• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som har testat Gents egna parfymer?

Black Oak(inte i lager atm) är nog min favorit av deras när vi pratar om handkräm!
Oud X, meh - tråkig, luktar som deras andra produkter märkta ”Oud”. Typ exakt så.

Romelus var tyvärr verkligen ingenting för mig. Men intressant sunkigt. Värt att testa :)

Black Oak ska vara lik Eau de Santal - Floris läste jag på någon recension. Så den bådar ju gott även här!

DD:
F861E8AD-FDEA-4A84-9C65-508444BA51B2.jpeg

Känns som att Dior fortsätter att döda sitt eget brand med skämtet FK vid rodret.

Först ny version av Dior Homme Parfum som jag gissar kommer vara mycket mer av en standard-designer som går i linje med annat som lanserats i år… sen den här?

IMG_2684.jpeg

då har jag inte ens nämnt skiten de spottat ur sig tidigare i år New Look eller vad den hette var bland det sämsta jag doftat på i releaseväg på flera år.

Sen har han mage att döda klassiker.

bara en liten rant såhär på lördagskvällen 😅

Känns som att Dior fortsätter att döda sitt eget brand med skämtet FK vid rodret.

Först ny version av Dior Homme Parfum som jag gissar kommer vara mycket mer av en standard-designer som går i linje med annat som lanserats i år… sen den här?

IMG_2684.jpeg

då har jag inte ens nämnt skiten de spottat ur sig tidigare i år New Look eller vad den hette var bland det sämsta jag doftat på i releaseväg på flera år.

Jag är med dig! Men det kanske är vad folket vill ha tänker jag?

IMG_2684.jpeg

Helt okej med en rant :) Jag kan inte annat än hålla med dig där.

Det verkar som att Dior gjorde ett stort misstag att ta in FK som efterträdare av Demachy, som enligt mig inte har levererat något jättebra ännu.

Den bästa releasen hittills är ändå New Look som jag ändå gillar. Den är en aldehyd bomb och ganska lik Chanel No 5, men den är långt ifrån något mästerverk dock.

Nu är jag en samlare av Dior Priveé parfymer så jag lär skaffa Bois Talisman trots allt.

Inte nog med att BT troligtvis kommer dofta som en billigare designer parfym (ren gissning från min sida), så kommer flaskorna även krympas från 125ml till 100ml och 250ml till 200ml för troligtvis för samma pris 🤯

Det värsta av allt är att Dior har dödat alla dom tidigare klassikerna som tex Leather Oud, Mitzah, Cuir Cannage, Vetiver osv osv och nu även Dior Homme Parfum.

Det är väl en tidsfråga innan dom dödar Dior Homme Original också (som redan nu är svår att få tag på, förutom från Diors hemsida). Såg precis att dom har även dödat "Jules" som är hur grym som helst.

Helt okej med en rant :) Jag kan inte annat än hålla med dig där.

Det verkar som att Dior gjorde ett stort misstag att ta in FK som efterträdare av Demachy, som enligt mig inte har levererat något jättebra ännu.

Den bästa releasen hittills är ändå New Look som jag ändå gillar. Den är en aldehyd bomb och ganska lik Chanel No 5, men den är långt ifrån något mästerverk dock.

Nu är jag en samlare av Dior Priveé parfymer så jag lär skaffa Bois Talisman trots allt.

Inte nog med att BT troligtvis kommer dofta som en billigare designer parfym (ren gissning från min sida), så kommer flaskorna även krympas från 125ml till 100ml och 250ml till 200ml för troligtvis för samma pris 🤯

Det värsta av allt är att Dior har dödat alla dom tidigare klassikerna som tex Leather Oud, Mitzah, Cuir Cannage, Vetiver osv osv och nu även Dior Homme Parfum.

Det är väl en tidsfråga innan dom dödar Dior Homme Original också (som redan nu är svår att få tag på, förutom från Diors hemsida). Såg precis att dom har även dödat "Jules" som är hur grym som helst.

Den enda jag testat som inte är skit är ambre nuit elexir. New look är direkt usel IMHO. Syntetisk smörja av värsta sort.

Av alla Esprits, så har jag hittills doftat på Rouge Trafalgar, Ambre Nuit och Oud Ispahan.

Alla 3 är faktiskt riktigt bra och är tyngre varianter av originalen. Riktigt trevliga.
Dock inte värda 395€ för 80ml 🤯

Men dessa räknar jag inte som FK parfymer direkt.

Att New Look är syntestisk som tusan stämmer helt klart. Det är väl det som aldehyder är.

Gör man A-B test på Chanel No 5 och New Look så är dessa helt klart lika varandra.
Så jag förstår varför många inte gillar dessa.

Gjorde precis A-B blindtest av New Look och No 5 (Edp) för frugan och hon gillade New Looken bäst av dessa två. Men ingen var några direkta favoriter för henne 🤣
Jag gillar båda om jag ska vara helt ärlig 😀

Av alla Esprits, så har jag hittills doftat på Rouge Trafalgar, Ambre Nuit och Oud Ispahan.

Alla 3 är faktiskt riktigt bra och är tyngre varianter av originalen. Riktigt trevliga.
Dock inte värda 395€ för 80ml 🤯

Men dessa räknar jag inte som FK parfymer direkt.

Att New Look är syntestisk som tusan stämmer helt klart. Det är väl det som aldehyder är.

Gör man A-B test på Chanel No 5 och New Look så är dessa helt klart lika varandra.
Så jag förstår varför många inte gillar dessa.

Får hem rouge trafalgar och Gris charnel elexir i dagarna. Är de bra köper jag dem säkert 😅

Nyss inkommen, knappt hunnit bekanta mig med den.
Men nej, inte direkt pissig tycker jag väl. Men man måste absolut uppskatta sin musk!
IMG_2939.gif

Första intrycket är bra, gillar den. Känns lite vintage-y. Potent.
Verkligen! Mycket bra! Elegant men med ordentligt tryck i musken, mer välbalanserad och finstämd än SM3 som är ännu mer rå i musken.

• Like
Reactions: S.L
S.L topp tre 2024:
IMG_6926.jpeg

1.

2.

3.

Överlag ett riktigt bra år med många bubblare bakom dessa tre (dagens val, Iquitos tex). Många diskade/vintage pärlor hittade hem till samlingen också. Några trender för min del var nog dofter med ros (Aramis 900, Iquitos, Boss Number One, C&S No. 88, Mandarava, Tenere) och läder (Nimitr, VC&A PH, Leonard PH, Francesco Smalto PH, Jovan Man, Trissardi Uomo, R de Capucci, Derby).

Inga riktigt fasta planer för 2025. Har min första HJ doft (RSE) på inkommande och ser fram emot det såklart. Skulle gärna vilja utforska fler dofter från Darren Alan iaf. Jakten på vintage pärlor fortsätter såklart också. Har nog köpt 15-20 dofter till hustrun i år och fått tydligt direktiv att tagga ned med det, får se hur det går med det…

Vad har ni för reflektioner kring det gångna doftåret och tankar inför 2025?

IMG_2082.jpeg

Gott nytt år till er alla klock & parfymnördar 🥳🍾🎉

Lyckades få tag i några Diors i 125ml storlekar här i Stockholm idag.

En från NK och den andra från Åhlens city.

Får passa på att köpa några backuper innan dessa bantas ner från 125 till 100ml
Ska dom krympa?
Vad kostar 125orna nuförtiden?
Kanske behöver en Tobacolor trots allt...

IMG_3362.png

Tävling på Eucacion natural. Rätt osannolikt att man vinner men om man ändå ska köpa något Där så kan det vara vettigt att passa på under tävlingen.
Blev tvungen att ta en jägarexamen och fick införskaffa en hel jäkla vapengarderob från 0, därav den extrema frånvaron. Har bara tid att snöa in på en sak åt gången med småglin och allt som man är betjänt åt.

Får starta året med en liten beställning på EN och hoppas på storvinsten. ✊

Denne "Prin", är det senaste årets bubblare eller? Aldrig hört talas om. Fick bli en av S.L's topp 3 då - Nimitr. Och en joker - Comme Un Carrousel. Ska bli spännande!

God fortsättning på er i tråden! ✨

Tillbaka
Topp