• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tack för svaret, Forte har jag hört(framförallt i här) ska ha en helt annorlunda prestande än vanliga NP. Får försöka leta reda på en dekant av Costa Azzurra då!

ok, nu har jag kört costa azzurra på plats i Italien 2 dagar i rad. Performance är direkt usel. Projektion - knappt usel. Vilket, ska tilläggas, är förjävla synd för jag fullkomligt älskar doften. Doften är magiskt bra. Det är verkligen Italiensk kust för mig. Men den blir skinscent efter 1h och dör efter 3. :-(

Testade ATH - Violet Delirium i helgen, visst satt den länge men trodde ändå på som någon skrev 12-14h.... Lite för mkt blomma eller frukt för mig, kommer upp till byte/försäljning i PM tråden senare ikväll.

Sitter med ATH - Santal Extreme på mig nu, har inte gått mer en någon timme men än så länge gillar jag den :D

En bild till med dagens tidvisare också,
B98576C2-9DE0-4770-A686-36A5C69EE1F7.jpeg

Testade ATH - Violet Delirium i helgen, visst satt den länge men trodde ändå på som någon skrev 12-14h.... Lite för mkt blomma eller frukt för mig, kommer upp till byte/försäljning i PM tråden senare ikväll.

Sitter med ATH - Santal Extreme på mig nu, har inte gått mer en någon timme men än så länge gillar jag den :D
Liknande upplevelse, däremot fick jag ohygglig performance av Violet Delirium som jag kände av morgonen efter när jag vaknade. Men doften var inte för mig heller, däremot diggar jag också santal extreme!

Liknande upplevelse, däremot fick jag ohygglig performance av Violet Delirium som jag kände av morgonen efter när jag vaknade. Men doften var inte för mig heller, däremot diggar jag också santal extreme!

De flesta ville ha Violet delirium men jag är också team santal. Tyckte jag försökte haussa den mer också :D

Just nu är mina favoriter hos ATH:

Dirty Slut (men ogillar man blommiga dofter ska man hålla sig från den)
Santal extreme (riktig favorit)
Oud
Arabica

Ska testa neon och ozone här snart tänkte jag. Ser fram emot hans rebranding också, kanske kommer nån ny doft!

Testar AdP Sandalo idag. Får mig att transporteras till en barberare i italien, utanför fönstret är prunkande citrusträd och lavendel och en bit bort skymtar kusten och havet. På radion spelas Andrea bochelli, barberaren nynnar med och pillar med cologne och fina rakknivar med träinfattning.

Här får framförallt citrus, lavendel och sandelträd vara i fokus. Projektion är bra inledningsvis, och kan ännu inte uttala mig riktigt om performance. Doften är manlig men riktigt fräsch! Hoppas performance håller i sig, men jag känner mig lite tveksam..

Testar AdP Sandalo idag. Får mig att transporteras till en barberare i italien, utanför fönstret är prunkande citrusträd och lavendel och en bit bort skymtar kusten och havet. På radion spelas Andrea bochelli, barberaren nynnar med och pillar med cologne och fina rakknivar med träinfattning.

Här får framförallt citrus, lavendel och sandelträd vara i fokus. Projektion är bra inledningsvis, och kan ännu inte uttala mig riktigt om performance. Doften är manlig men riktigt fräsch! Hoppas performance håller i sig, men jag känner mig lite tveksam..

Va hos en barberare i Italien, vid kusten idag. Han hade Fila-tröja och på radion spelades otroligt störande trap på Italienska. Han slängde på aftershave som hette ”whiskey”.

Lyckligtvis va han jävligt duktig. Men jag hoppas ingen gör en parfym som påminner mig om det :D

Va hos en barberare i Italien, vid kusten idag. Han hade Fila-tröja och på radion spelades otroligt störande trap på Italienska. Han slängde på aftershave som hette ”whiskey”.

Lyckligtvis va han jävligt duktig. Men jag hoppas ingen gör en parfym som påminner mig om det :D
Måste vara en annan barberare! ;)

Låter ändå som en kul upplevelse, även om det doftmässigt kanske inte låter som en succé.. vilken doft bar han? ;)

Tips på snygga förvarings/displaymöjligheter för parfymer? Förvarar mina på ett litet bord i källaren nu men hade velat ha något trevligare :)

Hur förvarar ni era parfymer?

Sitter i exakt samma sits. Just nu är de utspridda. Skulle också behöva en bra förvaring. Bor i lägenhet så det finns inte utrymme för ett stort skåp!

Inatio Rehab
97FFFE1C-084B-49D1-93BD-8DB0707744B2.jpeg

Vanilj, tobak & kryddig.
Len och krämig...
Inför leveransen läste jag många som nämner att denna liknar:

Spicebomb fast inte lika aggressiv
TF Tobacco Vanille fast inte lika klingig...
Paco R. 1 million
Har inte provat de men tycker den påminner om JPG La Male.

Häftig flaska, bra tyngd i, känns som sten/keramik.

https://www.fragrantica.com/perfume/Initio-Parfums-Prives/Rehab-50351.html

Tillbaka
Topp