Kul att hitta en svensk parfymtråd. Jag har hittills läst och skrivit på Fragrantica, men ser att det finns fler än jag som har ett sunt intresse för herrdofter. Inspirerad av andra så lägger jag med en bild på delar av min samling. Det som saknas är en Parfum de Marly Herod som jag tappade i golvet när flaskan gled ur min hand pga tyngden, när handen fortfarande var lite blöt efter duschen. De är förbaskat tunga de där 125 ml flaskorna från PdM pga överdrivet tung kork. En del kanske gillar det men för mig är det snarare too much
. Nåväl - har som tur är lite doftprover på Xerjoff Naxos som får duga som Herod-ersättare tills vidare.
Favoriten är nog Dior Ambre Nuit som jag tycker funkar vid alla tillfällen, tillsammans med TF Oud Wood. AdP Leather var ett impulsköp och knappt använd, samma med Nasomatto Pardon. Bägge köpte oprövade efter att ha läst och youtubat osunt mycket och baserat på positiva omdömen från sådana som verkar ha samma preferenser som jag, även om upplevelse av doft är väldigt individuellt förstås.
Blir nog fler inlägg här framöver, och kommer kanske köpa/sälja lite dofter här i forumet. På återseende!