• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Stevo

Omega
IMG_6514.jpeg

Det här var svårt att bara få välja vilka som får bli årets 10 bästa.
Men så här ser min lista ut:

Dior - Vetiver

Serge Lutens - La Couche Du Diable

Amouage - Gold Man (Äldre batch)

Louis Vuitton - Pur Oud (Kanske det bästa köpet av alla)

Chanel - Le Lion

Chanel - Cuir De Russie

Frederic Malle - The Night

Frederic Malle - The Moon

Roja - Musk Aoud

Dior - Fahrenheit (Neo Vintage från år 2000 som är mycket bättre än dagens formulering)
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
Årsreflektion #1 (kan ev. bli fler)

[Allmänt caveat: alla listor är relativt indikativa och skulle sannolikt kunna se lite annorlunda ut beroende på när jag skriver ned dem]

Topp 3 inköp 2023 (sjukt jobbigt att välja bara 3):
E6006172-7A3C-4CF3-9C5A-313A67446E1B.jpeg

Helt uppenbart ett år i Chyprens tecken.

Bubblare:
Amouage Gold Man (hade kanske varit på topp 3 om jag köpt den tidigare under året och använt mer)
Balenciaga Portos
Bortnikoff Moss Cologne & Chypre du Nord
Roja Great Britain
YSL Opium EDP
Mitsouko EDT

Årets budgetfynd 2023:
A2D3F794-9568-4719-8CD1-FB386B19ACCA.jpeg

Att man kan köpa dessa tre dofter, lätt begagnade, för under en tusenlapp är fantastiskt.

Bubblare:
Hugo Boss - Boss Number One
Halston Z-14 och 1-12 (80-tals batcher)
Lanvin Eau Arpege EDT

Årets besvikelser 2023:
Balenciaga Cristobal Pour Homme
Mitsouko EDP (osäker på om min flaska är helt ok eller om den är ”off”…)
Davidoff Good Life
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Nu så. Någon typ av top 10 utan inbördes ordning här. All time? Kanske. I år? Kanske. Just idag? Troligen mer så. Är det andra dofter imorgon? Högst sannolikt. Men here goes:

E0A7A6CE-ADE0-40CE-9FEF-7621C042E30B.jpeg

Bortnikoff - Oud Maximus Autumn ’19
Bortnikoff - Oud Monarch
Areej Le Dore - Russian Oud II
Rogue - Flora & Fauna
Roja - Kingdom of Saudi Arabia
Roja - Diaghilev
Roja - Chypré Extraordinaire
Roja - Great Britain
Roja - Musk Aoud
Roja - Semi-Bespoke 9

Finns många honorable mentions men sparar de till en annan gång 😊

Riktigt trevligt broder! Jag trodde inte du var så djupt nere i Roja träsket, men jag fattar! Grymt bra dofter!
God jul!:)



Very nice! Och fin bild också! Jag gillar verkligen din bredd. Känns väldigt stabil.
Själv gillar jag La couche :)

God jul!
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Årsreflektion #1 (kan ev. bli fler)

[Allmänt caveat: alla listor är relativt indikativa och skulle sannolikt kunna se lite annorlunda ut beroende på när jag skriver ned dem]

Topp 3 inköp 2023 (sjukt jobbigt att välja bara 3):
E6006172-7A3C-4CF3-9C5A-313A67446E1B.jpeg

Helt uppenbart ett år i Chyprens tecken.

Bubblare:
Amouage Gold Man (hade kanske varit på topp 3 om jag köpt den tidigare under året och använt mer)
Balenciaga Portos
Bortnikoff Moss Cologne & Chypre du Nord
Roja Great Britain
YSL Opium EDP
Mitsouko EDT

Årets budgetfynd 2023:
A2D3F794-9568-4719-8CD1-FB386B19ACCA.jpeg

Att man kan köpa dessa tre dofter, lätt begagnade, för under en tusenlapp är fantastiskt.

Bubblare:
Hugo Boss - Boss Number One
Halston Z-14 och 1-12 (80-tals batcher)
Lanvin Eau Arpege EDT

Årets besvikelser 2023:
Balenciaga Cristobal Pour Homme
Mitsouko EDP (osäker på om min flaska är helt ok eller om den är ”off”…)
Davidoff Good Life

Snyggt! Intressanta dofter du lyfter. Har själv kollat Ebay efter B Portos men inte
vågat chansa. Men den ser riktigt bra ut!
God jul :)
 
  • Like
Reactions: S.L
Riktigt trevligt broder! Jag trodde inte du var så djupt nere i Roja träsket, men jag fattar! Grymt bra dofter!
God jul!:)
Haha, tyvärr! En snabb räkning i parfymhyllan ger mig 33st Roja-flaskor i samlingen just nu och två till påväg in 😮‍💨 Jag önskar verkligen att jag inte gillade dofterna i den utsträckning jag faktiskt gör. Men fått upp ögonen för lite annat kul som kan utmana också!
 

Ronnie

Rolex
Jag har nu testat exakt 35 parfymer sen början på november då jag bestämde mig för att köpa en eller ett par.
Innan det har jag i stort sett bara använt diverse ointressanta deodoranter sen tonåren sisådär.
Det vore därför lite fånigt att göra en topp 10, men några som skiljde sig ordentligt och positivt från de andra vill jag nämna:

1) Kajal - Dahab
Vill nästan spreja den i munnen för att den är så mumsig. Påminner mig om godissockerbitar och frukt av nåt slag.
2) Diptyque - Eau Duelle
Fullständigt fascinerande men jag fattar inte hur jag ska kunna använda den. Den är så svag! Lyckas jag bygga upp ett litet moln så tenderar vaniljen att ta över på ett jobbigt sätt.
3) Tom Ford - Ombré Leather
Den här testade jag idag för första gången och det är den första jag testat som riktigt har doftat läder.
Jag blev överraskad över hur frisk doften var -hade väntat mig något mer animaliskt. Såhär efter ett antal timmar luktar det kanske lite mer gammal lädersko än nyputsad, men det är fortfarande en mycket trevlig doft. Tack för tipset, Clooney!

Hedersomnämnanden
Amouage Reflection 45 - Som doften av att sitta vid en brasa men samtidigt som inte så spännande parfym på nåt sätt. Får inte mitt huvud runt den här riktigt.
Dolce & Gabbana Light Blue Intense Pour Homme - Apelsinskal? Akvatisk? Unik för mig, men det kanske finns massor av liknande där ute. Det kan nog bli ett köp av den här inför sommaren. Brukar besväras av sommarfräscha dofter efter ett tag, men dessa D&G har inte haft den effekten alls.
Dolce & Gabbana Light Blue - Blå och lite blommig. Kunde inte sluta sniffa på provremsan, men den sitter nog bättre på en tjej än på mig.

tempImagedoH2j2.png
 
Senast ändrad:
Årsreflektion #1 (kan ev. bli fler)

[Allmänt caveat: alla listor är relativt indikativa och skulle sannolikt kunna se lite annorlunda ut beroende på när jag skriver ned dem]

Topp 3 inköp 2023 (sjukt jobbigt att välja bara 3):
E6006172-7A3C-4CF3-9C5A-313A67446E1B.jpeg

Helt uppenbart ett år i Chyprens tecken.

Bubblare:
Amouage Gold Man (hade kanske varit på topp 3 om jag köpt den tidigare under året och använt mer)
Balenciaga Portos
Bortnikoff Moss Cologne & Chypre du Nord
Roja Great Britain
YSL Opium EDP
Mitsouko EDT

Årets budgetfynd 2023:
A2D3F794-9568-4719-8CD1-FB386B19ACCA.jpeg

Att man kan köpa dessa tre dofter, lätt begagnade, för under en tusenlapp är fantastiskt.

Bubblare:
Hugo Boss - Boss Number One
Halston Z-14 och 1-12 (80-tals batcher)
Lanvin Eau Arpege EDT

Årets besvikelser 2023:
Balenciaga Cristobal Pour Homme
Mitsouko EDP (osäker på om min flaska är helt ok eller om den är ”off”…)
Davidoff Good Life
Hugo Boss - Boss är en bra bubblare.
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Jag har inte ens tio dofter tror jag, eller jo om man räknar aftershave och bay rum också. Hopplös på att ta "fina" bilder på parfymer så ni får stå ut med text 🤣

Jag började intressera mig för parfymer nu i höst efter att endast kört med olika aftershaves. Visste inte ens vad jag gillade men om man ska ha någon typ av lista på vad hösten doftat så är det:

Aftershaves/cologne: 4711, clubman bayrum, old spice.

EDT:er : Dior farenheit, Paco rabanne pour homme, Azzarro.

EDP:er : Tom Ford beau de jour (tack @S.L För tips och splitt )

Höstens besvikelse och tyvärr blindköp av 100ml flaska: Tom ford Oud wood. (Den är till salu btw)

Och som juldoft blir det givetvis denna med stark doft av nejlika och en del kanel
17033996520015979086358747684801.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Topp