Om vi nu ändå måste stanna på indie-träsket av parfymer så kan vi väl börja lista lite hus/näsor.
Detta är bara vad jag tycker: Ta det inte som någon sanning.
Ensar: kan få till bra toppar men alltsomoftast upplever jag hans kreationer som en soppa av väldigt bra ingredienser. Stör mig dessutom på alla releaser och begränsade upplagor på allt. Prisnivån är horribel.
Areej Le Doré: Lite samma fenomen som ovan även om han gjort fler dofter som tilltalar mig personligen. Russian musk, Siberian musk och agar de noir är personliga favoriter. Visar även att han klarar av klassiska kompositioner i Al Majmua som är riktigt bra. Tycker hans senaste releaser är sådär ärligt talat.
Bortnikoff: Har lyckats med konststrycket att bli en bättre parfymör parallellt som han gör sämre parfymer. Nästan alla hans "hits" i min bok är de tidigare alstren. Dock med reservation för att jag inte testat de absolut senast i form av oud hindi mfl. Oud maximus är hans bästa alster tätt följt av triad i min bok.
Jinx: Amerikansk snubbe från NY som hängde i oud-grupperna på fejjan och visade sig vara rätt vass på att göra parfymer. En av flera ska tilläggas, Lost Tribe är en annan som gjorde samma grej. En av de (för mig) bättre husen rent smakmässigt. Sobra, rätt mogna dofter av de jag träffat. Kanske bäst blandade tsm med prin av det jag testat. Favorit: KADA. Prisnivå: för hög.
Losttribes: Mer lekfulla dofter (av de jag testat). Inte fullt lika vasst blandade som Prin och Jinx men ändå bra grejer. Kanske inget du har på dig för att imponera på andra men däremot rätt roliga doftresor. Personlig favorit: Sambac sultry.
Prin: Jag kan faktiskt för lite om det här huset för att uttala mig. Det jag testat (har inget, bara samples) har däremot varit väldigt bra! Ber att någon med bättre koll fyller i.
Angelos: Grek som gör dofter som jag verkligen (!) tycker om. Allt är kantigt, rough men riktigt fint. Irida är en grym fougere men knappast finstämd. Angeliki är en hyllning till hans mormor och en chypre men även den är rätt rå i kanterna.
@Notorious Niklas tycker den luktar askfat. Jag tycker den är grym!
Folkwinds: Väldigt annorlunda dofter, men vill jag påstå rätt coola! Har usla betyg online, helt obegripligt nog. Visst har de en egen stil och kanske inte påminner om allt annat där ute men knappast dåligt gjorda. Riktigt kul!
Slumberhouse: Det jag testat, vilket är väldigt lite, är väldigt sött och fruktigt. För mkt gourmand för mig så någon som gillar det får fylla i.
Sherwood: Det kanske mest underskattade huset i min bok. Grymt bra blandade och fina dofter!