud Rosewood.
Har även antecknat de flesta dofterna för mitt eget minne och om någon har någon fråga
i framtiden.
Det mest givande var att en av grundarna till Aqualis var på plats,
https://www.fragrantica.com/designers/Aqualis.html
pratade med honom väldigt mycket eftersom det var helt dött en dag där. Han har bland annat jobbat för Roja Dove.
Han satt på väldigt mycket intressant information. Han råkade även ha en av dofterna som jag köpte.
De använder förövrigt samma fabrik som Roja. Han tipsade mig om många bra dofter och vi snackade
allmänt om vilken scam vissa parfymhus håller på med. Hans personliga favoriter är:
Alla dessa är riktigt bra men kanske inget jag personligen älskade.
Jag gillade och köpte dessa:
Vilka jag personligen skulle klassificera som unisex. De blir ganska tunga på huden.
Men vilka dofter! Passar min doftprofil perfekt och billiga i jämförelse med mycket annat skit.
Samt en gåvor i form av https://www.fragrantica.com/perfume/Aqualis/Kruger-61691.html
och https://www.fragrantica.com/perfume/Aqualis/Egoli-77878.html
Både väldigt bra!
Nedan ser ni vilka märken jag provade.
Vissa kunde jag såklart utantill innan, tex Roja, Tom Ford, Boadicea. osv
Garanterat värt ett besök!
Chanel
Dior
Tom Ford
Kilian
Penhaligon's
Floraïku
Henry Jacques
Guerlain
Ex Nihilo
Xerjoff
Bond No. 9
Maison Douze
Bella Bellissima
Boadicea the Victorious
Bvlgari
The Harmonist
Aqualis
Grace de Monaco
Graff
Roja
Samma fabrik. Så jag tror det mest är för att han jobbade på Roja tidigare och kände till fabriken. Tror inte att det är en tillverkare som mellanhand för varken Roja eller Aqualis.Fan va kul! Extra roligt att de använder samma tillverkare som Roja eftersom Roja påstår att de inte har en sån.
Samma fabrik. Så jag tror det mest är för att han jobbade på Roja tidigare och kände till fabriken. Tror inte att det är en tillverkare som mellanhand för varken Roja eller Aqualis.
Magisk genomgång, brollan.Kamrater, här kommer en liten utläggning efter 6 timmar på Harrods Salon de Parfums.
Under fyra dagar varvade jag mina aktiviteter med besök på troligtvis den bästa parfymavdelningen
i Europa. Den bästa personalen och det bästa utbudet. Jag använde besöket till att beta av alla dofter
och hus jag inte har provat tidigare. Så att jag en gång för alla kan köpa eller stryka dofterna från min lista.
Jag uppskattar att jag provade runt 350 dofter.
Jag hade 9 dofter som jag skulle köpa men som inte levde upp till förväntningarna tex Henry Jacques, Dior med flera.
Det var istället två random dofter som föll mig i smaken lite oväntat. Slänger in lite random bilder i tråden, jag tog inte så många.
Vet inte om jag har blivit kräsen eller om majoriteten av dofterna är lite random överlag. Men 2 dofter av typ 350 är ju lite klent.
Så många dofter är så fruktansvärt kommersiella om ni förstår vad jag menar. Roja är ju väldigt bra där, finns några riktiga mästerverk.
Sedan fanns det väl 3-4 som jag kanske köper i framtiden, men som inte var värda att köpa på plats pga
endast handbagage på flyget. Som finns lätt att få tag på här hemma. Tex Oud Rosewood.
Har även antecknat de flesta dofterna för mitt eget minne och om någon har någon fråga
i framtiden.
Det mest givande var att en av grundarna till Aqualis var på plats,
https://www.fragrantica.com/designers/Aqualis.html
pratade med honom väldigt mycket eftersom det var helt dött en dag där. Han har bland annat jobbat för Roja Dove.
Han satt på väldigt mycket intressant information. Han råkade även ha en av dofterna som jag köpte.
De använder förövrigt samma fabrik som Roja. Han tipsade mig om många bra dofter och vi snackade
allmänt om vilken scam vissa parfymhus håller på med. Hans personliga favoriter är:
Alla dessa är riktigt bra men kanske inget jag personligen älskade.
Jag gillade och köpte dessa:
Vilka jag personligen skulle klassificera som unisex. De blir ganska tunga på huden.
Men vilka dofter! Passar min doftprofil perfekt och billiga i jämförelse med mycket annat skit.
Samt en gåvor i form av https://www.fragrantica.com/perfume/Aqualis/Kruger-61691.html
och https://www.fragrantica.com/perfume/Aqualis/Egoli-77878.html
Båda väldigt bra!
Nedan ser ni vilka märken jag provade.
Vissa kunde jag såklart utantill innan, tex Roja, Tom Ford, Boadicea. osv
Garanterat värt ett besök!
Chanel
Dior
Tom Ford
Kilian
Penhaligon's
Floraïku
Henry Jacques
Guerlain
Ex Nihilo
Xerjoff
Bond No. 9
Maison Douze
Bella Bellissima
Boadicea the Victorious
Bvlgari
The Harmonist
Aqualis
Grace de Monaco
Graff
Roja
HJ var en total besvikelse. Kanske hade för höga förväntningar. Dofterna är bra men inte wow...Magisk genomgång, brollan.
Inte en enda HJ som levde upp? De har en jävla prislapp men det drabbar ju inte en sosse direkt!
Kul med lite nya grejer, blir att spana in! Spännande med Graff, visste inte ens att de hade parfymer!
HJ var en total besvikelse. Kanske hade för höga förväntningar. Dofterna är bra men inte wow...
Jag har blivit helt frälst i Tom Ford black orchid EDP! Tycker den är riktigt bra åsikter ?
Snyggt! Den där ser intressant ut. Gällande CP så är den ett måste i min samling. Synd att den är diskad.Gårdens regn och rusk fick ackompanjeras av detta nyförvärv: Ensar Oud - Notes from Underground (EDP).
Notes from Underground (Eau de Parfum) by Ensar Oud / Oriscent
A popular perfume by Ensar Oud / Oriscent for women and men. The release year is unknown. The scent is animal-spicy. Projection and longevity are above-a...www.parfumo.com
Öppnar ganska wild & crazy med en mörk, jordig, smågrön, kryddig nästan lakritsaktig historia. När den avtar kommer mer läder, tobak, blommor men framför allt börjar musken och ouden ta plats. Även blommor och sötma. Tuberose (mer gardenia för mig?) och blå lotus. Ju mer timmarna gick, desto bättre blev den. Slutar i en otroligt välintegrerad musk/oud med krämiga, blommiga inslag med lagom sötma och snäll kryddighet.
Dostojevskij-dofterna ska man inte skoja bort, Crime & Punishment är ju som bekant, väldigt, väldigt bra. Hittade en partial (PP-versionen) som jag köpte nu (Dags för en flaska för dig också @Sthlm-Nicklas). Får ge mig på böckerna på semestern sen då jag skamligt nog inte läst någon av dem.
Intressant...Jag gillade och köpte dessa:
https://www.fragrantica.com/perfume/Aqualis/Utopia-42571.html