• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FAAAN!!
Vad är tipset för att rädda parfymen i flaskan?
(tappade den i golvet och det blev alltså ett litet hål på ena hörnet)
Eftersom jag precis är påväg att dra så tejpade jag bara en massa lager över hålet just nu, men vad borde jag göra långsiktigt??

ani-broken.jpg
Om man inte är en sissy-sprayer så ser det ut att vara ungefär en användning kvar baserat på mängden i flaskan. Så dra på dig resten när du kommer hem sen slänger du flaskan bara! 😊🙌🏻

Skämt åsido, köp en tom glasflaska som du kan dekantera över i.
 

G.Clooney

Cartier
FAAAN!!
Vad är tipset för att rädda parfymen i flaskan?
(tappade den i golvet och det blev alltså ett litet hål på ena hörnet)
Eftersom jag precis är påväg att dra så tejpade jag bara en massa lager över hålet just nu, men vad borde jag göra långsiktigt??

ani-broken.jpg

Jag hade nog hellre behållit flaskan, lite ihoplappad, än att kludda med att hälla över till annan flaska. Det ser ju minst lika tråkigt ut det med, menar jag. Laga med något som inte riskerar att kontaminera juicen. Silikon eller nåt, nu är man ju inte kemist men nåt jäkla material som tål lite stänk utan att kontaminera.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag hade nog hellre behållit flaskan, lite ihoplappad, än att kludda med att hälla över till annan flaska. Det ser ju minst lika tråkigt ut det med, menar jag. Laga med något som inte riskerar att kontaminera juicen. Silikon eller nåt, nu är man ju inte kemist men nåt jäkla material som tål lite stänk utan att kontaminera.
Ja går oxå i de tankarna, men vill ju inte att doften ska pajas. Tänkte superlim men det luktar ju jävligt starkt i sig när det härdar så är orolig att det förstör doften. Nu har jag som sagt tejpat rejält så är rätt säker på att det inte kommer in ngn luft just nu.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Finns tomma plastflaskor att köpa.
Om man inte är en sissy-sprayer så ser det ut att vara ungefär en användning kvar baserat på mängden i flaskan. Så dra på dig resten när du kommer hem sen slänger du flaskan bara! 😊🙌🏻

Skämt åsido, köp en tom glasflaska som du kan dekantera över i.
Tips på riktigt bra (kvalité) glasflaskor som inte läcker där man skruvar dit sprayern och som har en bra dusch/spray?

(edit: Läser man reviews på Amazon så verkar typ alla ha ett eller flera problem)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
France and art kör vinter-rea:


Fun fact: har inte testat en enda av de parfymer som är på rean.
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
KD - Tänk TF Oud Wood. Fast lite mindre "skarp", mer mörk, och med en skvätt ros på toppen. Liten, liten aning av behaglig saffran. Där har du denna. 4/5.
IMG_20230201_201524.jpg

Kanske nåt för mig. Men jag är rätt nöjd med OW. Har inte ens orkat köpa den där carved wood som alla rekommenderar.

OW är 10/10 på mig och håller dessutom bra på just mig. Samt luktar fortfarande gott efter Covid vilket långt ifrån alla parfymer gör.

Mitt intresse dödades lite efter Covid för så mycket känns inte likadant längre. Men OW going strong. 🙃
 

G.Clooney

Cartier
Kanske nåt för mig. Men jag är rätt nöjd med OW. Har inte ens orkat köpa den där carved wood som alla rekommenderar.

OW är 10/10 på mig och håller dessutom bra på just mig. Samt luktar fortfarande gott efter Covid vilket långt ifrån alla parfymer gör.

Mitt intresse dödades lite efter Covid för så mycket känns inte likadant längre. Men OW going strong. 🙃
OW är faktiskt jäkligt bra. Har gillat den mer på sista tiden. Denna "Darkoud" är väldigt lik, men tillräckligt annorlunda för att befoga ett köp. Åtminstone för den som verkligen gillar OW i vanliga fall och vill kunna variera sig litegrann.
 

G.Clooney

Cartier
DD: CC - No. 1. ”The worlds most expensive perfume” 😂 Den växer på en! Jäkligt clean! Skulle behövt låna dina handskar dock @G.Clooney 😷
0451B798-58FA-4CAF-B32C-A5AFD0361811.jpeg

Se där ja! En fingerfetts-magnet... Hopplöst. Du får snacka med min hovleverantör, @S.L. Det var han som levererade handskarna en gång i tiden. Och därmed var dna-spåren ett minne blott. Sug på den Godolphin och Millésime Impérial!
 

Stevo

Omega
KD - Kommit fram till att jag är svag för musk. Och att man måste börja prova av alla jäkla samples som ligger orörda. Denna är bra, men inte "Musk-Khabib-bra".
IMG_20230202_205427.jpg

Är Musk Khabib "bottle worthy" enligt dig?
Funderar på att skaffa den, men jag har egentligen ingen koll alls på just "musk" noten.
Jag har Oud Maximus, som jag vet har musk i, men det är inget som jag kan direkt pinpointa ut i den. Tycker bara att OM är helt outstanding.
Nåt som är säkert är att jag vill fortsätta och utforska fler parfymer från Bortnikoff familjen ❤️
 

G.Clooney

Cartier
Är Musk Khabib "bottle worthy" enligt dig?
Funderar på att skaffa den, men jag har egentligen ingen koll alls på just "musk" noten.
Jag har Oud Maximus, som jag vet har musk i, men det är inget som jag kan direkt pinpointa ut i den. Tycker bara att OM är helt outstanding.
Nåt som är säkert är att jag vill fortsätta och utforska fler parfymer från Bortnikoff familjen ❤️
Ja, helt klart. Den är jävligt bra. Inte värsta beastmode-doften men det är ju inte alltid önskvärt heller. I min bok är den blind buy worthy.
Oud Maximus tycker jag är bra den med, trots att jag inte är ambassadör för "oudighet", står och velar mellan den och Oud Monarch som nästa eventuella, men det är helt andra dofter och går inte att jämföra med Musk Khabib.
 

G.Clooney

Cartier
Kör du den där på kontoret? Den lägger ju sig jäkligt fint men öppningen är lite väl barnyard för att jag skulle köra den på jobbet. Jag körde Xerjoff - Malesia i veckan, det var lite våghalsigt tyckte jag 😁
Ja, för tusan! Men den hinner lägga sig innan man är framme vid skrivbordet. Har ändå slutat att visa så jäkla mycket hänsyn, så den kunde gott ha fått vara kvar i öppningen! 😁
 
Topp