Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testar EDT idag, från dig genom @TjaboEMD/KD:
![]()
Denna flaska anlände i fredags och nu kunde jag inte hålla mig längre efter lite trädgårdsarbete och efterföljande dusch. Helgens tema här är vintage och det verkar onekligen finnas fog för den gamla klyschan ”det var bättre förr”. PR La Nuit är bra i EDT men denna EDP är ytterligare några snäpp bättre i min bok, rekommenderas.![]()
La Nuit (Eau de Parfum) by Rabanne
A popular perfume by Rabanne for women, released in 1985. The scent is floral-chypreartig. Projection and longevity are above-average. It was last market...www.parfumo.com
EDT är bra men EDP är fantastisk, väl värd att leta upp!
Eller vad säger du @Tjabo ?
Precis så, är ju på jakt efter parfum nu! (Snubblade ju över edp till vrakpris).
Haha! Finns det tre versioner och ju högre koncentration desto bättre eller?EDT är bra men EDP är fantastisk, väl värd att leta upp!
Eller vad säger du @Tjabo ?
Haha! Finns det tre versioner och ju högre koncentration desto bättre eller?
Let me know, brother!Vi vet inte. Edp > EDT men om det är sweet spot eller om parfum är ännu bättre vette fanken.
DD:
![]()
Om ett köpstopp ska gå i diket så ska det göra det med besked. Som regelbundna läsare av denna tråd säkert förstår så är det inte mitt fel, jag förleddes av mörka krafter och har inget eget ansvar i det hela… Bara @bleppo kvar att hålla fanan i topp nu!
Jag åker nog dit inom kort också... Just nu försöker jag jobba in ett byte men det var väl ok?DD:
![]()
Om ett köpstopp ska gå i diket så ska det göra det med besked. Som regelbundna läsare av denna tråd säkert förstår så är det inte mitt fel, jag förleddes av mörka krafter och har inget eget ansvar i det hela… Bara @bleppo kvar att hålla fanan i topp nu!
Byten är helt ok!Jag åker nog dit inom kort också... Just nu försöker jag jobba in ett byte men det var väl ok?![]()
Vintage är så mycket roligare IMO och det går att hitta en hel del fina dofter till överkomliga priser fortfarande (med lite tur och idogt letande).Ja... Vi har väl ett visst inflytande på varandra... Oftast från vänster.
![]()
På tal om det.
Har märkt att jag helt plötsligt börjat buda på vintage-grejer. (Undrar verkligen vem det beror på...?)
Har klickat hem en Lagerfeld Classic som är från nåt tidigare år. Ingen aning om när men det är det äldre gränssnittet på flaskan. Kanske någon som vet?
Äldre gränssnitt:
![]()
Aktuellt gränssnitt:
![]()
Aktuellt gränssnitt
Sen budade jag på en Opium från 80-talet. Ingen aning varför. Och en Hermès Equipage. Samma sak där. Inte en susning. Och det verkar inte upphöra heller.
Skulle egentligen bara köpa en Ombré Leather och då började man ju snegla på "parfum"-varianten, så det blev en Tuscan Leather istället. Herrens vägar...
Har aldrig luktat på den faktiskt men min förhoppning är att den är rätt så lik OL, fast med ett stänk hallon i toppen, eventuellt lite mjukare. Vi får se...
Köpstopp är en illusion som aldrig funkar,DD:
![]()
+1 på identiska omständigheter. Enda anledningen egentligen att jag hakat upp mig på den. Den åker på ibland och då får jag alltid en känsla av att Petter-Niklas växer några cm. Kan vara en illusion men förmodligen inte.Den Lagerfeld flaskan är kanske mitt allra tidigaste doftminne. Tror den fanns i min fars toalettskåp och jag överdoserade kraftfullt av denna mer än en gång i min ungdom och ägde nog en egen flaska lite senare.
Ja, vintage är roligt men svårt. Det som gör det roligt kanske? Finns verkligen alla prisklasser. Såg denna på Tradera och kom osökt att tänka på en forummedlem. Men vilket jäkla pris alltså?Vintage är så mycket roligare IMO och det går att hitta en hel del fina dofter till överkomliga priser fortfarande (med lite tur och idogt letande).
Ett ord: Wow!DD:
![]()
Just Kouros, ffa OG ocg Fraicheur, skall man ha en del tur för att hitta till vettiga priser numer. Det känns som att dessa dragit iväg rejält de senaste två åren. Just den där på Tradera känns dock väl optimistiskt prissatt kan jag tycka.Ja, vintage är roligt men svårt. Det som gör det roligt kanske? Finns verkligen alla prisklasser. Såg denna på Tradera och kom osökt att tänka på en forummedlem. Men vilket jäkla pris alltså?
Övrig herrparfym & doft | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övrig herrparfym & doft enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Hur lik Oceania är den?EMD:
![]()
Mycket sugen på flaska av denna men priset avskräcker.
Det var så längesen jag testade oceania så jag minns den knappt. Jag får en öppning som påminner om Elysium med mycket citrus, enbär och hintar av lime. I drydown övergår den till att vara mer träig med hintar av viol då och då. Den är lite som Elysiums mognare kusin.Hur lik Oceania är den?