• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Gents har numera Bortnikoff i sitt sortiment. Hur brukar priset ligga i europeiska shoppar?
P.S
För den som är sugen på mer än en flaska kan det vra värt att hålla ögonen på Bortnikoffs egen hemsida framåt jul/nyår, ifjol körde de ett ”köp 2 flaskor få en på köpet”. Frakten från TH gick sjukt snabbt och försändelsen hade ett försumbart deklarerat värde så momsen blev ytterst blygsam.
 
P.S
För den som är sugen på mer än en flaska kan det vra värt att hålla ögonen på Bortnikoffs egen hemsida framåt jul/nyår, ifjol körde de ett ”köp 2 flaskor få en på köpet”. Frakten från TH gick sjukt snabbt och försändelsen hade ett försumbart deklarerat värde så momsen blev ytterst blygsam.
Var det då du fick en fel flaska men fick behålla eller hur var det?
 
Idag hände en kul grej! För första sedan typ någonsin fick jag en spontan komplimang för dagens doft. Utomhus, när jag hälsade och gick förbi en dam utanför bostaden. Hon stod och pratade med en annan person men kom av sig mitt i deras samtal för att ropa efter mig: Oj! Vad gott du luktar!!”

Vad var det för doft då? Jo…

C3FAAC87-7693-4C64-87FE-ABD510BE046D.jpeg


Vem var damen då? Jo, en 82-åring visar det sig, efter lite efterforskningar 😂 Taget!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD: Heeley - Cologne Officinale (sample)

1702546122357.jpeg




Detta är Gucci Nobile i ”modern” tappning. Det vill säga en vintage doft med moderna ingredienser. Dofterna påminner en del om varandra men det är mer umpf i denna!

Basen av ekmossa är otroligt fin gjord givet restriktionerna av just ekmossa (treemoss) och hur välblandad den är med lavendel och rosmarin.

Alla de tre ingredienserna kan ju bli rätt ”harsh” vilket jag förvisso inte har något emot men många upplever som ”rivigt”. Denna är däremot löjligt smooth.

Få dofter som skriker gentleman mer än denna.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fick hem min limited edition. Spontana tanken är att limiterade varianten är ”mjukare” och har mer citrus.
FEE66D9A-FF74-4526-8C49-AAEA2359E7F0.jpeg
Det ska bli intressant att höra dina tankar! Något intressant är att den är av få med mer än 4.5 på fragrantica. Inte jättevanligt tydligen.
Här kommer en minirecension. Jag är likt många andra inte förtjust i kopior, kloner, homemages, osvosv. Men vi är många som gillar doften av Aventus Creed, men tycker att det i princip idag är en flaska vatten man köper. Därför kollar vi på kloner. Märket Armaf erbjuder flera olika kloner av Aventus. Jag har testat EDT och Parfumvarianten av deras Club de nuit.

Parfum-versionen är otrolig ”len” och doftar mer eller mindre rakt av Creed. Känns inte syntetiskt och är väldigt mjuk och kontorsvänlig. Doften är hyfsad stark och håller länge, rekommenderar ej fler än 3-4 sprut till kontoret. Kostar nytt knappa 1000kr, vilket bör anses vara mycket för en klon.

EDT-versionen luktar toalettspray i början men är vid nedtorkningen ändå helt okej enligt mig. Dock är doften ”vass” och rekommenderar ej till kontoret överhuvudtaget. Doften är rökigare, starkare och håller längre än parfumvarianten. Den håller på huden till dagen efter vilket parfumvarianten inte gör. Vet inte vad EDT-varianten innehåller exakt, men den doften fastnar lätt på kuddar, lackan, soffor, m.m när man har på sig parfymen.

Trots att parfumvarianten är mycket bättre så tror jag att EDT-varianten är föredra till varma sommardagar utomhus eftersom den håller väldigt bra. Och av just den anledningen kommer jag att sälja parfumvarianten och behålla EDT:n till varma sommardagar.
 

G.Clooney

Cartier
Fack, sista arbetsdagen i år och så jävla stressigt, tack för tag, here we go!

DD:
9060E594-63F7-4806-9383-65895B6BFED7.jpeg

Haha! Ja, skönt att höra att du fortfarande är med i matchen! Man blev ju lite orolig där när klockan gled förbi lunch! 😁

----------

KD:
IMG_20231215_182106.jpg

Gillar denna men håller fortfarande på att bekanta mig faktiskt. Satt igår och hällde ut en droppe ur ett litet EN-sample, ja ni vet ju hur små de är, på ena handen... Hade ett byte på G så ville bara förvissa mig om att jag faktiskt gillade den. Och ja, det gör jag. Men noterade på droppen jag hällde ut att det blev den här oljiga, glansiga fläcken som aldrig försvann - precis som man vill ha det. Tror ni förstår. Noterade att Bortnikoff bytt kork åter igen och att folk (i vanlig ordning) gnäller på "watered down" på de med nya korken... Ger inget verdict i frågan förrän om några månader, när lite alkohol fått dunsta. För inte blev mitt sprut av denna lika glansigt, inte ens i närheten, som den lilla droppen från igår. Mitt generella intryck är att nya flaskor har lite avdunstning innan de stabiliserar sig. Vissa flaskor jag har har jag tagit kanske ett fåtal sprays av men det ser efter några månader ut som jag tagit flera ml. T.ex. min Musk Khabib som jag bytte bort. Men det är ofta då som doften också kommer till sin rätt. Eller vad säger ni? Har ni några reflektioner i den frågan?
 
Topp