• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag hade just nämnda Monarch när jag träffade en stekig kompis (klassisk stil kanske han hade sagt). Han frågade direkt vad jag hade för parfym och ville köpa den.

Väldigt fin doft och absolut inte skinnjacka. Tarek har den och dekanterar (där jag fick min från). Ligger högt på min favo-lista.
Redan talat med Tarek och han sade att Monarch är mer lättburen än OL. Beställer jag hem en dekant och fastnar för den så måste jag beställa ytterligare en lite dyrare flaska. OL är ju mycket vänligare mot plånboken. Vill också köp en flaska Initio Rehab, så försöker ta det lite lugnt... 😅

EDIT: Såg nu att Monarch har oud sig. Blev lite tveksam... Kanske värt att köra på OL direkt ändå.
 
Senast ändrad:

16610

Patek
2-Faktor
Parfym.se
B15046DA-E00B-4A85-9208-4727037FDA5D.jpeg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Testat Widian London några timmar nu. Köpte den då läder+hallon så klart för tankarna till tuscan leather.

Den börjar med fräscha gröna toner, varken läder eller hallon till att börja med.
Går sedan över till att utveckla mer lädertoner, nu börjar det likna lite TL. Men denna är mer komplicerad. Jag känner av tydliga blommiga inslag, även vanilj, dock svagt.
Likheten med TL finns där men den är samtidigt sin egen doft på ett bra sätt. I drydown är de blommiga och gröna tonerna borta och läder dominerar. Kunde varit en riktigt intressant doft, nästan signaturvärdig, men performance och projektion är för dålig. Redan efter en timme känns den som en hudnära doft.
 

Richard1987

Panerai
Testar min dekant av PDM Carlisle igen, riktigt jäkla fin doft! :)

MEN är det bara jag som tycker att det inte blir tillräckligt stor variation mellan alla dessa lite mörkare höstdofter. Layton, JPG Le Male, Carlisle, Mancera red Tobacco, Zara rich warm addictive, spicebomb extreme, dior homme intense, TF noir extreme etc etc

Känslan är nästan att det kvittar vad man drar på sig, för det luktar ändå "typ samma"
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Redan talat med Tarek och han sade att Monarch är mer lättburen än OL. Beställer jag hem en dekant och fastnar för den så måste jag beställa ytterligare en lite dyrare flaska. OL är ju mycket vänligare mot plånboken. Vill också köp en flaska Initio Rehab, så försöker ta det lite lugnt... 😅

EDIT: Såg nu att Monarch har oud sig. Blev lite tveksam... Kanske värt att köra på OL direkt ändå.

Testa Monarch nu! Den är galet bra! Inte en oud-doft. Inte en läder-doft. Det är en otroligt välkomponerad, balanserad maskulin doft!

DD: Xerjoff Shooting Stars - Uden Overdose
82323141-ED4D-40F7-89BA-B142EBC194EC.jpeg

Gul, kryddig, varm, får lite trä också fast inget finns listat i doftnoterna. Kalasfin. Funkar helt ok på hösten också.

Den är så jäkla bra den där!
 

JCE

Cartier
Någon som provat dessa Molecule 01 osv. dofter som innehåller Iso E Super?
Skulle vara intressant att testa hur de funkar. Verkar ju som man äventuellt inte själv känner av doften men alla andra gör det.
Lär även funka bra ihop med andra dofter då man kör lager på lager.
1603874956030.png

https://row.escentric.com/
 
  • Like
Reactions: bvb

johpe

Panerai
2-Faktor
Testar min dekant av PDM Carlisle igen, riktigt jäkla fin doft! :)

MEN är det bara jag som tycker att det inte blir tillräckligt stor variation mellan alla dessa lite mörkare höstdofter. Layton, JPG Le Male, Carlisle, Mancera red Tobacco, Zara rich warm addictive, spicebomb extreme, dior homme intense, TF noir extreme etc etc

Känslan är nästan att det kvittar vad man drar på sig, för det luktar ändå "typ samma"
Jo håller med! Provar för första gången den väldigt hyllade Nasomatto Pardon idag och hade väldigt höga förhoppningar om att den skulle vara annorlunda/speciell/magnifik men tyvärr måste jag säga att jag blev besviken för den luktar precis som alla andra trä/oud/tobacc dofter. Black Afgano där i mot tycker jag var jävligt cool och väldigt god och faktiskt annorlunda (får inte ngra direkt majja associationer där i mot).
 
  • Like
Reactions: bvb

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
DD Initio - Oud for Greatness
Alla tre är fruktansvärt lika i doft 😍, upplever Liwa som lite sötare än dom andra två men alla är jackpot 🙌👏🥳.
3783F1A4-5EB8-4131-A73D-F3C751AC6761.jpeg
Hört flera nämna att de tycker att Baccarat Rouge och Liwa är lika. Känner själv inga likheter alls. Baccarat är ju sockersöt och saknar det där mörka och lite surfruktiga som finns i Liwa.

Har faktiskt en dekant på OfG på ingång. Hört mycket gott om den. Vad säger ni annars om Initio? Rehab älskar jag och kommer köpa en helflaska inom kort. Kanske en dekant på Side Effect eller Blessed Baraka?

Förresten, känner någon till en utländsk hemsida där Initio säljs för lite lägre pris jämfört med de svenska priserna?
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hört flera nämna att de tycker att Baccarat Rouge och Liwa är lika. Känner själv inga likheter alls. Baccarat är ju sockersöt och saknar det där mörka och lite surfruktiga som finns i Liwa.

Har faktiskt en dekant på OfG på ingång. Hört mycket gott om den. Vad säger ni annars om Initio? Rehab älskar jag och kommer köpa en helflaska inom kort. Kanske en dekant på Side Effect eller Blessed Baraka?

Förresten, känner någon till en utländsk hemsida där Initio säljs för lite lägre pris jämfört med de svenska priserna?

Jag personligen tycker alla tre dofterna påminner om varandra men kanske är fel på mitt luktsinne 😂😎. Håller givetvis med att dom inte är identiska men likheter finns. Jag är än så länge positivt överraskad över OfG men behöver utvärdera den mer 😊. Den är absolut inte lika söt som Liwa.
 
Har två Terre D’Hermés jag inte använder. Köpta av känd forumprofil, endast testade av honom och endast testade av mig. Den ena är Terre D’Hermés Eau de Parfum och den andra är Terre D’Hermés Eau Intense Vétiver. Båda är 50ml. Intresserad skickar meddelande :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vid tillfälle ska jag jämföra TL, TL intense och Godolphin. Intrycket av intense är hittills riktigt bra! Sida vid sida inser man också hur söta de andra egentligen är. Intense saknar i princip sötma.
AB391ED7-BFC9-48A4-A30B-B3852E674EBE.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Testade precis både TL och OL på vardera hand. Gillar TL, men tycker att den nog blir lite väl för ”rå” på mig”. OL är helt klart bättre på mig - blommig läder, skulle jag säga. Jag avvaktar dock och testar på Monarch innan jag tar ett slutgiltigt beslut. :)
 

WiktorK

Omega
Fick tillsist mitt paket från Tallink, bara för att inse att jag beställde fel parfym. Är det någon som är sugen på denna innan den skickas tillbaka? Är oöppnad och jag betalade 550 kr för 75 ml, släpper den för samma pris.

Finns i Stockholm och kan givetvis skickas, då delar vi på frakten.
 

Bilagor

  • Screenshot_20201029-080525_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201029-080525_Samsung Internet.jpg
    58.3 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Topp