• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Misstänker det 😄 Transdiskussionen:
D2DF0197-DA3E-4848-90F4-9DE639992800.jpeg

En annan rubrik för att väcka uppmärksamhet:
6D4E5781-2CE1-4CEB-BDF2-5BAF17801C0F.jpeg
Löjligt, vem orkar anmäla en sådan sak? :shifty:

Löjligt, vem orkar anmäla en sådan sak? :shifty:
A86BB7BD-0014-4EC6-8773-387238CFA732.jpeg

Sorry för off topic!

Dagens doft: Creed - Jardin d’Amalfi. Så bra doft men inser nu att longevityn inte där, tyvärr… så jäkla tråkigt men knappast enda freshien med det problemet. Men för den prislappen måste den vara bättre. Själva doften dock är nära 10/10 imo.
2656BD11-E015-4088-8E53-12B5997D884D.jpeg

Senast ändrad:
Det kanske redan avhandlats i tråden, men orkar inte plöja 359 sidor… Problem: jag har en dunk Blenheim Bouquet med glaspropp som är svår att ta med i necessären. Vilken är den bästa miniflaskan man kan fylla själv och var köper man den? Gärna sprayfunktion men inget måste.

Jag kör Sean John - 3 AM idag. Riktigt bra sommardoft. Doftar bubblande och uppfriskande. Lite gin&tonic-vibe. Inte den bästa när det kommer till hållbarhet och projektion, men det spelar ingen roll här, du kan med enkelhet vara oblyg på avtryckaren. Enastående sprayer också, som en lätt, bred, dusch. Kan mycket väl vara den bästa distributionen jag äger.

Jag skäms inte för att bära denna doft, men är man lite snobbig med dofterna kanske man inte vill stoltsera med en Sean John-parfym. Med detta sagt, skulle denna vätska vara i en Creed-flaska skulle den förmodligen ha mycket hype. Min tanke.

thumbnail_IMG_3392.jpg

Det är den nya för 2021 va? Gillar du den? Vet du hur den är i jämförelse med den "vanliga" light blue?
Det är den nya och limiterade versionen för i år. Den har diskuterats en del i tråden de senaste veckorna och fått rätt bra med uppskattning. Jag tycker att det är en grym sommardoft, väldigt realistisk grapefrukt, bra hållbarhet men ingen beast mode projektion såklart (det är en freshie trots allt). Fick hem min andra flaska av denna idag och splitt på den finns i min dekantlista om man vill testa innan ev. köp av helflaska,

Jag kör Sean John - 3 AM idag. Riktigt bra sommardoft. Doftar bubblande och uppfriskande. Lite gin&tonic-vibe. Inte den bästa när det kommer till hållbarhet och projektion, men det spelar ingen roll här, du kan med enkelhet vara oblyg på avtryckaren. Enastående sprayer också, som en lätt, bred, dusch. Kan mycket väl vara den bästa distributionen jag äger.

Jag skäms inte för att bära denna doft, men är man lite snobbig med dofterna kanske man inte vill stoltsera med en Sean John-parfym. Med detta sagt, skulle denna vätska vara i en Creed-flaska skulle den förmodligen ha mycket hype. Min tanke.

thumbnail_IMG_3392.jpg

Den har jag var sugen på att köpa själv!
Men har aldrig lyckats klicka hem den av ngn anledning.

Det kanske redan avhandlats i tråden, men orkar inte plöja 359 sidor… Problem: jag har en dunk Blenheim Bouquet med glaspropp som är svår att ta med i necessären. Vilken är den bästa miniflaskan man kan fylla själv och var köper man den? Gärna sprayfunktion men inget måste.
Vad du än köper så se till att själva behållaren är i glas och inte i plast. Jag har några billiga från någon wish-liknande kinasida som funkar bra.

Brukar kallas "atomizer".

Det är den nya och limiterade versionen för i år. Den har diskuterats en del i tråden de senaste veckorna och fått rätt bra med uppskattning. Jag tycker att det är en grym sommardoft, väldigt realistisk grapefrukt, bra hållbarhet men ingen beast mode projektion såklart (det är en freshie trots allt). Fick hem min andra flaska av denna idag och splitt på den finns i min dekantlista om man vill testa innan ev. köp av helflaska,
Skickade pm :)

• Like
Reactions: S.L

thumbnail_IMG_3392.jpg

Varit nyfiken på den men aldrig hittat nån ”bekväm” sida att beställa ifrån, vart köpte du?

Varit nyfiken på den men aldrig hittat nån ”bekväm” sida att beställa ifrån, vart köpte du?
Jag köpte den på Fragrance Direct när det begav sig, men därifrån kommer jag aldrig köpa igen. Jag har sett att parfym.klick har den då och då i lager. Ser även att coolpriser har den inne nu, därifrån har jag handlat ifrån flera gånger, så det är en legit sida. Bra pris för 100 ml också.

• Like
Reactions: S.L
WAA-WAA-WEE-WAA (läs med Borat-röst)!

Fick med denna som sample från Sprayparfums och den är ju helt underbar! Otroligt fräsch, men har ändå liiiiiite tyngd i sig som ger den en tvålig nyans. Tycker den är helt fantastisk för ljumma sommarkvällar.

MEN! Upplever att longevityn inte riktigt är där. I jämförelse med exempelvis Hacivat så har inte denna en chans. Någon annan som testat/använder denna doft regelbundet och kan uttala sig?

C907C936-9AC9-4242-90B1-84C03199C587.jpeg

WAA-WAA-WEE-WAA (läs med Borat-röst)!

Fick med denna som sample från Sprayparfums och den är ju helt underbar! Otroligt fräsch, men har ändå liiiiiite tyngd i sig som ger den en tvålig nyans. Tycker den är helt fantastisk för ljumma sommarkvällar.

MEN! Upplever att longevityn inte riktigt är där. I jämförelse med exempelvis Hacivat så har inte denna en chans. Någon annan som testat/använder denna doft regelbundet och kan uttala sig?

C907C936-9AC9-4242-90B1-84C03199C587.jpeg
Instämmer till fullo. Klassiskt Creed-problem. Inte många av deras dofter som lever upp till prislappen vad gäller longevity.

Tillbaka
Topp