• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Doftar blått idag,
7B97C474-2CD4-4641-ADAC-23A405C4CE02.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Mancera/Aoud-Blue-Notes-30383.html
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Söker tips på sommarparfym som sitter i hela dagen utomhus. Något som doftar som Green Irish Tweed, Pacific Rock Moss, PdM Percival men har projektion och performance som Oud For Greatness, Interlude eller Terroni. Tänk er linneskjorta och shorts på en beachclub i södra Frankrike.

Finns det en sådan? :)

Inte vad jag vet om. Vet för övrigt inte om någon (!) parfym som har projektion och performance som interlude. Inte heller någon som kommer ens nära.

Men förslag med bra performance (som jag tycker funkar bra på sommaren):

Terre d Hermes (edp)
Amouage- jubilation
Amouage - reflection
Tfk - cosmos
MFK - oud satin mood extrait
MFK - aqua universalis forte

Sen har du ett par som enligt mig inte är mass appealing på samma sätt:

Orto Parisi - megamare
Profumum Roma - aqua di sale
Men tydliga sommar och hav-dofter med grym performance!
 

LeoJAttit

Omega
Senast ändrad:

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Fantastisk sales pitch :D:D:D. Hittade nedan i en FB-grupp

SE HIT! Är du MAN som snart får en efterlängtad lön och känner för att fortplanta dig till helgen, då skulle jag i allra högsta grad rekommendera denna fortplantningsspray (eller sex-vatten!!! på norska). Ett par sprut från denna vätska och du förvandlas till en oemotståndlig parningshunk som aggressivt utstrålar sexuell tillgänglighet. Välj och vraka tills du bestämt dig för vilket hondjur du vill fortplanta dig med! Detta är den senaste releasen från huset och har fått väldigt fina recensioner. 5ml av dessa droppar får du för endast 120kr inkl frakt och dekant. Känner du dig extra viril och eldig, och har undanlagt krut så det räcker åt att befrukta alla honor, då kan du få 10ml inkl allt för endast 200kr. Först till barn...jag menar kvarn!! Till alla andra Splittar bort en del av min nya flaska Goldfield & Banks - Bohemian Lime https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Bohemian-Lime-60923.html Alla priser inkl frakt och dekant Filmar när jag skickar 5ml 120kr 10ml 200kr
 
Fantastisk sales pitch :D:D:D. Hittade nedan i en FB-grupp

SE HIT! Är du MAN som snart får en efterlängtad lön och känner för att fortplanta dig till helgen, då skulle jag i allra högsta grad rekommendera denna fortplantningsspray (eller sex-vatten!!! på norska). Ett par sprut från denna vätska och du förvandlas till en oemotståndlig parningshunk som aggressivt utstrålar sexuell tillgänglighet. Välj och vraka tills du bestämt dig för vilket hondjur du vill fortplanta dig med! Detta är den senaste releasen från huset och har fått väldigt fina recensioner. 5ml av dessa droppar får du för endast 120kr inkl frakt och dekant. Känner du dig extra viril och eldig, och har undanlagt krut så det räcker åt att befrukta alla honor, då kan du få 10ml inkl allt för endast 200kr. Först till barn...jag menar kvarn!! Till alla andra Splittar bort en del av min nya flaska Goldfield & Banks - Bohemian Lime https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Bohemian-Lime-60923.html Alla priser inkl frakt och dekant Filmar när jag skickar 5ml 120kr 10ml 200kr
Visste inte att surströmming såldes på sprayflaska.
 
  • Like
Reactions: S.L

Richard1987

Panerai
Fan att man missade utförsäljningen av 50 ml paco rabanne lucky prive för 219 kr på Åhlens idag.
Priset gäller ej butik. Fanns i lager online precis inban jag skulle in på möte...slut efter :(
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Fantastisk sales pitch :D:D:D. Hittade nedan i en FB-grupp

SE HIT! Är du MAN som snart får en efterlängtad lön och känner för att fortplanta dig till helgen, då skulle jag i allra högsta grad rekommendera denna fortplantningsspray (eller sex-vatten!!! på norska). Ett par sprut från denna vätska och du förvandlas till en oemotståndlig parningshunk som aggressivt utstrålar sexuell tillgänglighet. Välj och vraka tills du bestämt dig för vilket hondjur du vill fortplanta dig med! Detta är den senaste releasen från huset och har fått väldigt fina recensioner. 5ml av dessa droppar får du för endast 120kr inkl frakt och dekant. Känner du dig extra viril och eldig, och har undanlagt krut så det räcker åt att befrukta alla honor, då kan du få 10ml inkl allt för endast 200kr. Först till barn...jag menar kvarn!! Till alla andra Splittar bort en del av min nya flaska Goldfield & Banks - Bohemian Lime https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Bohemian-Lime-60923.html Alla priser inkl frakt och dekant Filmar när jag skickar 5ml 120kr 10ml 200kr

haha, fan den sålde som smör. Såg den sent :D
 

Richard1987

Panerai
Fått erbjudande om att byta en av mina vintage dior homme sport mot vanliga dior homme 2005 formula med silver stem :) Tror jag slår till.

Ca 2 ml kvar av min från 2015
20200723_191448.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fantastisk sales pitch :D:D:D. Hittade nedan i en FB-grupp

SE HIT! Är du MAN som snart får en efterlängtad lön och känner för att fortplanta dig till helgen, då skulle jag i allra högsta grad rekommendera denna fortplantningsspray (eller sex-vatten!!! på norska). Ett par sprut från denna vätska och du förvandlas till en oemotståndlig parningshunk som aggressivt utstrålar sexuell tillgänglighet. Välj och vraka tills du bestämt dig för vilket hondjur du vill fortplanta dig med! Detta är den senaste releasen från huset och har fått väldigt fina recensioner. 5ml av dessa droppar får du för endast 120kr inkl frakt och dekant. Känner du dig extra viril och eldig, och har undanlagt krut så det räcker åt att befrukta alla honor, då kan du få 10ml inkl allt för endast 200kr. Först till barn...jag menar kvarn!! Till alla andra Splittar bort en del av min nya flaska Goldfield & Banks - Bohemian Lime https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Bohemian-Lime-60923.html Alla priser inkl frakt och dekant Filmar när jag skickar 5ml 120kr 10ml 200kr

Travesti på Gents unkna reklam på samma tema.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ngn som testat Dior homme 2005 formulan?
Har ett par flaskor av 2005:an, grymt bra. Nu var det ett tag sen jag testade den senare formulan, men om jag minns rätt så var det faktiskt inte nån jättestor skillnad som jag direkt la märke till. De har lyckats ganska bra med den omformuleringen skulle jag tro. Förmodligen är prestandan bättre på den äldre, brukar oftast vara så.
 

Richard1987

Panerai
Har ett par flaskor av 2005:an, grymt bra. Nu var det ett tag sen jag testade den senare formulan, men om jag minns rätt så var det faktiskt inte nån jättestor skillnad som jag direkt la märke till. De har lyckats ganska bra med den omformuleringen skulle jag tro. Förmodligen är prestandan bättre på den äldre, brukar oftast vara så.
Tack! :D Tror det blir ett byte mot en av mina dior homme sport...tycker den är fantastisk men kul att prova annat :D
20200724_075753.jpg
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Nic
Topp