• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu borde det räcka... kanske ;)
E46A9FA4-1644-48D1-B43E-37F398EA0B02.jpeg

Bleu de chanel edt (somrig & lätt)
CH Men Privé (kallare väder, läder & whisky)
YSL Y EDP
PDM Pegasus

Lite sugen på att lukta och jämföra Y mot YSL le nöt, hojta till om någon sitter på småflaskor av sånt...
@Richard1987 sample please ;)
Kul att dem kom fram välbehållna! :)
YSL Y och La nuit är två totalt olika dofter :)

Fått bra tips på Facebook om bra butiker i Florens. Tydligen måste jag besöka Santa Maria Novella och Aquaflor. Någon som har någon erfarenhet av dessa märken?

En till lyckad och bra leverans av @Nic
Har ännu inte riktigt fått kläm på vad jag anser om själva doften men vet att jag vill ha flaskan i min samling!

Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris EDP
C2087849-E6B5-47B2-90EF-CB3B3E9BE3E3.jpeg

Den där är värd att ha i samlingen bara för den vackra flaskan. :)

Trotsar det varma vädret, då jag ändå jobbar och sitter inne, med att testköra nya flaskan med Tobacco Vanille! Himla bra schvung:)
D91BB68C-A50A-4C59-8897-CEF4193466E4.jpeg

Ja man behöver inte många spray av den där för att fylla ett rum. Du kommer inte behöva köpa en ny flaska på ett bra tag... :)

Kul att hitta en svensk parfymtråd. Jag har hittills läst och skrivit på Fragrantica, men ser att det finns fler än jag som har ett sunt intresse för herrdofter. Inspirerad av andra så lägger jag med en bild på delar av min samling. Det som saknas är en Parfum de Marly Herod som jag tappade i golvet när flaskan gled ur min hand pga tyngden, när handen fortfarande var lite blöt efter duschen. De är förbaskat tunga de där 125 ml flaskorna från PdM pga överdrivet tung kork. En del kanske gillar det men för mig är det snarare too much ;). Nåväl - har som tur är lite doftprover på Xerjoff Naxos som får duga som Herod-ersättare tills vidare.

Favoriten är nog Dior Ambre Nuit som jag tycker funkar vid alla tillfällen, tillsammans med TF Oud Wood. AdP Leather var ett impulsköp och knappt använd, samma med Nasomatto Pardon. Bägge köpte oprövade efter att ha läst och youtubat osunt mycket och baserat på positiva omdömen från sådana som verkar ha samma preferenser som jag, även om upplevelse av doft är väldigt individuellt förstås.

Blir nog fler inlägg här framöver, och kommer kanske köpa/sälja lite dofter här i forumet. På återseende!
IMG_0868.JPG

Kul att hitta en svensk parfymtråd. Jag har hittills läst och skrivit på Fragrantica, men ser att det finns fler än jag som har ett sunt intresse för herrdofter. Inspirerad av andra så lägger jag med en bild på delar av min samling. Det som saknas är en Parfum de Marly Herod som jag tappade i golvet när flaskan gled ur min hand pga tyngden, när handen fortfarande var lite blöt efter duschen. De är förbaskat tunga de där 125 ml flaskorna från PdM pga överdrivet tung kork. En del kanske gillar det men för mig är det snarare too much ;). Nåväl - har som tur är lite doftprover på Xerjoff Naxos som får duga som Herod-ersättare tills vidare.

Favoriten är nog Dior Ambre Nuit som jag tycker funkar vid alla tillfällen, tillsammans med TF Oud Wood. AdP Leather var ett impulsköp och knappt använd, samma med Nasomatto Pardon. Bägge köpte oprövade efter att ha läst och youtubat osunt mycket och baserat på positiva omdömen från sådana som verkar ha samma preferenser som jag, även om upplevelse av doft är väldigt individuellt förstås.

Blir nog fler inlägg här framöver, och kommer kanske köpa/sälja lite dofter här i forumet. På återseende!
IMG_0868.JPG
Välkommen!
AdP Colonia Leather är ju grym när det blir lite svalare ute!

Sant - AdP Colonia Leather är enormt fin, men tyvärr gillade inte min fru den lika mycket som jag. Jag är tydligen inte en "läderkille" enligt hennes egna ord haha. Tyvärr syns inte Nasomatto Pardon på bilden ovan. Den är knappt använd av samma anledning som AdP Colonia Leather. Nackdelen med att köpa dofter utan att kolla med sin bättre hälft. Hon är känslig för dofter och jag har den hårda vägen sent om sider lärt mig att kolla med henna, även om jag "smyghandlar" emellanåt. Då är det spännande att ta en ny doft och se om / hur hon reagerar :cool:.

IMG_0868.JPG
Välkommen till Klocksnacks bästa och sämsta tråd. Bästa för att det skrivs mycket vettigt och sämsta för att den totalsprängt hål i min plånbok.

Med alla samples som trillar in, all kunskap osv..

Vilka är dina top3? Oavsett genre, hus etc. Om du bara fick välja 3 parfymer för resten av livet - baserat på de du testat hittills (såklart ;)) - vilka skulle det vara, och varför?

IMG_0868.JPG

Välkommen! Och kul att det är fler som gillar Ambre Nuit i tråden (ingen som pratar om den här), men jag tycker den är helt fantastisk. En keeper så att säga....

Vilka är dina top3? Oavsett genre, hus etc. Om du bara fick välja 3 parfymer för resten av livet - baserat på de du testat hittills (såklart ;)) - vilka skulle det vara, och varför?

Svårt att plocka ut tre tycker jag. Dels därför att tre är för få :D, men också för att jag personligen inte hunnit så långt att jag hittat de jag fastnat för till den grad, jag försöker fortfarande rotera en del. Mina tre, just nu..
87085B6D-9969-49FD-8973-C5AA91CAF5AD.jpeg

AdP - Colonia
Bois 1920 - Relativemente Rosso
Le Labo - Tonka 25

Bubblare
Polo Ralph Lauren - Supreme Oud
Chanel - Allure Home(äldre varianter)

Hade en skvätt gammal Hugo boss White in motion som jag bytte mot typ hel flaska Perri Ellis M. Discontinued som tydligen fått skitbra betyg och ska lukta som Chanel allure (som jag inte doftat på).

Bytte även en Guerlain Boisee och en slant mot El Born by Carner :)
20200717_160259.jpg

Senast ändrad:
Det blev spontanköp på PdM Akaster 125 ml. Tyvärr köpte jag även 2 st doftprover från Cedvard igår i samma doft o_O.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp