Jag har också den där. Tycker öppningen är maaagisk men sen blir den lite trist tyvärr… Är kluven om den ska få stanna eller gå vidare…
Royal oud, utan oud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har också den där. Tycker öppningen är maaagisk men sen blir den lite trist tyvärr… Är kluven om den ska få stanna eller gå vidare…
Royal Cedar.Royal oud, utan oud.
25% på Boozt. Funderar på GIT eller Himalaya.Ingen rea på creed? Vill ha en pytteliten skvätt aventus cologne.
Royal Cedar.
Initio Side EffectNi som har bra koll på parfymer
Min son gillar mancera red tobacco, finns det något liknade som ni kan rekommendera?
Har du kollat ”reminds me of”-listan på Fragrantica?Ni som har bra koll på parfymer
Min son gillar mancera red tobacco, finns det något liknade som ni kan rekommendera?
Tack!Har du kollat ”reminds me of”-listan på Fragrantica?
Inte min typ av doft så har inga bra personliga rekommendationer, men budgetmässigt så känns ju Boss Bottled Absolu som värt att testa.
Testat men klickar inte.Tack!
Själv så funderar jag på Roja Burlington.
Har du testar den?
Ok! Vad tycker du om Roja Elysium?Testat men klickar inte.
Öppnar helt ok eller tom väldigt fint, men det tar inte särskilt lång tid innan den blir väldigt sur-svettig på mig. Verkar vara en riktig ’love or hate’-doft, undvik blindköp är mitt råd.
Så länge sedan jag testade den så jag minns helt ärligt inte.Ok! Vad tycker du om Roja Elysium?
Om du har tips på några trevliga dofter som funkar både dagtid och kvällstid så tar jag tacksamt emot det . Är främst ute efter en doft med citrustoner.Så länge sedan jag testade den så jag minns helt ärligt inte.
Men då jag testade den så var den inte tillräckligt bra/intressant för att jag skulle skaffa flaska av den iaf. Men det är ju min smak och sånt kan ju dessutom ändra sig över tiden.
Om du har tips på några trevliga dofter som funkar både dagtid och kvällstid så tar jag tacksamt emot det . Är främst ute efter en doft med citrustoner.
Om du har tips på några trevliga dofter som funkar både dagtid och kvällstid så tar jag tacksamt emot det . Är främst ute efter en doft med citrustoner.
Tack för svar!Bara mina åsikter men att bränna de pengarna på citrusdofter blir galet i min bok. Det kan förvisso anses idiotiskt att bränna 5-10k på en doft oavsett men det går att argumentera för att en viss typ av doft (ta Chypre extraordinaire el Haute lux) är svår(are) att hitta billigare. Men citrusdofter går det ju på riktigt 18 på dussinet av.
Dessutom är citrus-molekyler volatila och det är därför du känner dem först (och försvinner först). Med andra ord betalar du dyrt för en kort stund för en dyr citrusdoft. Oftast tillsätts ambroxan (vidrig sak) för att öka livslängden i citrusdofter. Sauvage av Dior är en ambroxanbomb till exempel.
Med det sagt finns några citrusdofter jag älskar:
Guerlain - L’homme ideal cologne. Tyvärr diskad men galet fin. Mandel och citron.
Serge lutens - fleur d’oranger: neroli, apelsinblomma, jasmin och ros
Men dessa är inga kraftpaket precis. Däremot otroligt vackra.
Om jag skulle behöva välja citrusiga dofter från Roja så hade jag kört Oceania och dess storebror Harrods pour homme parfum.
Oceania passar helt klart bäst på sommaren men PPH funkar året runt!
Jag tycker inte man behöver vara så specifik med att doften skall vara "office safe". På vintern tycker jag det funkar fint med tyngre saker bara man anpassar doseringen. Det är värre att gå med sju spray Savage än två av ngt tyngre/nattligt som faktiskt luktar gott och passar årstiden. Därmed inte sagt att man kanske måste köra dom mest djuriska fekala varianterna heller...Tack för svar!
Är ny i parfymvärlden och är intresserad av att testa några bra och trevliga parfymer som funkar både på dagen (kontorsjobb) samt på kvällen.
Svårt att veta vart man ska börja så tips mottages tacksamt.
Nedan har du några citrusvarianter som jag tycker är bra.Om du har tips på några trevliga dofter som funkar både dagtid och kvällstid så tar jag tacksamt emot det . Är främst ute efter en doft med citrustoner.
Tycker denna är oerhört trevlig och fungerar i flertalet sammanhang!Tack för svar!
Är ny i parfymvärlden och är intresserad av att testa några bra och trevliga parfymer som funkar både på dagen (kontorsjobb) samt på kvällen.
Svårt att veta vart man ska börja så tips mottages tacksamt.
Fått sample av den många gånger (tror Spray Parfums satt på ett jättelager av denna en lång tid…) men det var inget som höjde min puls nämnvärt iaf.Någon här som testat BDKs Citrus Riviera?
Ja, inget märkvärdigt. En ok freshie som inte sitter särskilt länge.Någon här som testat BDKs Citrus Riviera?
hehe, neee, det är lite för mycket svettig latex röv i den (beror iofs på var man jobbar kanske).DD:
Hemma med man flu. Denna vill jag inte köra på jobbet.
Bara mina åsikter men att bränna de pengarna på citrusdofter blir galet i min bok. Det kan förvisso anses idiotiskt att bränna 5-10k på en doft oavsett men det går att argumentera för att en viss typ av doft (ta Chypre extraordinaire el Haute lux) är svår(are) att hitta billigare. Men citrusdofter går det ju på riktigt 18 på dussinet av.
Dessutom är citrus-molekyler volatila och det är därför du känner dem först (och försvinner först). Med andra ord betalar du dyrt för en kort stund för en dyr citrusdoft. Oftast tillsätts ambroxan (vidrig sak) för att öka livslängden i citrusdofter. Sauvage av Dior är en ambroxanbomb till exempel.
Med det sagt finns några citrusdofter jag älskar:
Guerlain - L’homme ideal cologne. Tyvärr diskad men galet fin. Mandel och citron.
Serge lutens - fleur d’oranger: neroli, apelsinblomma, jasmin och ros
Men dessa är inga kraftpaket precis. Däremot otroligt vackra.
Om jag skulle behöva välja citrusiga dofter från Roja så hade jag kört Oceania och dess storebror Harrods pour homme parfum.
Oceania passar helt klart bäst på sommaren men PPH funkar året runt!
Citrusdofter är knepigt som Tjabo var inne på.
Hade definitivt kikat på lite fräscha designers till att börja med.
Versace Man Eau Fraiche och Versace Pour Home. Otroliga cheapies i min bok.
Sen har du Chanel Allure Homme Edition Blanche som ett litet dyrare alternativ.
Eller Terre D’Hermes eau Givree.
Den bästa ”fräscha” Rojan är i min bok Isola Blue eller Oligarch som är typ samma doft men diskad.
Fått sample av den många gånger (tror Spray Parfums satt på ett jättelager av denna en lång tid…) men det var inget som höjde min puls nämnvärt iaf.
Ja, inget märkvärdigt. En ok freshie som inte sitter särskilt länge.