DD: Xerjoff - Italica
Möjk, kola, vanilj, saffran, mandel och sandelträ, vad kan gå fel
?
Möjk, kola, vanilj, saffran, mandel och sandelträ, vad kan gå fel

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, tycker nästan det blir väldigt svårt att känna det barnyardiga i Fars. Men jag kan verkligen rekommendera Luxor! På ett visst sätt kan jag nästa känna mer stall i den i jämförelse med Al-Khatt (trots att Luxor ska vara "mildare"), men det är ju högst individuellt. Tror definitivt att du kommer uppskatta den.Absolut inga fel på doften i sig men som du skriver håller Fars alldeles för låg profil för att vara barnyard. Kände inte alls mycket barnyard i den jämfört med Al-Khat som var hardcore jämförelsevis.
När väl barnyarden försvann på Al-Khat blev den ruggigt trevlig.
Jag är långtifrån kunnig när det gäller barnyard men håller absolut med om att det är svårt att känna barnyard i Fars. Har inte provat Luxor men ska absolut göra det framöverJa, tycker nästan det blir väldigt svårt att känna det barnyardiga i Fars. Men jag kan verkligen rekommendera Luxor! På ett visst sätt kan jag nästa känna mer stall i den i jämförelse med Al-Khatt (trots att Luxor ska vara "mildare"), men det är ju högst individuellt. Tror definitivt att du kommer uppskatta den.
För mig står Al-Khatt som nästa Xerjoff inköp. Varm, kraftfull och sensuell doft som håller i evigheter. Och sambon gillar den så win-win!
Ny vårdnadshavare nu på plats, tack tråden!Testade Halfeti Cedar nu på morgonen. Imponerande doft i komposition och performance (första intrycket iaf) men jag klickar inte med saffran i inledningen, inte första gången detta händer mig tyvärr. Så heads up i tråden om någon här vill ta över vårdnaden av en nyss uppackad flaska -2 sprut.
Fars upplevde jag som väldigt försiktig för att vara barnyard medans Al-Khat visade vart skåpet skulle stå. Känner fortfarande en hel del av Al-Khat på ena armen trots att det gått 12h+ medans inget av Fars på den andra.
Malesia är riktigt underskattad! Väldigt fin doft men hör eller läser nästan aldrig något om den!Delar det helt - Fars är mycket snällare, upplever den också som mycket blommigare.
En flaska Malesia smög sig emellan när jag valde mellan ovanstående, den är något mellanting kan jag tycka men får rätt dålig performance...
...kanske är Al-Khatt som får bli nästa trots allt.
Enad åsikt om FarsDelar det helt - Fars är mycket snällare, upplever den också som mycket blommigare.
En flaska Malesia smög sig emellan när jag valde mellan ovanstående, den är något mellanting kan jag tycka men får rätt dålig performance...
...kanske är Al-Khatt som får bli nästa trots allt.
Trist... Skönt att du hittade en ny vårdnadshavare till den. Jag skulle faktiskt gå så långt som att säga att Halfeti Cedar och Rosendo Mateu No 5 har varit de två bästa köpen för mig i år - ännu så länge... Allt prat om Al-Khatt gör ju att man inbillar sig att man måste ha den också... Märkligt... Man tänker: Jo, men de säger ju att efter 30-40min kommer den inte att få mig att kräkas längre, utan blir faktiskt dräglig och tillslut fin. En sån flaska måste man ju ha, sjukt prisvärt...Testade Halfeti Cedar nu på morgonen. Imponerande doft i komposition och performance (första intrycket iaf) men jag klickar inte med saffran i inledningen, inte första gången detta händer mig tyvärr. Så heads up i tråden om någon här vill ta över vårdnaden av en nyss uppackad flaska -2 sprut.
Snyggt!!Detta var bra grejer. Ganska lik TF Ombre Leather som det sägs, det stämde, men fruktigare och bättre. Tack @Khoma
![]()
Intresse finns!Testade Halfeti Cedar nu på morgonen. Imponerande doft i komposition och performance (första intrycket iaf) men jag klickar inte med saffran i inledningen, inte första gången detta händer mig tyvärr. Så heads up i tråden om någon här vill ta över vårdnaden av en nyss uppackad flaska -2 sprut.
Klarar inte RM No 5 heller. Eller Xerjoff AII. Alla dessa imponerar på mig som dofter men det funkar inte för mig att bära dem, nåt blir fel.Trist... Skönt att du hittade en ny vårdnadshavare till den. Jag skulle faktiskt gå så långt som att säga att Halfeti Cedar och Rosendo Mateu No 5 har varit de två bästa köpen för mig i år - ännu så länge... Allt prat om Al-Khatt gör ju att man inbillar sig att man måste ha den också... Märkligt... Man tänker: Jo, men de säger ju att efter 30-40min kommer den inte att få mig att kräkas längre, utan blir faktiskt dräglig och tillslut fin. En sån flaska måste man ju ha, sjukt prisvärt...![]()
Då är allt precis som det ska!Haha jag har redan hunnit få en negativ kommentar om att det luktar starkt och konstigt om Godolphin.
Det är bra. Då vet man att det inte är nåt för mesar.![]()
Hoppas ingen, för den har 0 att göra med EDP doftmässigt. Det där är en 70 år gammal parfym.![]()
Rochas Moustache Eau de Toilette för män | notino.se
Rochas Moustache Eau de toilette för män ❤️ Köp Rochas Moustache ✓ Bra pris ✓ I lager ✓ 90 dagars öppet köp ✓ Parfym online på notino.sewww.notino.se
En i lager, vem tar den?![]()
Aah! Såg nu.Hoppas ingen, för den har 0 att göra med EDP doftmässigt. Det där är en 70 år gammal parfym.![]()
Skriver under på den. Funkar inte alls på mig tyvärr…Haha jag har redan hunnit få en negativ kommentar om att det luktar starkt och konstigt om Godolphin.
Hehe ja vi får se. Jag tycker den luktar jättegott själv, men folk ska ju inte klaga. Kanske på en radannons snart, eller inte, vem vet…?Skriver under på den. Funkar inte alls på mig tyvärr…
Två bra dofter som är svåra att ogilla.Var ett tag sen jag köpte nytt, men idag fick jag hem ett par nya flaskor! Blindköp som ändå fått bra omdömen här i tråden. Kanske inga superspännande val, men som relativ nybörjare är det ju kul att prova sig fram lite. Har ändå 14 olika dofter hemma med dessa två.
![]()
Pinsamt när en 200-kronorsklon presterar bättre. Jag visste att deras plankning på OW var grym för jag köpte med en sample. Men ska inte köpa då jag redan har två flaskor av den riktiga att göra av med.Kört både klon av TF Oud Wood och äkta vara nu, kan säga att äkta varan är fräschare, men klonen håller längre och projicerar mycket bättre! Klonen i fråga är från Divain.
Testat en del kloner nu, de flesta väldigt bra! Men faktumet att det är just en klon tar ju lite från känslan, så får ändå säga att OW får vara värt pengarna.Pinsamt när en 200-kronorsklon presterar bättre. Jag visste att deras plankning på OW var grym för jag köpte med en sample. Men ska inte köpa då jag redan har två flaskor av den riktiga att göra av med.
Divain är lite ojämna när jag testat igenom samples. Men en del är riktiga höjdare faktiskt. Alla TF var rätt bra t ex.![]()