• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bleppo

Omega
2-Faktor
Måste säga att ”A Midsummer Dream” bara blir bättre. Kört den nu i tre dagar med re-applicering kvällstid. Tyvärr har det varit sjukstuga här hemma kanske har lite lätt nedsatt luktsinne. Men det stora problemet på hemmaplan är att frugan inte har ngt luktsinne alls kvar så man struttar runt här som en påfågel med hela fjäderskruden i full blom och väntar på positiv feedback och spontant kåtslag… men noll, nada, zip zero… typiskt.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Boss Bottled är ju en klassiker i mitt eget fall. Körde den en del när jag var yngre för en sisådär 20-25 år sedan och jag har även idag en flaska Boss Bottled Intense (edp) i skåpet. Jag tycker den påminner om vanliga Boss Bottled fast bättre, mer kräm, och mer "djup". Andra från serien värda att nämna men som sticker iväg lite från "DNA:t" är Marine och Elixir, varav den sistnämnda är oprövad av mig själv men tipsad om av andra och den ser ju på förhand lite halvintressant ut. Annars säger jag som @S.L - kolla "reminds me of" på Fragrantica.
Tack ska köpa och testa 👍
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
A4486BBF-B6FF-4DBF-9910-D2EAFBE3716B.jpeg

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Snyggt! :)
Hur ser det ut med Rogue träsket?
Värt att ge sig in i? Tror du att jag hittar något där?
Tänkte annars beta av alla samples från Angelos Créations Olfactives och Argos
Tack broll!

Hmm… Flora & Fauna (som typ är omöjlig att få tag i känns det som) är grym som jag tror du skulle gilla skarpt! Även Chypre-Siam.

Resten är jag osäker på. Väldigt simplistiska, fougere-dofter, men flirten med den gamla skolan är mysig när lusten faller på (Tänk dig typ doften av raklödder och dubbeldusch). Tuberose & Moss var ett blindköp som föll väldigt bra ut men man måste gilla tuberose!
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
DD:

Idag valde min femåring min parfym. Valet föll på:


375x500.54939.jpg


Köptes av @Nic under förespeglingen att det var en av de bättre iris-dofterna på marknaden. Åh gosse vad den lever upp till det! Detta är inget för de som inte älskar iris men om man likt jag gör det är den 10/10.

Kommer alltid ha denna i samlingen. Så bra är den!

Brukar hata iris men den här jäveln är fin!
 

G.Clooney

Cartier
Ajaj... Låter som ngt som kanske behöver köpas... Jag gillar ju verkligen iris :S
Glöm inte att du har Tobacolor på den där listan över inköpsgrejer också... Sitter med den på mig just nu och får små härliga wiffs för jämnan, alltså, vilken jäkla performance den besitter! Blir bara bättre och bättre också... Årets köp, so far.

Klickade hem en sån där Tabac Libre från Angelos häromdagen och hoppas att den ligger inom någorlunda samma genre, då kan det nämligen inte bli fel.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Glöm inte att du har Tobacolor på den där listan över inköpsgrejer också... Sitter med den på mig just nu och får små härliga wiffs för jämnan, alltså, vilken jäkla performance den besitter! Blir bara bättre och bättre också... Årets köp, so far.

Klickade hem en sån där Tabac Libre från Angelos häromdagen och hoppas att den ligger inom någorlunda samma genre, då kan det nämligen inte bli fel.
Nej precis, den är ju kvar på listan. Var den jag skulle köpt förra veckan på NK men då hade de ju 40% på Midsummer dream från Roja :D
Så måste tillbaka till NK för både Bois D'Argent och Tobacolor.
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Idag dök mina samples äntligen upp. Kul med lite personlig touch :)

IMG_2600.jpeg


Inte riktigt @S.L klass på dekanterna.
Lite snuvig, men kunde inte låta bli att ta ett testsprej av Tabac Libre.

Trodde jag först tagit fel, då initiala känslan var Mousse Illuminee, men efter att ha dubbelkollat så stämde det så klart :)
Just nu i öppningen känner jag mest ekmossa, hö och en lakritston.
Oväntat sett till namnet, ska bli kul att köra igenom.
 

G.Clooney

Cartier
Idag dök mina samples äntligen upp. Kul med lite personlig touch :)

IMG_2600.jpeg


Inte riktigt @S.L klass på dekanterna.
Lite snuvig, men kunde inte låta bli att ta ett testsprej av Tabac Libre.

Trodde jag först tagit fel, då initiala känslan var Mousse Illuminee, men efter att ha dubbelkollat så stämde det så klart :)
Just nu i öppningen känner jag mest ekmossa, hö och en lakritston.
Oväntat sett till namnet, ska bli kul att köra igenom.
Jaså? Det var lite otippat, den jämförelsen... Blev det nån tobak längre fram på resan eller? Har ju en på ingång men förväntade mig inte en likhet med MI...
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Jaså? Det var lite otippat, den jämförelsen... Blev det nån tobak längre fram på resan eller? Har ju en på ingång men förväntade mig inte en likhet med MI...
Ja, är lite förkyld som sagt, men det var reptilhjärnans första tanke. Jo, sedan tycker jag den tonade ned mot en blöt tobaksdoft, lite läderartad, men naturlig. Långt ifrån söta tobaksdofter som tex PdM Herod.
Känner inte av den så mkt längre så osäker på performance. Ska köra den ordentligt imorgon och se hur jag upplever den då.
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Ja, är lite förkyld som sagt, men det var reptilhjärnans första tanke. Jo, sedan tycker jag den tonade ned mot en blöt tobaksdoft, lite läderartad, men naturlig. Långt ifrån söta tobaksdofter som tex PdM Herod.
Känner inte av den så mkt längre så osäker på performance. Ska köra den ordentligt imorgon och se hur jag upplever den då.
Kör den idag med och intrycken består.
En grön, lite stram och frisk tobak med inslag av läder/lakrits.
Jag är en sissysprayer, så känner att jag behöver öka dosen.
Känns som att den passar mig, gillar inte alltför söta dofter.
Fick tummen upp av frugan med, som är hyperkänslig, bara en sådan sak ;)
 
Topp