• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bvb

Cartier
2-Faktor
Även jag fick paket av @Nic :)

F7887E62-9917-4A5F-AA46-8A27C9C1B3BD.jpeg
 

Reverso

Panerai
Haha alltså... first impression av YSL La nuit är att den nya formulan är helt jävla urvattnad. Den jag köpte av Nic spelar fan i mig i en helt annan liga. Tog ett litet sprut i vardera armveck och känner en markant skillnad :D
@Reverso

Nä du det var droppen ... nu måste jag också ha en. Är väldigt nöjd med min 2018 batch den har bra performance på mig, men jag bara måste testa that sweet vintage juice änna.
 

Richard1987

Panerai
Nä du det var droppen ... nu måste jag också ha en. Är väldigt nöjd med min 2018 batch den har bra performance på mig, men jag bara måste testa that sweet vintage juice änna.
Höger armveck (2019 års formula) med näsan pressad mot huden: mild och len, behaglig, känns nästan som att parfymen är på väg bort.
Vänster armveck (pre 2013 formula) med näsan pressad mot huden: "shit, hade inte kunnat ha kvar näsan här särskilt länge utan att få huvudvärk, doftar för starkt"

Alltså vet inte om pre 2013 är ovanligt stark eller 2019 ovanligt svag...men skulle nästan våga säga att pre 2013 doftar mer än dubbelt så mycket :S

1h och 40 min sedan applicering^^
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Testade Orto Parisi- parfymer idag när jag köpte cigarrer (japp i en kombinerad parfym och cigarr-butik i Pisa). Gick lös på terroni, megamare och boccanera. Det här är niche deluxe vilket man kan förvänta sig av Gualtieri (ni som testat Nasomatto vet vad jag talar om).

Ingen av dem ger en ”åh det här är najs” känsla hos mig. Men ALLA får mig att stanna upp och verkligen dofta efter med jämna mellanrum. Vet inte om jag gillar dem eller inte men jag överväger att klippa en megamare alldeles oavsett - för att den är så speciell!
 

Nic

Rolex
2-Faktor

Nic

Rolex
2-Faktor
Varm behaglig vaniljdoft, första intrycket efter att ha burit den idag är bra! Inte för påträngande. Jag är nöjd, kompletterar övriga dofter i skåpet perfekt. Tack ska du ha :)
Kul att du uppskattar den. Tycker själv den är väldigt trevlig, mycket pang för pengen. :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Denna imorse...
pdmpm1600pv_cclear.jpg


... perfekt när man ska spendera dagen på kontoret. Alltså jag tycker verkligen denna är så bra, det är också den första lättare doften som jag köpt en hel flaska av.

Imorgon förväntar jag mig leverans av en till lättare doft....
 

dauit

Panerai
2-Faktor
ok, nu har jag kört på plats i Italien 2 dagar i rad. Performance är direkt usel. Projektion - knappt usel. Vilket, ska tilläggas, är förjävla synd för jag fullkomligt älskar doften. Doften är magiskt bra. Det är verkligen Italiensk kust för mig. Men den blir skinscent efter 1h och dör efter 3. :-(
Fick hem dekanten igår, har på mig den nu.

Om jag jämför med Acqua-versionen är den mindre fräsch men har samma DNA, denna kanske någon mer Wood samt Seawood. Projektionen är som du skriver mindre bra, man känner den om någon, mot förmodan, vill krama eller sniffa en. Detta gäller under hela tiden fram till att det blir en skinscent 3h senare. Jag hade på mig den på en tomt kontor med AC.

Vafan, när kan TF börja göra mediterianparfymer som med en kvalité som motsvarar priset. Blir arg för nu måste jag hitta en värdig ersättare till TF Costa Azzurra för den är orimligt bra men inte värt pengarna för fem öre.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fick hem dekanten igår, har på mig den nu.

Om jag jämför med Acqua-versionen är den mindre fräsch men har samma DNA, denna kanske någon mer Wood samt Seawood. Projektionen är som du skriver mindre bra, man känner den om någon, mot förmodan, vill krama eller sniffa en. Detta gäller under hela tiden fram till att det blir en skinscent 3h senare. Jag hade på mig den på en tomt kontor med AC.

Vafan, när kan TF börja göra mediterianparfymer som med en kvalité som motsvarar priset. Blir arg för nu måste jag hitta en värdig ersättare till TF Costa Azzurra för den är orimligt bra men inte värt pengarna för fem öre.

Testa Orto Parisi - Megamare eller Profumum Roma - Aqua di Sale. De är betydligt mer niche men marina dofter med fokus på hav. Och såklart - otroligt mycket bättre prestanda ...
 
Topp