• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hade en skvätt gammal Hugo boss White in motion som jag bytte mot typ hel flaska Perri Ellis M. Discontinued som tydligen fått skitbra betyg och ska lukta som Chanel allure (som jag inte doftat på).

Bytte även en Guerlain Boisee och en slant mot El Born by Carner :)
20200717_160259.jpg
Perri Ellis M var riktigt fin! :D Söt, vanilj och cola. Påminner lite om Armani Code Profumo och Axe Africa (i think?) :D Tråkigt att den är discontinued annars hade jag rekkat er att klicka hem en flaska! Positivt överraskad och tänka sig att jag bytte den mot en liten skvätt av en gammal flaska Boss som jag använt som air freshener på vinden haha

https://www.fragrantica.com/perfume/Perry-Ellis/Perry-Ellis-m-1910.html
20200717_222630.jpg

Senast ändrad:
Jag tvingade min fru genomlida massor av parfymshopping igår i Florens. Santa Maria Novella, Avery och Profuomo Inglese stod på agendan. Egentligen Aquaflor och några till men det blev lite dålig stämning efter ett tag...

På Avery hittade jag ”den”! Vad är då den?

Jo min ultimata sommar-doft! Den kommer från ett parfymhus jag aldrig hört talas om tidigare - the fragrance kitchen. Naturligtvis är den skitdyr men fan så bra! Den påmminer rejält om Costa Azzurra men har till skillnad från TF rejält bra performance. På mig projicerade den i över 6h innan den blev en skin scent. (Och satt från 11:00 till jag somnade).

Lite mer info om TFK:
TFK, The Fragrance Kitchen, is a Kuwait-based fragrance house started in 2005 by Sheikh Majed Al-Sabah, in order to transfer his childhood memories and sensory memories that became associated with his beloved grandmother. Fragrance can be a translation of memories and Sheikh Majed has skillfully combined both by using Oud, Taif Rose and Agarwood which were used frequently by his grandmother.

Doften:
https://www.fragrantica.com/perfume/The-Fragrance-Kitchen/Cosmos-52090.html

Jag kommer splitta den en del (för att den va skitdyr). Återkommer när jag är hemma igen från Italien.

Kvällens doft: El Born by Carner.

Fantastiskt fin doft med mycket vanilj och honung, inslag av fikon och tycker också att den luktar anis (om man sniffar direkt på appliceringsområdet) även om det inte är listat bland noterna.

Två två sprays bakom öronen och man möts av en varm, söt och krämig vanilj av hög kvalité :D Gourmand doft som inte är för påträngande, tror den hade passat i de flesta sammanhang även om den är lite sexig.

20200720_204455.jpg

Tror den kommer bli grym till hösten/vintern och enligt frugan är den betydligt bättre än den säck potatis jag bytte den mot (Guerlain Boisee)

Söker tips på sommarparfym som sitter i hela dagen utomhus. Något som doftar som Green Irish Tweed, Pacific Rock Moss, PdM Percival men har projektion och performance som Oud For Greatness, Interlude eller Terroni. Tänk er linneskjorta och shorts på en beachclub i södra Frankrike.

Finns det en sådan? :)

Är det bara för mig som Boozt är långsamma? 1-2 dagar ska det ta enligt hemsidan men min order bearbetas fortfarande..

Mvh Otålig kille :banghead:

Tillbaka
Topp