• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Dagens blev Layton,
60EF6750-45A8-413A-8418-E3D13A0D4783.jpeg

https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-de-Marly/Layton-39314.html
En hel del PdM är absolut inte för mig men denna är ok.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Den är grym tycker jag :)
Sugen på att testa den du byter bort men hittar inget vettigt att byta mot.
Den går ju att köpa rakt av också och så himla galet ligger den väl inte i pris?
PdM freshies är inte för mig. Har testat Sedley & Percival och det funkade inget vidare. Träffade en PdM samlare/entusiast häromdagen som sa att utöver hysteriska youtube reviewers så sågades nya PdM freshien Sutton/Epsom/Greenley (många namn på den nu men blir Greenley vad jag förstår) tydligen rätt hårt av vanliga entusiaster på forum & FB grupper.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Den går ju att köpa rakt av också och så himla galet ligger den väl inte i pris?
PdM freshies är inte för mig. Har testat Sedley & Percival och det funkade inget vidare. Träffade en PdM samlare/entusiast häromdagen som sa att utöver hysteriska youtube reviewers så sågades nya PdM freshien Sutton/Epsom/Greenley (många namn på den nu men blir Greenley vad jag förstår) tydligen rätt hårt av vanliga entusiaster på forum & FB grupper.
Nej då, verkar vara bra pris men jag har bestämt (får de hur länge det håller :rolleyes:) att göra mig av med alla samplers/dekanters innan jag fortsätter ner i träsket ;)

Fan va trist att höra om Sutton/Epsom/Greenley det är den gröna va? Jag är oerhört nyfiken på den nämligen.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Nej då, verkar vara bra pris men jag har bestämt (får de hur länge det håller :rolleyes:) att göra mig av med alla samplers/dekanters innan jag fortsätter ner i träsket ;)

Fan va trist att höra om Sutton/Epsom/Greenley det är den gröna va? Jag är oerhört nyfiken på den nämligen.
Greenley ser ju visuellt extremt fräsch ut, de har iaf lyckats med flaska/färg. Jag hyser fortfarande lite hopp då många av PdMs dofter verkar tilltala deras fanbase men inte mig, kanske kommer den funka för mig då? :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Rekommenderar att testa fler Nishane, har blivit något av en favorit hos mig. Testat Hacivat, Ani, Fan your Flames och Karagoz. Hållbarheten på samtliga är episk!

Vart rekommenderar du att man nosar vidare?

Har själv bara luktat på Hacivat men är fast. Funderar främst på Ani och Fan Your Flames. Lite sugen på Vetivern också.

Var börjar man lämpligast?
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Vart rekommenderar du att man nosar vidare?

Har själv bara luktat på Hacivat men är fast. Funderar främst på Ani och Fan Your Flames. Lite sugen på Vetivern också.

Var börjar man lämpligast?
TT i facebookgruppen som rekommenderats här har möjlighet att lösa splittar tror jag. Har iaf varit så tidigare, 5-10ml. Hittat en sida som har 20% på just Nishane om du skulle vara sugen på en flaska, hojta isf :)

Gällande dofterna du är sugen på:
Ani är stark på vaniljfronten, väldigt stark. Men gillar man det är den grym.
FyF är som att bära med sig en shisha-lounge, där tobaken är söt. Jag älskar den!
Karagoz luktar lite red-vines, amerikanska godiset, men går sen mer över åt druva, utan det söta på samma sätt. Föredrar de två ovan, tror Karagoz är en vattendelare, där jag ännu inte valt sida :)
 

otisred

Omega


Säljes ett gäng prover.

MKF Out Satin Mood Extrait de parfum 2 ml 50 kr. SÅLD!
MFK OUD Extrait de parfum 2ml 50 kr SÅLD!
MFK Gently Fluidity Gold 2ml 50 kr (missa inte denna! Min favorit från MFK) SÅLD!
Le Labo Santal 33 Eau de parfum 0,75 ml 40 kr SÅLD!
Byredo Mojave Ghost Eau de parfum ca 1,7 ml av 2 ml 40 kr. SÅLD!

Gratis frakt (kuvert) ingår. Hojta i PM om ni är sugna. :)
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
TT i facebookgruppen som rekommenderats här har möjlighet att lösa splittar tror jag. Har iaf varit så tidigare, 5-10ml. Hittat en sida som har 20% på just Nishane om du skulle vara sugen på en flaska, hojta isf :)

Gällande dofterna du är sugen på:
Ani är stark på vaniljfronten, väldigt stark. Men gillar man det är den grym.
FyF är som att bära med sig en shisha-lounge, där tobaken är söt. Jag älskar den!
Karagoz luktar lite red-vines, amerikanska godiset, men går sen mer över åt druva, utan det söta på samma sätt. Föredrar de två ovan, tror Karagoz är en vattendelare, där jag ännu inte valt sida :)

Köpte min Hacivat av TT. Bra säljare, mitt brev kom fram på bara en dag också. Ska testa mig igenom Nishane :)

Vilken sida har 20% på Nishane?
 

Richard1987

Panerai
Alltså förvånas över Dior Homme sport 2008...8 timmar efter applicering och man får fortfarande whiffs av den. Lätt min bästa freshie :D (som egentligen inte är så aquatic som namnet ger sken av)
 

otisred

Omega


Säljes ett gäng prover.

MKF Out Satin Mood Extrait de parfum 2 ml 50 kr. SÅLD!
MFK OUD Extrait de parfum 2ml 50 kr SÅLD!
MFK Gently Fluidity Gold 2ml 50 kr (missa inte denna! Min favorit från MFK)
Le Labo Santal 33 Eau de parfum 0,75 ml 40 kr SÅLD!
Byredo Mojave Ghost Eau de parfum ca 1,7 ml av 2 ml 40 kr. SÅLD!

Gratis frakt (kuvert) ingår. Hojta i PM om ni är sugna. :)

Kul att alla försvann förutom MFK Gently Fluidity Gold. Den bästa av dem alla! :D

Den är vaniljig, ambrig och enligt mig bottle worthy utan tvekan!

Väldigt fascinerande också hur Silver-versionen är en helt olik, som en helt annan parfym, trots exakt samma noter.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kul att alla försvann förutom MFK Gently Fluidity Gold. Den bästa av dem alla! :D

Den är vaniljig, ambrig och enligt mig bottle worthy utan tvekan!

Väldigt fascinerande också hur Silver-versionen är en helt olik, som en helt annan parfym, trots exakt samma noter.

Väldigt få MFK jag inte sett som bottle worthy. Topp-hus i min bok!

Slut!
 
Topp