• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Richard1987

Panerai
Efter tulldeklaration och annat skräp fick jag nu hem ett gäng tomma plastdekanter. Tänker att det hade varit kul att börja sälja ett mindre antal och dela med sig av det man har :)

Modellen på dekant var lite längre och smalare än dem jag själv brukar köpa. Ovandelen är push on och verkar sitta som berget (behövs tång för att få av haha) och sprayern verkar bra :)

Småpillar och provtestar med vatten nu 😂
20210222_123955.jpg
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Efter att i princip doftat på korken av Tobacco Oud kan jag säga att det blir en doft jag kommer få njuta av i min ensamhet. Finns inte på kartan att frugan kommer tillåta mig ha den på mig om hon ens funderar på att komma hem samma dag.
 

Richard1987

Panerai
Såja, provar mig på att sälja lite splitts :)
Hojta om ni vill testa något!


Säljer inte enskilda samples av en anledning: orkar ej 🤔
 
Ville testa Mancera för att se om jag kan hitta en ersättare till min signatur doft. Har suttit ca 30min på huden nu och är väl inte "my cup of tea" Får ge den tid och se hur den utvecklar sig.

IMG_20210222_162644.jpg
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Efter att i princip doftat på korken av Tobacco Oud kan jag säga att det blir en doft jag kommer få njuta av i min ensamhet. Finns inte på kartan att frugan kommer tillåta mig ha den på mig om hon ens funderar på att komma hem samma dag.

Min hotade med separata sovrum om jag köpte Oud Palao. Den är ändå mild 🤷‍♂️
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
rochas-moustache-eau-de-parfum-for-man_.jpg

Mitt senaste inköp - ”tack” vare den här tråden. I dubbel bemärkelse dessutom. Dels för att någon rekommenderade den och dels för att @S.L va slug nog att sticka till en dekant för att stimulera mitt beroende.

Med er som vänner behöver min ekonomi inga fiender.

Nåväl, denna va iaf jävligt billig. Och mysig. Och min fru gillade den. Och det mina vänner är inte vanligt.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
rochas-moustache-eau-de-parfum-for-man_.jpg

Mitt senaste inköp - ”tack” vare den här tråden. I dubbel bemärkelse dessutom. Dels för att någon rekommenderade den och dels för att @S.L va slug nog att sticka till en dekant för att stimulera mitt beroende.

Med er som vänner behöver min ekonomi inga fiender.

Nåväl, denna va iaf jävligt billig. Och mysig. Och min fru gillade den. Och det mina vänner är inte vanligt.
Låter som ett bättre köp än Tobacco Oud som fick betyget ”läckte det om kompostpåsen?”
 
Begriper inte missnöjet mot Cedrat Boise - helt klart en av mina mest komplimangsgivande parfymer. 🤔

Jag vill inte dra alla tjejer över en kam, men av alla videos och det man själv har upplevt är det "fräscht och rent" som går hem allra bäst på den fronten. Dofter som Aqua di Gio, Versace Pour Homme, Dior Sauvage, Bleu de Chanel, YSL Y... Ni vet, det är säkra kort. Tråkigt, men säkert. Man kan inte dra på sig Tom Ford, PdM, Amouage eller liknande och förvänta sig samma respons.
 
Begriper inte missnöjet mot Cedrat Boise - helt klart en av mina mest komplimangsgivande parfymer. 🤔

Jag vill inte dra alla tjejer över en kam, men av alla videos och det man själv har upplevt är det "fräscht och rent" som går hem allra bäst på den fronten. Dofter som Aqua di Gio, Versace Pour Homme, Dior Sauvage, Bleu de Chanel, YSL Y... Ni vet, det är säkra kort. Tråkigt, men säkert. Man kan inte dra på sig Tom Ford, PdM, Amouage eller liknande och förvänta sig samma respons.
Ja, det är verkligen olika. Var ett blindköp och gick just på att den skulle vara fräsch och hålla länge när jag köpte den. Tyvärr inte min typ, nåt i den stör mig, är säkert lite kräsen också. Får bli nåt annat kul istället :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Begriper inte missnöjet mot Cedrat Boise - helt klart en av mina mest komplimangsgivande parfymer. 🤔

Jag vill inte dra alla tjejer över en kam, men av alla videos och det man själv har upplevt är det "fräscht och rent" som går hem allra bäst på den fronten. Dofter som Aqua di Gio, Versace Pour Homme, Dior Sauvage, Bleu de Chanel, YSL Y... Ni vet, det är säkra kort. Tråkigt, men säkert. Man kan inte dra på sig Tom Ford, PdM, Amouage eller liknande och förvänta sig samma respons.
Så sant så. Den enda som gillar mina pdm, kilian, Amouage är min 6åriga son 😂
Sambon gillar dom inte, men grabben säger alltid att jag luktar gott
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Testar Jubilation XXV efter jobbet och vilken doft! Oroväckande mycket kommentarer om dålig performance, kräver inte 24h men skapligt bör det ändå vara. Hur lång tid får ni ut av den?
 

eau.m.g

Omega
Testar Jubilation XXV efter jobbet och vilken doft! Oroväckande mycket kommentarer om dålig performance, kräver inte 24h men skapligt bör det ändå vara. Hur lång tid får ni ut av den?
Inget jag själv upplevt. Närvarande minst en hel arbetsdag. Klagar man på performance på denna så har man väldigt höga förväntningar.

Jag har New York Intense från FDB som luktar mer eller mindre likadant, med något bättre prestanda.

I min näsa så påminner även Epic om Jubilation. Samma Oud, Frankincense, Cedar, Myrra, Mysk men med annan krydda. Även den med bra performance
 
Topp